Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
16 Ağustos 2024 Cuma - 16:58

Avrupa ve Amerikan Kamyonları Arasındaki Farklar

Avrupa ve Amerikan kamyonları arasındaki farkları hiç merak ettiyseniz, size sadece görünümlerinin farklı olmadığını söyleyebiliriz. Ancak, bu farkların en göze çarpanlarından biridir.

Avrupa ve Amerikan Kamyonları Arasındaki Farklar

Avrupa kamyonları, “cab-over” olarak da adlandırılır, yani kabin motorun üzerinde yer alır. Bu, bobtail’i (motorun olduğu bölüm) çok daha kompakt hale getirir. Öte yandan, Amerikan kamyonlarında kabin motorun arkasında bulunur, bu da onlara “uzun burun” görünümünü ve bu lakabı kazandırır. Motorun ön kısımda yer alması, Amerikan kabinlerini çok daha geniş hale getirir. Bunun nedeni, Amerikan sürücülerinin genellikle yollarda daha uzun süre geçirmesidir; uzun mesafeli taşımalar yaparlar. Amerikan sürücüleri genellikle birkaç hafta ya da ay boyunca yollarda kaldıkları için kamyonları neredeyse ikinci evleri gibidir. Kabinin büyüklüğü ve mikrodalga, buzdolabı ve geniş depolama alanı gibi donanımlar, kamyonlarda rahat bir yaşam sürmelerini sağlar. Avrupa’daki “cab-over” kamyonlarda da uyuma bölmesi bulunur, ancak bunlar Amerikan kamyonları kadar konforlu ve geniş değildir. Bir sürücünün dediği gibi: “Avrupa’da kamyonculuk bir iş, Amerika’da ise bir yaşam tarzıdır.” Buna katılmamak elde değil.

Bir diğer fark ise performanslarıdır. Hem Avrupa hem de Amerikan kamyonlarını kullanma fırsatı bulmuş bazı sürücüler, Avrupa kamyonlarının daha yüksek kalitede, daha dayanıklı olduğunu ve daha az arızalandığını belirtirler. Amerikan kamyonları, tasarımlarından dolayı daha aerodinamik olup geniş otoyollar ve karayollarına uyacak şekilde tasarlanmıştır. Genellikle daha stabil olup uzun yolculuklar düşünülerek üretilmişlerdir.

Ayrıca, farklı düzenlemeler de göz önünde bulundurulmalıdır. Avrupa yasalarına göre kamyonların maksimum uzunluğu 18.75 metre olarak belirlenmiştir. Bu, Avrupa kamyonlarının neden daha küçük kabinlere sahip olduğunu açıklar. Kabinin küçük olması, daha uzun bir römorkun kullanılmasına olanak tanır ve bu da daha fazla yük taşımayı mümkün kılar, bu da onları daha verimli hale getirir. ABD yasalarına göre bir römorkun uzunluğu 18 metre olabilir ve kabin için herhangi bir boyut sınırlaması yoktur.

Avrupa kamyonları, sadece yasal kısıtlamalar nedeniyle değil, aynı zamanda dar şehir sokaklarından kolayca geçebilmeleri için de daha küçük boyutlardadır. Yükseklikleri ve kompakt tasarımları, daha iyi görüş ve manevra kabiliyeti sağlar.

Uzun burunlu kamyonlar, motorun üzerinde oturmanın getirdiği gürültü ve titreşimlerden sizi kurtarır. Bu tasarım, önden çarpışmalarda da daha az darbe almanızı sağlar, sadece önünüzde bir ön camın bulunması yerine daha fazla koruma sunar. Bu durum, Amerika’da 85 mil/saat, Avrupa’da ise 56 mil/saat olan hız sınırları arasındaki fark göz önüne alındığında özellikle önemlidir.

Her iki kamyon türünün de duruma göre avantajları ve dezavantajları vardır. 

 
Singapur’un Lojistik Başarısı Neye Bağlı!
 
Ağır Ticari Araç Pazarında Düşüş Yüzde 9 Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Fren Balatası Ömrü Nasıl Uzar?
Daha kontrollü ve yumuşak frenleme tekniklerinin kullanılması, bu aşınmayı ...
RETARDER / HIZ KESİCİ NEDİR?
Sürtünmeye dayalı fren sistemleri (disk ve kampana) kullanıma bağlı olarak ...
2024 Kamyon Ehliyet Ücreti Kaç Lira?
B Sınıfı İçin Harç Ücreti: 3.945,40 TL, Değerli Kağıt Bedeli: 990 TL, ...
 
Demiryolu Taşımacılığında Faaliyet Göstermek İsteyen Firmalar Hangi Belgelere Sahip Olmalı?
Türkiye’de demiryolu taşımacılığı; blok tren taşımacılığı, vagon taşımacılığı ...
Trafik Kazalarını ‘Görüş Farkı’ ile Önlemek Mümkün
Türkiye’de her gün ortalama 3 bin 368 trafik kazası yaşanıyor. Türkiye ...
'Kamyoncu Düğümü'nü Biliyor Musunuz?
Kamyoncu Düğümü insan elinin kuvvetini katlayarak ipi gerdirebilme işine ...
 
Kamyonu Kim Buldu?
Onlar şoförlerin evi... Belki de evlerinden çok vakit geçirdikleri yegane ...
Yetki belgelerinin süresi 5 yıldır
Yetki belgesinin süresinin bitiminden sonra yenilemek için en geç 30 gün ...
Michelin Agilis + kampanyası kazandırıyor!
Tasarruf ve güvenliği bir arada sunan Michelin, hafif ticari araç lastiği ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newskamyonumsrctrucklkwşoförtürkiyedikkatbus