Sanayisi her geçen gün gelişen Manisa, devam eden lojistik yatırımları ile sanayi altyapısını da geliştiriyor. Manisa Ticaret ve Sanayi Odası Organize Sanayi Bölgesi Müdürü Tamer Baladı, MOSBAR ve BALO projeleri ile sadece Manisa'nın değil Türkiye'nin vizyonunu değiştirecek projeler ürettiklerini söyledi.
Sanayinin gelişmesine paralel olarak lojistiğin de büyük önem kazandığını vurgulayan Baladı, "MOSBAR VE BALO (Batı Anadolu Lojistik Organizasyon) projeleri sanayiciler için stratejik öneme sahip olacak. Projenin büyüklüğüyle Manisa OSB'nin ve ilin çehresi değişecek. Avrupa'nın bir çok noktasına ulaşım imkanı ile birlikte, bölge sanayicisinin taşıma giderleri yüzde 40 düşecek. Toplam 20 milyon dolar yatırımla gerçekleşecek MOSBAR Lojistik Köyü, Martta devreye girecek. 2008'in ikinci yarısından itibaren ise BALO projesi hızlanacak" dedi.
Limana taşıma kolaylaşacak
Lojistik köyün bölgenin beşinci kısım tevsi alanında 306 bin metrekarelik alan üzerine kurulacağını belirten Balatlı, "Projenin büyük bölümü tamamlandı. Mart ayında yapılacak açılış ile birlikte Türkiye'de hayal gibi gözüken projeyi gerçeğe dönüştüreceğiz." diye konuştu.
MOSBAR İle İzmir Limanı'na yapılacak olan taşımacılığının artacağını ifade eden Balatlı, "Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nden yılda 3 milyon ton yük taşınıyor. Dördüncü ve beşinci kısımların da devreye girmesiyle birlikte bu oran yüzde 5 daha da artacak. MOSBAR ve BALO projeleri bölgenin lojistik ayağı İçin stratejik bir öneme sahip. MOSBAR, Manisalı sanayicimize çok büyük maliyet avantajı sağlayacak" şeklinde konuştu.
Bölgenin sanayileşmedeki sahip olduğu bu potansiyelin lojistik ayağını çok önemli kıldığını ifade eden Balatlı, "Manisa OSB ile İzmir Limanı arasındaki 35 kilometrelik nıesafede her gün ortalama 400 kamyon veya tır ile konteyner yük taşıması yapılıyor. Yıllık yük kapasitesi 3 milyon tonu aşıyor. İşte bu aşamada Manisa-İzmir karayolunda seyreden bu yüzlerce tırın yarattığı trafik karmaşasının önlemek ve firmalarımızın dış pazarlarda rekabet şansını zora sokan yük transfer giderlerini MOSBAR İle azaltmak amacındayız. Lojistik ve sektör firmalarına ofis imkanı yaratılarak, dış ticaret birimlerinin bir araya toplanacağı MOSBAR ile karayoluna yüklenen liman bağlantılı TIR hareketlerinin ihraç amaçlı taşımalarda yüzde 70'i, ithal amaçlı taşımalarda ise yüzde 30'u yürütülecek" diye konuştu.
BALO Projesine Bakanlıktan destek
BALO Projesi'ne Ulaştırma Bakanlığı'nın büyük destek verdiğinin altını çizen Balatlı, "Projenin ikinci aşaması olan ve 2008'in ikinci yansından itibaren çalışmalarını hızlandıracağımız BALO projesinde hedefimiz yurtdışı. İhracatta ve ithalatta çok önemli stratejik konuma sahip olacak BALO, Türkiye'nin vizyonunu değiştirecek. Proje tüm Batı Anadolu'yu kapsıyor. Malımızı demiryolu ile Avrupa'nın İstediğimiz noktasına en geç 4 gün İçinde ulaştıracağız. Proje tamamlandığında Manisa- Tekirdağ hattında 675 kilometrelik avantaj sağlanacak" dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |