Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
23 Kasım 2012 Cuma - 15:59

Kış Koşullarında Mükemmel Performans: VancoWinter

Continental Kamyon Lastikleri Satış Departman Müdürü Murad Bilginalp

Kış Koşullarında Mükemmel Performans: VancoWinter

“En Büyük Fark Sırt Hamuru ve Sırt Deseni”

Yaz lastikleri ve kış lastikleri arasındaki en büyük fark, lastiklerde kullanılan sırt hamuru ve sırt deseninde yatıyor. Kış lastiklerinin sırt hamuru, düşük hava sıcaklıklarında bile uygun kauçuk sertliğini muhafaza edebilecek malzemeden yapılır. Sırt deseni ise uygun sayıda kılcal kanalın sırt bloklarına en uygun biçimde sıralanmasıyla; kar, buz ve kış şartlarında en üstün tutunma ve çekişi sağlayacak şekilde tasarlanır. Mükemmel yol tutuşu, kış koşullarında en önde gelen ihtiyaçtır.

 

Trafik güvenliğini riske atmamak ve araçtaki herhangi bir aks’ın kayarak diğer aks’larında kaymasına yol açmamak ve aracın tutunmasını en optimum seviyeye getirerek zemin tutunmasını emniyete almak için, tüm akslarda kış lastiği kullanımı uygun olacaktır.

 

Kış lastiklerinin yanaklarında M+S ve uluslararası otoriteler tarafından kabul edilmiş “3 Zirveli Dağ Sembolü” yer almaktadır.

 

“Can ve Mal Güvenliğini İçin Kış Lastiği Kritik Rol Oynar”

Kış lastiklerinde en büyük belirleyici etken hava sıcaklığı ve zemin durumudur. Hava sıcaklığının düşmesiyle birlikte; yaz lastiklerindeki tutunma azalır ve kayma riski artar. Trafikte can ve mal güvenliğini sağlamak için kış lastiği bu noktada kritik rol oynar.

 

Düşük hava sıcaklığı ile beraber ıslak ve karlı yol şartlarının buzlanma riskini beraberinde getirmesi ile kış lastiğinden beklenenler de artacaktır. Yol şartları ve mevsim şartları ile birlikte coğrafi koşullar da kış lastiği kullanımını mecburi hale getiren faktörler arasındadır. Tüm bu nedenlerden dolayı kış lastiği bu şartların tümünü kapsayacak şekilde tasarlanıp, üretilir. 

 

Seyahat ve taşımada mevsimden kaynaklanan engelleri ortadan kaldırmak ve kış boyunca güvenli kalmak için, kış lastiklerinin Ekim ayından itibaren başlayarak, Nisan ayı sonuna kadar kullanılmasını öneriyoruz.

 

Kış Koşullarının Uzmanı Winter2 Serisi

 

Continental, özellikle kış şartlarının yoğun yaşandığı Kuzey Avrupa ülkelerinde test edilip başarısını kanıtlamış olan yeni nesil W2 (Winter2) kış lastiklerini, ülkemizin kamyon ve otobüs lastikleri yenileme pazarına da sunmaktadır. İsimlerini başarı ile kullanıldıkları bu kuzey ülkeleri bölgesi Scandinavia’dan alan kış lastiği grubumuz, HSW2 Scan, HDW2 Scan ve HTW2 Scan lastiklerinden oluşmaktadır.

 

Winter2 Serisi Kış Lastiklerimiz, kış koşullarındaki uzmanlığı ve çok yönlülüğü ile öne çıkıyor. Derinleştirilmiş ve sayısı arttırılmış enine lameller ve yivler, son derece yüksek olan tutunmayı sağladığı gibi, güvenliğin lastiğin tüm yaşam döngüsünde neredeyse aynı değerde kalmasını sağlıyor Üstün tutunma ve dengeli aşınma sağlayarak lastikten en fazla verimin alınmasını sağlayan Winter 2 Serisi Kış Lastiklerimizin geliştirilmiş yeni sırt deseni ve yapısı, yenilikçi taban hamuru ve bileşimi ile tutunmayı en üst düzeye taşıyor.

 

Daha yüksek aşınma hacmi ve geliştirilmiş Retarder geometrisi ile Winter 2 Serisi, omuz blokları arasındaki bağlantı, lastiklerin deforme olmadan daha uzun süre hizmet vermesini sağlıyor. HSW 2 / HTW 2 lastikleri kış mevsiminden çıktıktan sonra da tüm yıl kullanılabiliyor. Dişlerin yarı ömrünü tamamlamasına rağmen tüm yıl kullanılabilmesinin sebebi ise iki aşamalı profil yapısı. 

 

Ayrıca güçlendirilmiş çelik örgü ve Air-Keep iç astar teknolojisi sayesinde de uzun ve korunmalı karkas ömrüne sahip lastik serimiz, kış koşullarında en iyi kavramanın ve esnemenin gerçekleşebilmesi için üçgen kuşak teknolojisine sahip.

 

Beklenmedik Durumlarla Karşılaşmamak İçin Kış Lastiği Şart

 

Lastiğin düzensiz aşınması, sürüş güvenliğinin azalması, fren mesafesinde artış, savrulma, kayma ve suda kızaklama gibi tehlikeler, yanlış lastik kullanımı sonucu ortaya çıkabilecek tehlikelerdir.

 

Bu gibi tehlikelerin üstüne, kış şartlarında kış lastiği kullanılmamasının sonuçları daha farklı olarak, hiç hesaba katılmadık şekilde, katlanması zor zahmetlere ve gereksiz masraf ve kayıplara yol açabilecektir. Araçta kış lastiğinin takılı olmamasından dolayı, gereken çekiş gücü sağlanamayacağından, istenen noktaya çıkılamayacak ya da çıkılan noktadan güvenli şekilde inilemeyecektir.

 

Beklenmedik durumlarla karşılaşmamak ve öngörülmeyen zahmet ve masraflardan kaçınmak için kış lastiği kullanılmalıdır.

 

“‘Çekiş Gücü’ Birincil Önceliğe Sahip”

 

Kış lastiklerinin ortaya çıkardığı gürültünün, çevreye daha duyarlı hale getirilmesi konusunda yüksek teknolojiden faydalanılmaktadır. Kılcal kanalların en optimum şekilde yerleştirilmesiyle hem sürücü ve yolcuların daha sessiz ve konforlu bir seyahate erişmeleri sağlanmakta hem de çevre sakinlerinin daha huzurlu bir ortamda yaşamlarının sürdürmelerine imkan verilebilmektedir.

 

Kış lastiklerinde birincil önceliğe sahip olan “çekiş gücü” özelliğinden ödün vermeksizin,  yakıt sarfiyatına da dikkat edilmesi ve bu vazgeçilmezlerin bir denge içinde buluşturulması son zamanlarda Continental’in önemle üstünde durduğu konulardandır.

 

Hafif Ticariler İçin VancoWinter™

 

Kamyon-Otobüs Grubu yanında diğer Ticari Vasıta segmentleri içinde Continental önemli bir kış lastiği ürün yelpazesine sahiptir. Örneğin, Van Grubu Araçlar için geliştirilen ve sert kış koşullarında emniyetli ve kesintisiz hareket kabiliyeti için patinaj uzmanı olan VancoWinter™; karlı, buzlu ve ıslak yüzeyde kısa fren mesafesi ile öne çıkıyor. Lastik; sipe sıklığının çok olması ve dış bijonların artan sayısı ile olağanüstü patinaj performansı sergiliyor.

 

VancoWinter™’ın öne çıkan özellikleri ise şöyle sıralanabilir: Yüksek hâkimiyet, kısa fren mesafesi, suda kaymaya karşı yüksek direnç, uzun ömür.

 

“Suda Kaymaya Karşı Mükemmel Direnç: VancoWinter™ 2”

Bir diğer modelimiz ise; VancoWinter™ 2. Zaman ve tasarruf baskısı ile çalışan ticari araçların hassasiyetlerini göz önünde bulunduran Continental VancoWinter™ 2 ile kış koşullarında yük taşıyan ticari araçların performansı için en uygun lastik seçeneklerinden birini sunuyor.  Kar ve buzda geliştirilmiş fren performansı, suda kaymaya karşı mükemmel direnç ve uzun lastik ömrünün yanı sıra testle kanıtlanmış kar patinajı ve kar tanesi tanıma işaretleri ise VancoWinter™ 2’nin öne çıkan özellikleri arasında yer alıyor.

VancoWinterContact™ Uzun Ömrü İle Tasarruf Sağlıyor”

Kısa fren mesafesi ve uzun ömürlü modellerden biri olan VancoWinter serisi üyesi VancoWinterContact™ da tıpkı serinin diğer araçları gibi, karlı buzlu ve ıslak yüzeylerde, derin sipe’ları ve kayma önleyici geniş derinliği sayesinde kısa fren mesafesi sunuyor. Patinaj performansının yanında, suda kaymaya karşı dirençli olan uzun kullanım ömrü ile taşımacılığın tasarruf beklentisini de karşılıyor. VancoWinterContact™’ın öne çıkan özellikleri ise şöyle: Kış yollarında mükemmel kavrama ve optimal fren performansı, uzun servis ömrü, suda kaymaya karşı olağanüstü koruma, yüksek sürüş konforu, düşük lastik gürültüsü.

 

“Minimum 4 mm Olmalı”

 

Lastik havalarının tavsiye edilen basınçta olması kış lastiklerinde de önceliklidir. Uygun hava basınçları için, en yakın Continental Yetkili Satıcısından destek alabilirsiniz. Supap kapaklarının mevcut olması ve gevşek olmaması da lastik hava basınçlarının muhafaza edilmesinde önemli rol oynar. Lastiklerin kış lastiği olma özelliğini sürdürebilmeleri için kalan diş derinliğinin yeterli olması da gerekmektedir. Bazı ülkelerde bu duruma 1.6mm ile 5mm arasında değişen minimum bir değerle sınırlama getirilmiş olmakla beraber genelde ve Continental tarafından tavsiye edilen minimum diş derinliği 4mm’dir.

 

Önemli Not: Seyahat edilen ülkelerin şart koştuğu kış lastiği kalan diş derinliği ölçüleri o ülkelerde uyulması esas olan diş derinliğidir.

 

4 mm’in Altına Düşen Lastikler Ömrünü Tamamlar

 

Kış lastiğinin ömrü, diş derinliğinin 4mm’nin altına düşmesiyle çevrilidir. Bu derinliğin altına düşen lastiklerin yol tutuş performansı beklenenin çok altında olacak ve yolda can ve mal güvenliğini riske atacaktır. Bu durumda da sürüş hakimiyeti, çekiş ve suda kızaklama direnci gibi hayati konulardaki performans düşecektir.

 

“Diş Derinliğinin Alt Sınırı Düzenlemeye Sokulmalı”

Kış lastiklerinin zorunlu hale gelmesi trafik güvenliği açısından büyük öneme sahiptir. Bu gibi bir düzenlemenin hayata geçirilmesi kadar bu düzenlemenin sürekliliğinin sağlanması, takibinin yapılması ve yaygınlaştırılması da önemlidir.

 

Kış lastiğine ait diş derinliğinin alt sınırının da düzenlemeye sokulması, zincir kullanımı ve çivili lastik kullanımı hakkında da bilgilendirme yapılması ilave konular arasında olmalıdır.

 
Kışın Güvenlik İçin Wintus, Lassa LC/T ve Lassa LT/A Desenleri
 
MAN Transist 2012’deki yerini alıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kışın Güvenlik İçin Wintus, Lassa LC/T ve Lassa LT/A Desenleri
Brisa Ürün Yönetimi Direktörü Egemen Atış
Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...
KARADENİZ ‘KALİTE’ ARIYOR Kamyonum Dergisi olarak bölgelere ...
OTOBÜS PAZARI BU YILDAN UMUTLU
Geçtiğimiz yıl sürekli düşüş gösteren otobüs pazarı yeni yıla umutla girdi. ...
 
TAŞIMACILIK SEKTÖRÜ KANTARDA
Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda çalışmakta olan bireylere Yol ...
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
İstasyonlarda satılan motorine göre fiyatı daha ucuz olduğu için sürücüler ...
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
 
Limanlar Özel Dosyası Kıyılarımıza Işık Tutacak
Rize Limanına Yakın Bakış Ticaretin kalbi limanlarda atarken dergimiz ...
Marmara Bölgesi tercihini hangi marka araçtan yana kullanıyor?
 İbre 3 Markayı Gösteriyor? Bölgesel marka alışkanlıklarında Marmara ...
Yollarda Güçlü Ses; Tercih Mercedes
Hangi Bölge Hangi Markayı Kullanıyor? Haber çalışmamıza kamyon arkası ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler srckamyoncutreylertürkiyelkwKamyonşoförnews