Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
18 Aralık 2012 Salı - 17:17

ADR’de Güvenin Markası: OKT Trailer

OKT Trailer, 1983 yılından bu yana, benimsediği misyonu toplam kalite felsefesiyle bütünleştirerek, petrol ve kimyasal türevleri, inşaat sektörü, beton, agrega ve gıda taşımacılığı gibi alanlarda ürettiği karayolu taşıma çözümleriyle, marka sözünün arkasında durmayı başarırken, sertifikasyon ve kurumsallaşma süreçlerini kalite ve güven çerçevesinde şekillendirerek dünyada adından söz ettiriyor.

İnsan kaynaklı hataları minimize etmek için kesintisiz yüksek performanslı robotik kaynak teknolojisi kullanılan ürünlerde bölmeler arası ürün karışımı engelleniyor. Sektördeki ADR’li tanker talebinin önemli bir kısmı da OKT Trailer tarafından karşılanmakta.

 

 

Halen piyasada ADR normlarına göre üretilmeyen çok sayıda tanker bulunuyor. 2009 yılı itibarı ile planlanan giriş tarihi, kademeli geçiş süreci ve ertelemeler sebebiyle son aşamada 1 Ocak 2014 olarak kabul edilmiş durumda. Bunun çevre için ne denli büyük bir tehlike arz ettiğini ifade etmek için Türkiye’de her yıl 22 milyon ton tehlike madde taşındığını ve bu taşımacılığın yüzde 90’ının karayolu aracılığı ile gerçekleştiğini belirtmek yeterli olacak. Halan tehlikeli maddeler, tehlikeli yollardan kalitesiz üretimlerle taşınmaya devam ediyor. Bu konuyla ilgili gösterilmesi gereken en büyük çaba uygun yollardan taşınmayan onlarca ton tehlikeyi ADR’li tankerler ile güvenli yollardan taşımak.

 

 

OKT’nin Sağladığı da “GÜVEN”

Türkiye’nin dört bir yanına ürün sağlamanın yanı sıra bir Türk firması olarak yurtdışı satış ağının çok geniş bir alanı kapsaması OKT’nin gücünü anlatmakta. Sektörde LPG tanker üreticilerine baktığımızda hala stok tankeri mantığı güdüldüğünü ve bu amaçla tanker üretimlerine devam edildiği görülüyor ve işin en ilginç boyutlarından biri ise bu tankerlerin görsel kaliteden de yoksun olması.

 

Şasi Kendi Üretimi

OKT markalı LPG tankerlerde öne çıkan özelliklerden biri; diğer pek çok firmanın dışarıdan aldığı şasinin OKT Trailer’in kendi üretiminin olması. OKT markalı bu şasi aynı zamanda 2007/46 tip onayını almış olan tek tanker şasisi. Dünya standartlarında üretimleriyle tanınmış olan firma, aracın şasisini 98/91 ADR onayıyla kullanıcıya sunuyor. Bunun yanı sıra hafiflik avantajı sağlayan ve korozyona karşı dayanıklılık gösteren malzemeden üretilen LPG tankerlerin gövdesinde de ADR’li üretim bulunuyor. OKT markalı bu tankerlerin devrilme dengesi ile ilgili ECE R 111 regülasyonu kapsamında R 111 tip onayıyla sunulduğu biliniyor.

 

GENEL OLARAK ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLER

1.         Almanya KBA ve İtalya CPA’ dan belgelendirilmiş ADR Tip Onaylı gövdelerin, ADR sertifikalandırması Tüv-Süd 3. Parti kuruluş denetimi ile yapılır (Ulusal ve Uluslararası güncel mevzuata uygunluk ve konusunda uzman ekip tarafından tam, güvenli denetim)

2.         Gövde yapısında enlemesine eksiz, yekpare levhalar (En az sayıda birleşim (T) noktası, yüksek mukavemet, uzun ömür)

3.         Kaynak birleşimlerinde en uzun kaynak dikiş teknolojisi (Emniyetli, pürüzsüz düzgün yüzeyli, eşsiz gövde yapısı)

4.         Kesintisiz yüksek performanslı robotik kaynak teknolojisi (Gövde üzerindeki gerilim etkisi ve insan faktöründen oluşan kaynak hataları minimize eder, bölmeler arası ürün karışımını önler, çarpma ve darbelerden oluşabilecek deformasyonlara karşı emniyetli)

5.         OMEGA® monoblok bağlantı semerlerinde robotik kaynak teknolojisinin kullanımı (Şasi birleşim noktalarında gövde mukavemetini arttırır, gerilim etkisini azaltır, gövdeyi yekpare kavramasını sağlar)

6.         Şasi üzerindeki OMEGA montaj yuvaları ve gerilim azaltma boşlukları (Her türlü yol şartlarında gövde ile şasi arasında mükemmel uyum sağlar, mukavemeti arttırır,  gövdeye gelen kuvveti dağıtarak gerilimi azaltır)

7.         Şasi tasarımındaki eğim (Tank içerisinde sıvı kalmayacak şekilde tam boşaltım sağlar)

8.         Derin çekme yöntemiyle açılan çıkışlar (Tankın alt kısmında, içerisinde ürün kalmayacak şekilde tam boşaltım sağlar)

9.         Gömme tip menhol boğazları (Olası devrilme ve darbelere karşı armatürlere koruma sağlar)

10.      Koruyucu kapak (Menhol kapağı üzerindeki ekipmanlar, mevsimsel hava şartlarına (yağmur, kar, güneş, toz gibi) karşı korunur)

11.      Armatür dolap kapağı (Otobüs bagaj kapağı tipi)  (Dar alanda hareket kabiliyeti ve ergonomik kullanım sağlar.)

12.      Çift taraflı, Otomatik açılır platform korkuluğu  (Kullanım kolaylığı, güvenlik sağlar. Fren sistemini otomatik olarak kitler)

13.      Renkli, POLYAMIDE hava hortumları (Tesisat kablolarında karmaşayı önler, servis kolaylığı sağlar)

14.      Geliştirilmiş teknik teçhizat ile homojen boya uygulaması (Vernikli boya kalitesinde yüzey parlaklığı sağlanır)

15.      Almanya KBA’ dan onaylı 2007/46/EC Araç Tip Onayı (Ulusal ve Uluslararası güncel mevzuata uygunluk ve  98/91/EC şasi ADR tip onay yönetmeliğini kapsar)

 

KONİK TANKER TEKNİK DETAYLAR

1.Ölçüler

 

1.1.    Genişlik:2.550 mm.

1.2.    Yükseklik:3.550 mm.

1.3.    Dingil Mesafesi: 1.310 mm.

1.4.    Boş Ağırlık: 5.250 ~ 5.800 kg.± %5 (Seçilen donanıma göre farklılık gösterir)

1.5.    King-Pin Yüksekliği(Yüksüz):1.250 mm.

 

2.Kapasite

2.1.    Geometrik Hacim: 33.500 ~ 38.000 l. (Tercihinize göre)

2.2.    Bölme Sayısı: 1 ~ 7 (Tercihinize göre)

 

3.Tank

3.1.    Tank Kodu: LGBF

3.2.    Tank Sınıfı: Class 3

3.3.    Taşıyacağı Ürünler: Benzin, Mazot, Jet A-1

(Standartlarına uygun farklı ekipman donanımı ile farklı petrol türevi, kimyasal ve kimyevi ürünler taşınabilir.)

3.4.    İşletme Sıcaklığı:-200C  +500C

3.5.    Sertifikalandırma: ADR Almanya KBA (Tüv-Süd) / ADR İtalya CPA (Ulaştırma Bakanlığı)

3.6.    Tank Gövdesi :

EN 13094 dizayn standardına uygun, konik kesitli tasarım,

Ön ve arkada 1’er adet dış bombe, seçilen bölme sayısına uygun EN 13094 dizayn standardında iç bombe / dalgakıran,

ISO 3834 Kaynaklı imalat kalite yeterlilik onaylı,

Tanker üretim sektöründe, konik ve ana gövde yapısında enlemesine eksiz, yekpare levhalar ve bunların kaynak birleşimlerinde en uzun kaynak dikiş teknolojisiyle üretilen, en az sayıda birleşim (T) noktasına sahip, emniyetli, pürüzsüz düzgün yüzeyli, eşsiz gövde yapısı,

Kesintisiz yüksek performanslı robotik kaynak teknolojisi kullanılarak, gövde üzerindeki stres etkisi ve insan faktöründen oluşan kaynak hataları minimize edilip çarpma ve darbelere karşı emniyetli hale getirilir,

Şasi birleşim noktalarında, gövde mukavemetini arttırmak, stres etkisini azaltmak için OMEGA® monoblok bağlantı semerlerine robotik kaynak teknolojisi uygulanarak gövdeyi yekpare kavraması sağlanır,

Şasi tasarımındaki eğim, tankın her bir bölmesi içerisinde sıvı kalmayacak şekilde tam boşaltım sağlar,

EN 15120 standardına uygun genleşme ve taşmalara karşı hava boşluğu emniyeti,

 

3.7.    Dolum/Boşaltım Hattı :

3.7.1. Dolum Hattı

Kaplinler ile sürüş yönüne göre sağ koldan alttan dolum veya menhol kapaklar üzerindeki dolum ağzı ile üstten dolum

3.7.2. Boşaltım Hattı

EN 13094’e uygun, sürüş yönüne göre sağda, taban valflerinden kaplinlere kadar uzanan, boşaltım sonrası hatta sıvı kalmayacak eğimde boşaltım hattı borulaması vasıtasıyla cebri(akarına serbest) boşaltım

ISO 3834 Kaynaklı imalat kalite yeterlilik onaylı, ithal patent dirseklere kaynakla birleştirilmiş boşaltım boruları

 

4.Şasi:

Gövde dizaynına uygun, yatayda ve düşeyde açılandırılmış, devrilme emniyeti sağlayan özel tasarım, monoblok şasi,

OMEGA® monoblok bağlantı semerlerinin şasi montaj yuvalarına mükemmel uyumu ile rijit bir yapı sağlar ve mukavemeti arttırır,

Üzerindeki stres azaltma boşlukları ,yol şartlarından yürüyüş grubuna gelen kuvveti dağıtarak stresi azaltır,

Şasi konstrüksiyon parçaları mükemmel bir uyumlulukla, ISO 3834 Kaynaklı imalat kalite yeterlilik onayı kapsamında sertifikalı kaynakçılar tarafından sinerjik kaynak makineleri ile üretilir,

 

5.Şasi Ekipmanları :

5.1.    King-Pin: 94/20/EC direktifine uygun aksam tip onaylı, 2” alttan sökülüp takılabilen,

5.2.    Mekanik Ayaklar Her biri çift hızlı, 25 ton dinamik, 50 ton statik yük kapasiteli treyler destek ayakları,

5.3.    Dingiller: Her biri 9 ton kapasiteli, hava süspansiyonlu, disk frenli dingil seti,

5.4.    Jantlar: 11,75 x 22,5      

5.5.    Lastikler: 385/65 R 22,5

5.6.    Fren Sistemi: 2S2M EBS fren sistemi RSP’ li

5.7.    Elektrik Sistemi: 24 V., 7 pinliexproofelektrik sistemi

6.Boya:

En az 2 kat epoksi astar ile boyama,

2 kat akrilik boya ile son kat “FIRIN BOYA” uygulaması,

Geliştirilmiş teknik teçhizat ile gövde üzerinde her noktaya homojen dağılım ve vernikli boya glossunda yüzey parlaklığı sağlanır.

           

           

 

 
Continental Yine 1 Numara!
 
ADR’li Tanker’de Nursan Markası
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Zorlu Kış Şartlarında Kış Lastiği Güven Verir!
Zorlu kış şartlarında kendinizi ve aracınızı tehlikelerden uzak tutmanın ...
Her Koşulda En Üstün Performans: WY01, SY397, Y354
*Yokohama Satış Müdürü Birol Akan
Pirelli, W:01 Serisini Sunar!
*Oktay Ginalli Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. Ağır Vasıta Lastikleri Pazarlama Koordinatörü
 
“Michelin X Multiway 3D ve Michelin X Line Energy D Sürücülere Yol Gösteriyor”
*Michelin - Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz
Hankook DW06:Kamyon çekici aksı için kış uzmanı lastik
Karlı yollarda maksimum güvenlik Islak, karlı ve buzlu yüzeylerde ...
“Kış Lastiği Seçenek Değil Gerekliliktir”
* Goodyear Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Faruk Uslu
 
Kış Koşullarında Mükemmel Performans: VancoWinter
Continental Kamyon Lastikleri Satış Departman Müdürü Murad Bilginalp
Kışın Güvenlik İçin Wintus, Lassa LC/T ve Lassa LT/A Desenleri
Brisa Ürün Yönetimi Direktörü Egemen Atış
Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...
KARADENİZ ‘KALİTE’ ARIYOR Kamyonum Dergisi olarak bölgelere ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförtreylerkamyoncutruckkamyonumfahrerKamyonsondakikatürkiye