Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Kasım 2012 Cumartesi - 11:08

Hankook DW06:Kamyon çekici aksı için kış uzmanı lastik

Karlı yollarda maksimum güvenlik Islak, karlı ve buzlu yüzeylerde optimum çekiş Patentli 3D kanal teknolojisi sayesinde azaltılmış aşınma

Hankook DW06:Kamyon çekici aksı için kış uzmanı lastik

Hankook kamyonlar için kış lastiği segmentinde yeni bir gelişim olan DW06'yı tanıttı: Kamyon çekici aksı için çekiş uzmanlığı özel olarak kış koşullarında dengeli genel performansıyla tanınmaktadır.  DW06 Hankook’un patentli 3D teknolojisi sayesinde optimum çekiş ve üstün frenleme sağlar. DW06 315/70R22.5'in yanı sıra 315/80R22.5 ve 295/80R22.5 boyutlarında temin edilebilir.

 

DW06'nın lastik sırtı blokları ve kanalları, en modern  Hankook 3D teknolojisi ile tasarlanmıştır. Profil tabanına kadar ulaşan zikzaklı kanallar, ileri aşınma dönemlerinde bile lastiğin kullanım ömrü boyunca sürekli olarak yüksek çekiş performansı sağlar. Üç boyutlu tasarımlarından dolayı, kanallar aynı zamanda yüksek dahili blok dengesini garanti eder. Sonuç olarak, DW06’nın kat ettiği mesafe artarken düzensiz aşınma azalır. Özel bir çukur tasarımıyla birlikte çoklu kanallar kar ve buz üzerinde çekişi geliştirir, daha eşit aşınma sağlar ve blok kenarlarının yırtılmasını etkin biçimde önler.

 

Dahası, Hankook’un Yenilikçi Karıştırma Sistemi (IMS) bileşenlerde karbon siyahı parçacıkların ve kauçuk moleküllerinin daha da düzenli şekilde dağılmasını sağlar. Daha düşük sıcaklıklarda daha uzun karıştırma süreleriyle birlikte, IMS karbon siyahı ve kauçuk molekülleri arasındaki bağlanma oranını önemli ölçüde arttırır. Sonuç olarak, DW06 sürüş sırasında daha az ısı oluşumuna neden olur ve bunun da yuvarlanma direncine ve  yakıt tüketiminde pozitif bir etkisi vardır.

 

Yönlü 5 kanallı lastik sırtı tasarımı özellikle kar ve buz üzerinde güvenilir yüksek çekiş ve daha kısa fren mesafesi sağlar. Ek olarak, belirgin kanal yapısı etkin bir çamur ve su boşaltımı sağlarken aynı zamanda gevşek birikinti parçacıklarının toplanmasını da önler. DW06'nın derin profiliyle birlikte ekstra geniş yapısı, yüksek mesafeler alınmasını ve tüm lastik sırtı genişliğinde eşit aşınma sağlar.

 

Hankook Lastikleri Avrupa CEO’su Jin-Wook Choi şunları söyledi: “DW06 ile kamyonlar için Avrupa'daki karlı yollara son derece uygun modern bir yüksek performanslı kış lastiği geliştirmeyi başardık. Bu durum bir kez daha, dünya çapında öncü bir lastik üreticisi olarak uzmanlığımızı başarıyla kanıtlamaktadır".

 

Hankook DW06 teknik özellikleri

 

1.         Gelişmiş performans için optimize lastik yapısı

Yüksek yakıt verimliliği için optimize kuşak paketi

Darbe çarpışma veya aşırı yüke karşı kuvvetlendirilmiş iskelet yapısı

Yüksek hızlarda bile daha iyi sürüş dengesi için optimize edilmiş çelik tel yapısı

Mükemmel çekiş için alternatif 5 yivli yönelimli tasarım

ve etkin çamur ve eriyen su boşaltımı

Yüksek mesafe performansı ve özel olarak eşit aşınma için geniş lastik sırtı tasarımı ve tam derin kanallar

2.         Gelişmiş lastik sırtı tasarımı

Karda ve buzda sürekli yüksek çekiş performansı için 3D tam derin kanallar

Blok kenarlarının aşınmasını önleyerek ve eşit aşınma sunarak

daha uzun lastik ömrü sağlayan çoklu kanallar ve yeni çukur tasarımı

 

3.         Hankook IMS sistemi (Innovative Mixing System)

-           Daha soğuk çalışma için lastik bileşenindeki karbon siyahı parçacıkların ve kauçuk moleküllerinin

            özel olarak eşit dağılımı.

 

Hankook AW01:

Ön aks için geliştirilen kış uzmanı lastik

 

Düzensiz aşınmayı engelleyen kuşak yapısı

Mükemmel dayanıklılık ve kaplanabilirlik sağlayan kar kas yapısı

Güçlendirilmiş topuk yapısı

 

“Nasıl Denetleneceği de Çok Önemli”

Kış lastiği kullanımının zorunlu olmasına yönelik çalışmaları son derece gerekli buluyoruz. Bu düzenleme sürücülerin, yolcuların, yayaların ve araçların sürüş ve can güvenliği açısından son derece önemli ve gerekli.

 

Kış lastiğinin trafikte kullanımı tüm Kuzey Avrupa ülkelerinin yanında pek çok Orta Avrupa ülkesinde de zorunludur. Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne uyum çalışmaları doğrultusunda sürdürülen çalışmalar doğrultusunda ümit ediyoruz ki kısa süre içerisinde bu uygulama ülkemizde de hayata geçecektir.

 

Fakat bu noktada üreticilere ve lastik satış noktalarına çok önemli bir görev düşmektedir; kullanıcılara kış lastiği önemini anlatmak! Sürücülere kış lastiği kullanımının, kanuni bir zorunluluktan önce, kendilerinin, ailelerinin ve trafikteki diğer insanların emniyeti açısından önemini iyi anlatmak gerekiyor.

 

Kış lastiği kullanımın zorunlu hale gelmesinin ardından, nasıl denetleneceği de çok önemli hale geliyor ki bu da bu konunun işlevselliği ve devamlılığı açısından oldukça önemli olacaktır.

 

“Temel Fark Kauçuk Karışımıdır”

Yaz lastikleri ile kış lastiklerinin arasındaki temel fark lastikte kullanılan kauçuk karışımıdır. Yaz lastiklerinden farklı olarak kış lastiklerinde kullanılan “silica” maddesi, hava sıcaklığının 7°C’nin altına düştüğü şartlarda bile lastiğin elastikiyetini kaybetmesini engeller, dolayısı ile çekiş/frenleme performansını korur.

 

Yaz lastikleri yeni olsa dahi kış şartlarında – yapıları gereği – gerekli performansı (frenleme, çekiş, tutunma vs.) gösterememektedirler. Kış lastiklerini diğer lastiklerden ayıran özellikleri sıralayacak olursak;

 

Kauçuk karışımı: Lastik, düşük sıcaklıklarda bile tutunma, frenleme ve konfor özelliklerini kaybetmez

 

Yüksek silica oranı ayrıca ıslak zeminde daha iyi yol tutuşu sağlar, yuvarlanma direncini ve aşınmayı azaltır

 

Desen: Kış lastikleri için özel olarak tasarlanan desen yapısı lastiğin kar, buz, su, çamur gibi maddeleri lastikten hızla boşalmasını sağlamak amacı ile geliştirilmiştir. Ayrıca;

Kılcal kanallar / Dişli desen yapısı: Karlı zeminlerde ilave çekiş sağlar

 

Sırt genişliği: Optimum sırt genişliği sağlanarak ilave yol tutuş performansı sağlar

 

Diş derinliği: artırılmış diş derinliği daha iyi çekiş ve tutunma sağlar

 

 

Yapılan test sonuçları da yukarıda açıklamaya çalıştığımız farkları daha açık ve net bir şekilde ortaya koymaktadır. Aşağıda bahsi geçen araçların yaz ve kış lastikleri ile ayrı ayrı yapılan test sonuçlarını görebilirsiniz.

 

 

 

 

 

Ortalama bir otomobilin uzunluğunu yaklaşık 4 mt olarak düşünürsek bahsedilen mesafelerin uzunluğunu daha net anlayabiliriz.

 

Önemli bir konu da yaz lastiklerinin kış lastikleri ile birlikte kullanımı konusudur. Yaz ve kış lastiklerinin tutunma/frenleme performansı birbirinden farklı olduğundan aynı anda kullanılmaları sürüş emniyeti açısından önerilmemektedir.

 

Premium lastik üreticisi Hankook, kış lastiği kullanımının yaygınlaşmasını bir sosyal sorumluluk projesi olarak görmektedir. Bununla birlikte tüm kış lastiklerinin aynı olmadığını hatırlatır, cirosunun %5 gibi bir bölümünü AR-GE çalışmalarına ayıran Hankook Lastikleri’ni diğer markalardan ayıran en önemli fark, bu teknolojik yatırım ve birikimdir.

 

4 mm’nin Altına Düşmeden Değiştirilmeli

Yıpranmış lastikler özellikle ıslak zeminde kızaklama riskini arttırdığından ve frenleme kabiliyetini azalttığından sürüş güvenliği üzerine olumsuz yönde etki etmektedir.

Kış lastiklerinizi diş derinliği 4 mm’ nin altına düşmeden değiştiriniz. Kış kullanım performansı  diş derinliği 4 mm’ nin altına düştüğünde azalmaktadır.

 

 

 

 

 
“Kış Lastiği Seçenek Değil Gerekliliktir”
 
“Michelin X Multiway 3D ve Michelin X Line Energy D Sürücülere Yol Gösteriyor”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“Kış Lastiği Seçenek Değil Gerekliliktir”
* Goodyear Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Faruk Uslu
Kış Koşullarında Mükemmel Performans: VancoWinter
Continental Kamyon Lastikleri Satış Departman Müdürü Murad Bilginalp
Kışın Güvenlik İçin Wintus, Lassa LC/T ve Lassa LT/A Desenleri
Brisa Ürün Yönetimi Direktörü Egemen Atış
 
Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...
KARADENİZ ‘KALİTE’ ARIYOR Kamyonum Dergisi olarak bölgelere ...
OTOBÜS PAZARI BU YILDAN UMUTLU
Geçtiğimiz yıl sürekli düşüş gösteren otobüs pazarı yeni yıla umutla girdi. ...
TAŞIMACILIK SEKTÖRÜ KANTARDA
Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda çalışmakta olan bireylere Yol ...
 
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
İstasyonlarda satılan motorine göre fiyatı daha ucuz olduğu için sürücüler ...
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
Rize Limanına Yakın Bakış Ticaretin kalbi limanlarda atarken dergimiz ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikabustreylertrucknews haberler kamyonumlkwtürkiye