59. Karayolları Bölge Müdürleri toplantısı, Karayolları Genel Müdürlüğü’nde düzenlenen törenle başladı. Türkiye'de karayollarının tarihçesinin anlatıldığı törene, eski bakanlar, bürokratlar, bölge müdürleri ve inşaat sektörü yöneticileri katıldı.
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, karayollarının kurulduğu yıldan bu yana vatandaşların ulaşımını sağlamayı hedeflediğini, ancak bugün bu hedefin kaliteli ve güvenilir yol yapımına dönüştüğünü söyledi.
Hükümetleri döneminde Türkiye'de toplam 9 bin 600 kilometre bölünmüş yol yapıldığını anlatan Yıldırım, Türkiye'nin 79 yıllık tarihindeyse toplam 6 bin 100 kilometrelik bölünmüş yol yapıldığını belirtti. Bu uzunluğu 15 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Yıldırım, bu yıl hedeflenen 4 bin kilometrelik yolun, 1200 kilometresinin valiliklerle işbirliği yapılarak hizmete sokulacağını kaydetti.
Karayollarına kaplama yapılmasının önemine değinen Yıldırım, bunun maliyetli ancak can güvenliği ve kalite açısından önemli olduğunu dile getirdi. Binali Yıldırım, bölünmüş yolların, ölümlü kaza oranlarını yüzde 85'e varan oranda azalttığını bildirdi.
''Bu sene de durmak yok yola devam'' diyen Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Yollar yapacağız. Ülkemizin tıkanan damarlarını açacağız. Bu sene Kuzey-Güney koridorlarına yoğunlaşacağız. Doğu-Batı koridorunda pek çok sorun aşıldı. Kalan sorunlar da kısa sürede çözüme kavuşturulur. İki denizi birbiriyle buluşturacağız, Kuzey-Güney arasına 4 koridor açacağız. Türkiye'yi hem kuzeyden güneye, hem doğudan batıya kavuşturacağız.''
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan da her yıl geleneksel olarak düzenlenen bu toplantıların kurumun tarihinde önemli bir yere sahip olduğunu ifade etti.
Yol yapımının en önemli altyapı yatırımlarından biri olduğunun bilinci içerisinde faaliyetlerini sürdürdüklerini anlatan Turhan, ekonomik ve güvenilir yol yapımını hedeflediklerini söyledi.
''Bir ülkedeki yollar, o ülkenin kalkınmışlık düzeyini gösterir'' diyen Turhan, endüstriyel faaliyetlerin çok kısıtlı olduğu ülkelerde dahi yol yapımının kalkınmışlığı etkilediğini ifade etti.
Türkiye'deki 64 bin kilometrelik yol ağının yaklaşık 50 bin kilometresinin sathi kaplama, 10 bin kilometresinin ise asfalt beton olduğunu anlatan Turhan, bu yıl 4 bin 257 kilometrelik yol yapımı planladıklarını ve bunları Yap-İşlet-Devret sistemiyle hayata geçireceklerini belirtti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |