Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Kasım 2012 Cumartesi - 11:14

“Michelin X Multiway 3D ve Michelin X Line Energy D Sürücülere Yol Gösteriyor”

*Michelin - Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz

“Michelin X Multiway 3D ve Michelin X Line Energy D Sürücülere Yol Gösteriyor”

Michelin kış lastikleri ürün gamında hafif ticari araçlardan, kamyon, otobüs, otomobil, 4x4 lastiklerine kadar geniş bir yelpazede seçenekler sunuyor. Geniş ürün gamı farklı ihtiyaçlar anlamına gelmektedir bunu karşılamak için de farklı teknoloji ve farklı özellikte lastik üretmek zorundayız.

 

“Bileşenleri Kışın Sert Koşullarında Sertleşmeyen Hamur Bileşeni Kullanılıyor”

Kış lastiklerinde standart 4 mevsim lastiğinden farklı olarak kauçuk bileşenleri kışın sert koşullarında sertleşmeyen hamur bileşeni kullanılıyor. Bunun yanı sıra esnekliğini ve dayanıklılığını arttıran karkas yapısını da kışın zor koşullarına karşı koyacak şekilde güçlendirmek zorundayız. 

 

Ayrıca karlı ve buzlu yollarda aracın güvenlik ve performansında kayıplar yaşamadan yoluna devam etmesi ve eriyen karları boşaltması için farklı desen ve kanallar bulunmaktadır. Ayrıca standart lastiğe göre diş derinliği daha derindir. Bu sayede kar üzerinde daha fazla yol çekiş sağlar.

 

Ağır vasıta lastiklerinde özellikle kış lastiklerinde Michelin’e özel güçlü karkas yapısı sayesinde esnekliği ve dayanıklılığı artırılmıştır. 

 

“Hafif Ticari ve Ağır Vasıta Olmak Üzere Farklı İhtiyaçlara Göre Lastikler Üretmek Zorundasınız”

Kesinlikle ticari araçlarda hafif ticari ve ağır vasıta olmak üzere farklı ihtiyaçlara göre lastikler üretmek zorundasınız. Hafif ticari araç lastiğinde kullandığınız lastik özelliklerini, ağır vasıtada kullanmak istediğiniz zaman bu lastik ağır vasıtalar için yetersiz kalacaktır. Michelin lastiklerini üretirken her zaman yük ve hız endeksi gibi kriterlerin yanı sıra çalışma koşulları ve kriterlerini de değerlendirmektedir.  

 

2012 yılı Ekim ayında lansmanını yaptığımız Michelin X Line serisinde sürücülere daha verimli performans bütünlüğü sunma amacıyla geliştirdiğimiz lastiklerde uzun ömürlülüğün yanı sıra ilk kilometreden, son kilometreye kadar, mümkün olan en güvenli ve en tasarruflu yolculukları sunmak için çalışıyoruz.

 

Üretim süreçlerine başlamadan önce Ar-Ge çalışmaları kapsamında, kullanıcı profili, sektörün ihtiyaç ve farklı iklim, yol koşullarına yönelik araştırmalar yapılıyor. Michelin X Line serisi de bu araştırmalar sonucunda geliştirildi. Üretime geçmeden önce 20’den fazla Avrupa ülkesinde taşıma şirketlerine 320 bin ziyaret gerçekleştirildi. Bu ziyaretler sonucunda geri alına bildirimler ile sürücülerin çalışma şartlarını ve ihtiyaçlarını da daha yakından öğrenme fırsatı bulundu.  Yani kullanıcıları ihtiyaçları ve zorunluluklarımızı öğrendik.

 

Bundan önceki ağır vasıta lastiklerinde olduğu gibi yeni X Line serisinde de araçların çalışma koşullarına göre lastik çeşitliliğimiz bulunuyor. Gündelik kullanımlardan, otoyol, şehir içi, maden ocaklarında, inşaat alanlarında en üstün performansı sağlamak için farklı koşullara farklı ürünlerimiz bulunuyor.

 

Günümüzde Michelin lastik serisi, kullanım gerekliliği veya yol şartları konusunda herhangi bir kısıtlamak olmaksızın kamyon kullanıcılarının ihtiyaçlarını kapsamlı bir şekilde karşılamaktadır. Bu ihtiyaçları tespit etmek üzere Michelin, lastiklerinin performansı üzerinde etkili olabilecek sıcaklık, hava koşulları, yük, motor gücü ve diğer harici faktörlere ilişkin etkileri azaltmak üzere kapsamlı becerilerini ve uzmanlığını kullandı.

 

 

Michelin Geniş Ürün Yelpazesi

Ağır vasıtalarda kullanılmak üzere Michelin XDN2 Grip ve şehir içi otobüs taşımacılığına uygun tasarlanmış XJW4+’nın yanı sıra 2012’de lansmanını yaptığımız Michelin X Multiway 3D ve Michelin X Line Energy D serisi öne çıkan kış lastiklerimiz arasında.

 

Michelin X Line Energy D: Yakıt tasarrufu elde etmek için daha fazla enerji verimliliği, çamurlu ve karlı yollarda çekiş performansını gösteren (Çamur ve Kar) M+S ve (Kar Tanesiyle 3 Dağ Zirvesi) 3pMSF işareti bulunuyor. Michelin  X ® Line Energy™ D daha düşük yakıt tüketimi için enerji verimliliği B’den A’ya yükseltildi. Ayrıca yüzde 12’ye varan daha uzun kilometre ömrü ile taşıma maliyetlerinde ek bir önlem alınmadan tasarruf sağlıyor. Karlı ve buzlu yollarda güvenliğinden ödün vermediğinin göstergesi ise aşınmış lastiklerde yapılan sürüş testleri lastiğin çapraz yol tutuş performansında %10 oranında iyileştirme olduğu sonucuna ulaştı.

 

Michelin X ® Multiway ™ 3D: Tüm yol ve hava koşullarında güvenlik sağlamanın yanı sıra zaman tasarrufu ve yakıt ekonomisi sunan gerçekten çok amaçlı bir lastik olma özelliği taşıyor. Michelin X Multiway 3D kışın zorlu şartlarında ve her türlü yolkoşulunda şirketlere güvenli ve iyi bir yolculuk garantisi veriyor.

 

Yakıt verimliliği ve uzun ömürlü yapısı ve 3 ömürlülüğü aynı zamanda karbon ayak izini azaltmaya yardımcı olduğundan Michelin X ® Multiway ™ 3D lastiğin sağladığı tasarruf bütünsel olarak görülmelidir.

 

Lastiklerin tüm sürüş koşullarında üstün yol tutuşu sergilemesi sürücülerin işlerini verimli ve güvenli bir şekilde gerçekleştirmesine imkan veriyor. Üstün yol tutuş performansı sayesinde Michelin X ® MultiWay™ 3D lastik, teslimatların gecikmesi riskini azaltıyor ve böylece verimliliği artırıyor.

 

 

Michelin  X ® Multiway ™ 3D lastiği gerçekten çok amaçlı yapan Michelin  Dayanıklık Teknolojileri olarak bilinen yenilikçi teknik çözümler paketidir. Örneğin yıpranmış lastiklerde kendini yenileyen Double Wave (Çift Dalga) kanallara yeni TowerPump kanallar eklenirken, yönlendirme lastiklerinde tüm sürüş koşullarında yol tutuşu sağlayan yeni Delta kanal özelliği eklendi.

 

Michelin X ®  MultiWay™ 3D lastiklerde,  durup kalkan trafikte yol tutuş ve frenleme performansını artıran derin kesikler ve yönlü kılcallar mevcuttur. Örneğin düşük kavramalı bir yolda, üçte ikisi aşınmış lastiklerle ani fren mesafesi sekiz  metre düşürülmüştür.

 

“Kauçuk Karışımı ve Farklı Sırt Desenleri de Kış Lastiğini Yaz Lastiğinden Ayıran Özelliktir”

Yaz lastiği ile kış lastiği arasındaki en büyük temel özellik farklı kauçuk bileşenlerinin bir araya getirilmesidir. Bu farklı kauçuk bileşenleri sayesinde hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğü anda yaz lastiği soğuk havada esnekliğini kaybedeceği için yol tutuşu, çekiş kuvveti ve fren mesafesinde ciddi kayıplara yol açar. Kauçuk karışımının yanı sıra farklı sırt desenleri de kış lastiği ve yaz lastiğini birbirinden ayıran başka bir özelliktir. Kış lastiğinin tutuş özelliğini sağlayan bir etmende, kış lastiğine özel desenleridir. Bu desenler sayesinde bir kış lastiği frenleme anında yaz lastiğine oranla gözle görülür ve hayat kurtarıcı boyutta kısa mesafede durabilir.

 

Sırt deseninin kılcal kanallı yapısı ve omuz bloklarının dişli yapısı sayesinde kış lastikleri karlı zeminlerde yolu daha iyi kavrar. Kış lastiklerinde diş derinliği, standart lastiklere göre genellikle daha fazladır. Bu ve bunun gibi farklı özellikler kış şartlarında daha fazla yol tutuşu ve kısa fren mesafesi sağlar.

 

 

“Sıcaklık 7 Derecenin Altına Düştüğünde Kullanılmalı”

Kış lastikleri hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde kullanılması gerekmektedir. Havaların ısınmaya başlaması ile birlikte kış lastiklerinin sökülüp yaz lastikleri kullanılmalıdır. Sadece kış lastiklerinde değil yaz lastiklerinde de olduğu gibi lastiklerinizi aracınıza taktırmadan önce uzman kişiler tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Bu uygulama bütün mevsim geçişlerinde uygulanmalıdır. Ayrıca aracımıza binmeden önce lastiklerimizi gözle kontrol etmek gerekmektedir. Çatlak ve yıpranmış lastikler konusunda uzman kişiler tarafından kontrol edildikten sonra gerekirse yenisiyle değiştirilmelidir.

 

 

“Lastik Yatırımı En Büyük Giderler Arasında”

 

Taşımacılık işletmelerinin en büyük giderlerini yakıt harcamalarından sonra lastik yatırımı oluşturuyor. Lastik ile ilgili harcamaların profesyonel bir şekilde yönetilmesi, kilometre başına birim maliyette önemli bir düşüş sağlıyor. Bu nedenle güvenli sürüşten kesinlikle ödün vermeden uzun ömürlü bir lastik en doğru tercih olarak göze çarpıyor. 

 

“2 km Tel Yapısı Uzun Ömür Sağlıyor”

Michelin, ağır vasıta lastiklerinin daha uzun ömürlü ve verimli olmasını sağlayarak, bir ağır vasıta lastiğinin üç ayrı ömürle kullanılmasına olanak tanıyor. Öncelikle, Michelin ağır vasıta lastiklerinde kullanılan 30 farklı kaliteli malzeme ve oksidasyona dayanıklı 2 km uzunluğundaki tel yapısı, Michelin karkasına en yüksek güvenilirliği ve uzun ömrü sağlıyor. Üç ömrün ilk aşamasında yeni lastik yüz binlerce kilometre kat ediyor. Sırt desen derinliği 3-4 mm’ye indiğinde, Michelin’den eğitim almış yetkili bir teknisyen tarafından ısıyla çalışan özel bir alet ile diş açılarak, yeni desen ortaya çıkarılıyor. Diş açma, öncelikle sırtta su tahliyesini sağlayan kanalların genişlemesiyle yol tutuş güvenliğini artırıyor ve lastiğin ömrünü yaklaşık % 20’ye kadar uzatarak kullanım maliyetlerini düşürüyor.

 

“Michelin Kaplama Konusunda  En Önemli Üreticilerden Biri Haline Geldi”

Diş derinliği oranı yeni lastiğe göre daha az olan diş açılmış lastik, düşük yuvarlanma direnci sayesinde yeni lastiğe göre daha az yakıt tüketiyor. Son olarak da güçlü karkas yapısı, Michelin ağır vasıta lastiklerine en yüksek kaplanabilme özelliğini sağlıyor. Karkas konusundaki teknolojik liderlik, Michelin’i kaplama konusunda da en önemli üreticilerden biri haline getiriyor. Toplam performans yönetiminin son aşaması olan Recamic kaplama ise lastiğin ömrünü % 80 oranında uzatıyor.

 

Geliştirilen Michelin X Line serisinde artırılan kilometre ömrü ile kullanıcı bir önceki nesil lastiklere göre yüzde 20 daha fazla yol kat edebiliyor. Bunun yanı sıra kaplanabilirlik özellikleri ve diş açma özellikleri sayesinde de hammadde kullanım oranında düşüşler sağlıyor.

 

 “Güvenliği Bizim İçin En Önemli Kriter”

Kış lastiği kullanımını zorunlu kılmak için gerekli yönetmelik ve düzenleme çalışmaları T.C Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından sürdürülüyor. Michelin olarak sürücülerin güvenliği bizim için en önemli kriter. Bu nedenle kış lastiği uygulamasının zorunlu hale getirilmesi ile ilgili çalışmaları destekliyoruz.

 

Kış lastiğinin zorunlu hale getirilmesiyle birlikte; kış aylarında özellikle kar yağışlarının ve buzlanmanın yaşandığı bölgelerde trafik kazalarında ve yaralanmalarda ciddi oranda azalmalar, en azından kış lastiği olmamasından kaynaklı kazalarda azalmalar yaşanacak. Kış aylarında yollar daha güvenli olacak bu sayede trafik kazalarından kaynaklı maddi kayıplar da ciddi oranda azalmış olacak.

 

Hava sıcaklığı 7 derecenin altına düştüğünde kış lastiklerinin kullanılması gerekiyor. Bu yeni uygulama sayesinde yol kenarlarında kalmış, buzda kayan araçlar, zincir takmak için trafiği de engellemiş olmayacaklar.

 

 
Hankook DW06:Kamyon çekici aksı için kış uzmanı lastik
 
Pirelli, W:01 Serisini Sunar!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hankook DW06:Kamyon çekici aksı için kış uzmanı lastik
Karlı yollarda maksimum güvenlik Islak, karlı ve buzlu yüzeylerde ...
“Kış Lastiği Seçenek Değil Gerekliliktir”
* Goodyear Ticari Lastikler Pazarlama Müdürü Faruk Uslu
Kış Koşullarında Mükemmel Performans: VancoWinter
Continental Kamyon Lastikleri Satış Departman Müdürü Murad Bilginalp
 
Kışın Güvenlik İçin Wintus, Lassa LC/T ve Lassa LT/A Desenleri
Brisa Ürün Yönetimi Direktörü Egemen Atış
Karadeniz Bölgesi’nin marka tercihi...
KARADENİZ ‘KALİTE’ ARIYOR Kamyonum Dergisi olarak bölgelere ...
OTOBÜS PAZARI BU YILDAN UMUTLU
Geçtiğimiz yıl sürekli düşüş gösteren otobüs pazarı yeni yıla umutla girdi. ...
 
TAŞIMACILIK SEKTÖRÜ KANTARDA
Taşımacılık sektöründe farklı alanlarda çalışmakta olan bireylere Yol ...
KAÇAK MAZOT KULLANDIM MOTORU YEDİM!!!
İstasyonlarda satılan motorine göre fiyatı daha ucuz olduğu için sürücüler ...
Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ nin marka tercihi...
Sizler için bölgelere göre hangi marka araçların, hangi özelliklerinden ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
buskamyonumşoför haberler dikkatnewssrclkwkamyoncu