“MERCEDES’İN YILDIZI YETER”
“VERDİĞİMİZ GÜVEN BİZİM EN BÜYÜK BASAMAĞIMIZ”
“Yolculuğumuz yapı kimyasalları üretimi yaptığımız firmamızda kendi malzememizi taşımak için aldığımız bir tırla başladı. O güne kadar da sektörden uzak değildik, kendi malzememizin sevkiyatıyla ilgili zaten konuya hakimdik. Bir tırla başlayan serüvenimizde günden güne artan araç filomuzla sonunda biz de taşımacılık sektörüne girdik. Bugün geldiğimiz noktada ise özellikle kendi sektörümüzde birçok firmadan daha iyiyiz” diyerek sözlerine başlayan Aydoğan konuşmasına devam ediyor; “Her şey bir yana biz bir insanla nasıl konuşulacağını çok iyi biliyoruz. Tüm çalışanlarımızı ailemizden biri gibi görüyoruz, onlar da bizi öyle görüyor. Bu ikili diyalogu kurduktan, karşılıklı güveni sağladıktan sonra inanın her şey çok kolay ilerliyor. Tüm işlerimizi karşılıklı hoşgörü ve güven temeline dayandırıyoruz. Biz çalışanlarımızı destekliyoruz, karşılığında onlardan da aynı şekilde destek görüyoruz. Firmalarımızla da aynı şekilde çalışıyoruz; şunu söyleyebilirim ki hiçbir zaman yapamayacağımız bir işin vaadinde bulunmuyoruz, teslimatlarımızı her zaman zamanında yapıyoruz. Verdiğimiz güven bizim en büyük basamağımız.”
“İnanılmaz Bir Enflasyonla Mücadele Ediyoruz”
Özellikle son döneme bakıldığında sektör olarak zorlu bir süreçten geçildiğine değinen Aydoğan yaptığı değerlendirmede; "İnanılmaz bir enflasyonla mücadele ediyoruz, sezon için ne çok iyi ne çok kötü demek mümkün. Beklentilerimizin az da olsa aşağısında geçiriyoruz bu dönemi. Ancak bu sadece bizimle alakalı bir durum değil, işi çok daha kötüye giden meslektaşlarımızı görüyoruz. Sıkıntılı sürecin ardından ise güzel günlerin geleceğini umuyor ve düşünüyoruz” diyor ve artan maliyetlerle ilgili ciddi rakamlar ortaya koyuyor; “Şu an bir senelik bilançomuza baktığımız zaman giderlerin araç başına yüzde 300-400 artmış durumda olduğunu tespit ettik. Bakım, onarım, lastik, artan maaşlar, sigorta ve kaskoya yapılan ciddi zamlar tabi ki bizlere yansıyor. Bu nedenle yurtiçi taşımacılık sektörüne de ciddi destekler verilmesi gerektiğini düşünüyoruz.”
“Şoförler Daha Kalifiye Olmalı”
“Eskiden şoförler ayakta karşılanırdı, şimdi ise ehliyet almak, şoförlük yapmak o kadar kolay ki binek araç kullanan herkes tırın üzerine biniyor ‘Ben şoförüm’ diyor” diyerek şoför sıkıntısına da değinen Aydoğan devam ediyor; “Ağır vasıta ehliyeti almanın çok daha zor olması, şoför adaylarının daha ciddi eğitimlerden ve sınavlardan geçmeleri gerektiğini düşünüyorum. Piyasadaki şoförlerimizi tenzih ediyorum ama meslek temsilcilerinin daha kalifiye olması gerektiği inancındayım.” Sadece şoförler anlamında değil, sektörde de aynı sıkıntının yaşandığını dile getiren Aydoğan; “Bilen de bu işi yapıyor bilmeyen de. Bilmeyenlerin de sektörde olması nedeniyle bizim işimiz baltalanıyor. Herkes kendi bildiği işi yapmalı, sektöre giriş bu kadar kolay olmamalı.” diyor.
“HEM ARAÇ YENİLİYOR; HEM GÜÇLENMEYE DEVAM EDİYORUZ”
“Silobas Sektöründe En Genç Filoya Sahip Firmayız”
150 araçlık filosuyla sektörün iddialı temsilcilerinden biri olan AYK Lojistik’in filosunun sene sonuna kadar 200’e tamamlanacağının müjdesini veren Samed Aydoğan; “Silobas sektöründe en genç, en dinamik filoya sahibiz!” diyor ve ekliyor “Hem araç yeniliyor hem güçlenmeye devam ediyoruz.”
“Mercedes Her Konuda Kalitesini Kanıtlamış Bir Marka”
Filolarında bulunan 150 araçtan 100’ünün Mercedes marka olduğunu söyleyen Aydoğan yılsonuna kadar alacakları araçların da yaklaşık yüzde 70’inin Mercedes’ten oluşacağını söylüyor; “Filomuzda ağırlıklı olarak Mercedes Actros’lar yer alıyor. 1845’ten 1853’e uzanan geniş bir yelpazemiz mevcut. Gelecek yeni araçlarımız da Actros 1851 ve Actros 1853 olacak. ‘Mercedes’in yıldızı yeter!’ derler ya Mercedes marka araçlar kalitesiyle zaten tartışmaya kapalı araçlar. Yedek parça tedariki, fabrikasının Türkiye’de bulunması, hızlı teslimatları, iyi bayi ilişkileri, servisle ilgili geri dönüşleri ve bunun gibi nedenlerle her konuda kalitesini kanıtlamış bir marka. Bu nedenle bir Axor 1840 ile başlayan yolculuğumuz buralara geldi.”
“Verilen Eğitimler Sonucunda Yakıt Maliyetlerinde Ciddi Düşüşler Yaşadık”
“Çoğu uzun yol aracı olan filomuzdaki araçlarımızda şoförün rahat edebileceği her kolaylık sağlanmış durumda. Özellikle yol bilgisayarı oldukça kapsamlı. Piyasadaki birçok araçtan üstün diyebilirim.” diyen Aydoğan son teknolojiye sahip araçlarının satışı sonrasında da Mercedes’in müşterilerini yalnız bırakmadığını dile getiriyor; “Her gün gelişen teknolojiye şoförlerimizin ayak uydurmaları zor olabiliyor. Ancak fabrika o anlamda da bizi yalnız bırakmıyor ve eğitmenlerini göndererek şoförlerimizi eğitimden geçiriyor. Bu eğitimlerde araç nasıl daha ekonomik kullanılır, teknik detayları nelerdir hepsine yer veriliyor. Şoförün eğitimden aldığı verim her şeyi etkiliyor, aldığımız sonuçlara göre verilen eğitimlerin ne kadar faydalı olduğunu görebiliyoruz. Şoförlerimize aldırdığımız birçok eğitimin sonucunda yakıt maliyetinde ciddi düşüşler olduğuna şahit olduk.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |