Ticari araçlarda kullanılan kış lastikleri teknolojik yapısı itibariyle farklılık gösterir. Ayrıca lastiğin hem desen yapısı hem de hamur yapısı diğer lastiklerden oldukça farklıdır.
“Kış Lastikleri Kullanılan Şartlara Göre Çeşitlenebilir”
Kış lastikleri aracın çalıştığı iklim şartları, kullanım şartlarına ve taşıma kapasitesine göre çeşitlenebilir. Örneğin; ağır kış şartlarının hüküm sürdüğü İskandinav ülkelerine özel tam kış lastikleri ve çivili lastikler önerilirken, kışın daha hafif geçtiği ve yolların sürekli karla ve buzla kaplı olmadığı iklimlerde normal kış lastikleri ya da 4 mevsim tabir edilen yaz lastikleri tavsiye edilir.
“Erken Yıpranmalara Neden Olur”
Doğru araca doğru lastiğin takılmaması kaza risklerini de beraberinde getirir, can ve mal güvenliğini tehdit eder. Ayrıca doğru lastiğin takılmadığı durumlarda lastik ömrü de kısalarak erken yıpranmalara neden olur.
“Yüzde 40 İla 50 Oranında Daha İyi Yol Tutuşu ve Frenleme”
Lastik üreticileri her alanda olduğu gibi kış lastikleri üretiminde de kendilerine özgü teknolojiler geliştirmektedirler. Kış lastikleri sadece kar da değil, yağmur, çamur ve hatta buz gibi tüm kaygan zeminlerde kullanılıyor. Kış koşullarına özel olarak üretilen kış lastikleri yaz lastiklerine göre yüzde 40 ila yüzde 50 oranında daha iyi yol tutuş ve frenleme sağlıyor.
“Her Koşulda En Üstün Performans”
Yokohama’da ticari araç lastiklerinde tam kar tipi olarak WY01, SY397 ve yarı kar tipi olarak Y354 olmak üzere farklı desen çeşitleri bulunuyor. Yokohama teknolojisini, diğer lastik markalarından ayıran 2 temel özelliği de paylaşmak isterim şöyle ki; ‘Yokohama Rubber Co.’ tarafından üretilen Zeruma teknolojisi, her türlü hava ve yol koşullarında lastiğin yol tutuşunu artırarak, sürüş keyfini güvenlikle birleştiriyor. Yokohama Zeruma teknolojisi temelini, lastiğin her türlü hava koşulunda ideal yumuşaklıkta kalmasını sağlayan ‘Silica’ maddesinden alıyor.
Silica maddesi, lastik yapı maddesine eklendiğinde soğuk havalarda sertleşmesini, sıcak havalarda da kauçuğun yumuşamasını engelleyerek her koşulda lastiğin en üstün performansı vermesini sağlıyor. Sadece Yokohama Rubber tarafından geliştirilen Zeruma teknolojisi, Silica’nın kauçuk içerisinde ideal ve homojen (eşit) olarak dağılımını sağlıyor.
WY01: Ticari araçlara özel olarak üretilen en yeni kış lastiği W.Drive WY01, Karlı ve buzlu zeminlerde kolay sürüş imkanı sağlıyor. 2012 Avrupa yönetmeliğinde yer alan kriterlere göre üretilen WY01, kış performansından ödün vermeden düşük yuvarlanma direnci ve düşük gürültü seviyesi sunuyor. Dayanıklılığı ve direnci artıran özel sırt deseni ile üretilmiş WY01, üç geniş kanal ile sağlanan mükemmel su boşaltım performansına sahip. BluEarth teknolojisine göre üretilen lastik ıslak zeminde frenleme ve yol tutuşta üstün performans sunuyor.
*Islak zeminde kusursuz fren yapma ve yol tutuş.
*Üstün dayanıklılık performansı.
*BluEarth işareti ile yakıt tasarruflu lastik.
*Üstün düşük ses performansı.
SY397: Kış çekiş aksı lastiği Yokohama'nın gelişmiş teknolojileri ile geliştirilmiştir. Yarı yuvarlak omuzlar ile oldukça derin ve geniş sırt tasarımı, yol tutuşu performansından taviz vermeden lastiğe, rakip markaları geride bırakacak bir kullanım ömrü sağlıyor. Çok sayıda kılcal kanalı olan agresif çekiş dişi tasarımı ve ISC-DÜZ DİŞ buzlu, karlı ve ıslak zeminlerde etkileyici bir çekiş performansı sergiliyor.
Y354: Ticari araçlar için yarı kar tipi lastik. Ticari panelvan ve kamyonetler için en uygun lastik. Üstün sırt tasarımı ve bileşimi sayesinde her mevsim mükemmel bir çekiş ve kilometre performansı sağlıyor. Her türlü hava koşuluna uygunluk ve yüksek kilometre performansı sunuyor.
Özellikle de;
*Derin kanalları ve çoklu lamelleri sayesinde hem yağmur hem de karda benzersiz bir çekiş gücü sağlar.
*Özel olarak tasarlanan kauçuk karışım, yüksek bir kilometre performansı ve mükemmel bir yol tutuşu sağlar.
*Durdurucu düz diş yanak bölgesini koruyarak burada oluşabilecek kritik hasarları etkisiz hale getirir.
“+ 7 Derecenin Altında Kullanılmalı”
Kış lastiklerinin kullanımı hava sıcaklıkları +7 derecenin altına düştükten sonra öneriliyor. Yüksek sıcaklıklarda kış lastiği kullanmak hem lastik ömrünü kısaltır hem de sürüş performansı ve konforu açısından olumsuz etkiler yaratabilir. Her lastikte olduğu gibi maksimum performansı alabilmek için uygun hava basıncında kullanılması gerekir.
“Uygulamayı Destekliyoruz”
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ticari araçlarda kış lastiği zorunlu hale getirilmesi için düzenlemeler üzerinde çalışıyor. Zorunlu kış lastiği uygulamasına destek veriyoruz, yakın zamanda yürürlüğe girmesini arzu ediyoruz. Maalesef trafik kazaları özellikle kış aylarında artış gösteriyor. Toplumun can güvenliği için kış lastiği kullanımı zorunlu olmalı.
Kış aylarında güvenli seyahat için sıcaklığın +7˚C’nin altına düştüğü hava şartlarında kış lastiklerinin kullanılmasını ve 4 lastiğin de birden değiştirilmesini tavsiye ediyoruz. Çünkü kış lastiklerinin özel kauçuk yapısı, ısı değerleri +7˚C’nin altına düştüğünde güvenli sürüş imkânı sağlıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |