Ulaştırma Bakanlığı, ulaşım projelerinin finansmanı için kurulması planlanan Ulaştırma Fonu projesini, IMF'nin 'Bütçe Disiplinini bozacağı' gerekçesiyle karşı çıkması üzerine rafa kaldırdı. Ancak Bakanlık projelerin fonlanması için arayışlarını sürdürüyor.
Ulaştırma Fonu için alternatif model arayışı
Ulaştırma Bakanlığı, IMF ve Hazine'nin, 'bütçe disiplinini' bozacağı gerekçesiyle karşı çıktığı ulaştırma altyapı yatırımlarının finansmanı için kurulması öngörülen 'fon'u rafa kaldıracak bir çalışma başlattı. Ulaştırma Bakanlığı, başta karayolları olmak üzere alt yapı yatırımlarını hızlandırmak, stokta bekleyen onlarca karayolu projesini tamamlamak istiyor. Bakanlık, bu yatırımlar için gerekli finansmanın, ulaştırma ve haberleşme sektöründeki özelleştirme, kiralama ve bazı kalemlerdeki kesintilerle karşılanması amacıyla öngörülen 'fon' modeli konusunda ortaya çıkan kaygılar üzerine yeni bazı düzenlemeleri gündemine aldı.
Ulaştırma Bakanlığı'nca hazırlanan "Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Yasası ile Bazı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı" taslağında, fon gelirleri arasında sayılan TCDD'ye ait limanların özelleştirmesinden elde edilecek kaynak bu kapsamdan çıkarıldı. Taslağa göre Bandırma, İzmir, Samsun, Derince, Mersin ve İskenderun limanlarının özelleştirilmesinden sağlanacak gelirlerin yüzde 50'si Karayolları Genel Müdürlüğü bütçesine; yüzde 50'si de TCDD hesaplarına aktarılacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |