Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, ''Açıklanacak yeni teşvik sistemi otomotiv sektöründe, yeni otomobil yatırımları, markalaşma için önemli bazı unsurları içinde barındırdığında,yerli otomobil konusundaki atılım daha güçlü bir şekilde yapılacaktır'' dedi.
Ergün, Türkiye Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği'nin (TAYSAD) 34. Olağan Genel Kurulu'nda, otomotiv sektörünün, ana ve yan sanayi ayrımı yapmaksızın, Türkiye'nin lokomotif sektörlerinden biri olduğunu kaydetti.
Otomotiv sanayisinin, 2011 yılında yaklaşık 1 milyon 250 bin adetlik toplam araç üretimini gerçekleştirdiğini anımsatan Ergün, böylece 2015 yılı hedefi olan yıllık 2 milyon adet üretim rakamına biraz daha yaklaşıldığını ifade etti.
Bakan Ergün, 2011 yılında yapılan 20,4 milyar dolar ihracatın yaklaşık 9 milyar dolarlık bir kısmını yan sanayinin gerçekleştirmesinin son derece önemli olduğuna işaret ederek, 2011 yılında ana sanayi ihracatının bir önceki yıla göre yüzde 10 artarken, yan sanayi ihracatının yüzde 26 artış göstermesinin dikkate değer olduğunu anlattı.
Otomotiv yan sanayi firmalarının, kendilerine AB ülkeleri haricinde farklı pazarlarda iş olanakları yaratarak ortalamanın üzerinde bir büyüme sağladığına değinen Ergün, özellikle gelişmekte olan ve coğrafi olarak da yakında bulunan Rusya, İran, Kuzey Afrika gibi bölgelerde tedarik sanayinin yaptığı yeni bağlantılar ve aldığı projelerin göze çarptığını belirtti.
Ergün, ''Sektörün Rusya başta olmak üzere Fas, Brezilya, Çin ve Hindistan bölgelerine yönelik işbirliği projelerini artırma çalışmalarına biz de elimizden gelen tüm desteği sağlamaya devam edeceğiz. Mevcut ürünler ile yeni pazarlarda büyümeye devam edeceğiz. Ancak bununla birlikte, mevcut pazarlarda katma değeri daha yüksek yeni ürünler ile büyüme stratejilerine derinlik ve çeşitlilik kazandıracağız. Sanayimizin önümüzdeki yıllardaki gerek üretim, gerekse de ihracat hedeflerini yakalayabilmesi için desteklenmesi önem arz ediyor'' diye konuştu.
Otomotiv konusu konuşulunca, artık en önemli gündem maddelerimizden birisinin yerli otomobil üretimi olduğunu hatırlatan Ergün, yerli otomobille ilgili büyük bir toplumsal destek olduğunu, bunun ekonomik gereklilik olduğu da herkesin konuşulduğunu kaydetti.
Nihat Ergün, Türkiye gibi bir ülkenin yerli bir otomobil markası oluşturmasının ekonomik olarak ne kadar gerekli olduğunun ortada olduğuna işaret ederek, şunları söyledi:
''Dünyanın 10 büyük ekonomisi içerisine gireceğiz ama oraya girerken bizim kendi marka tasarım ve model otomobillerimiz olmadan mı gireceğiz? Böyle bir şey olmaz. 2023 Türkiye'si dünyanın 10 büyük ekonomisinden biri olacak Türkiye ise o zaman Türkiye'nin bazı sektörlerde kendi küresel markalarının da ortaya çıkması lazım. Otomotiv buna en yakın olduğumuz sektör. 2023 Türkiye'sinin hala küresel ve ulusal ölçekte otomotiv sektöründe kendi markaları olmazsa, 2023 Türkiye'sini, dünyanın 10 büyük ekonomisinden biri olma hedefini de yakalamamış oluruz. Bu yönüyle de bakmamız gerekir.
Türkiye'de üretim yapan markalar var. Bir kısmı kendileri yapıyorlar, bir kısmı ortak bir şekilde. Şimdi OYAK Renault'a, TOFAŞ'a, Ford'a söyleyelim. Şimdiye kadar markalaşma yönünde attığımız adımları yarım bıraktık. Anadolu, Kuş serisini, Toros'u kemale erdirebilirdik. Markalaşma sürecinde bu işi devam ettirebilirdik. Olmadı. Bugün OYAK Renault, Fransız ortaklarına şunu söyleyebilmeli; 'Şimdiye kadar, Fransız markası olan bir aracı burada birlikte ürettik. Şimdiye kadar marka, teknoloji, tasarım sizindi. Şimdi gelin yeni bir şey yapalım. Marka, teknoloji, tasarım bizim olsun, siz de bize ortak olun. Yeni bir marka yapalım'. Bunu, çok cesur ve kararlı bir şekilde yapabilirsiniz. Yine Ford'a, FİAT'a aynı teklifi yapabilirsiniz''
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ
Bakan Ergün, küresel markalar oluşturmadan, Türkiye'nin güçlü ekonomilerden biri olma şansının olmadığına değinerek, yeni teşvik sisteminin otomotiv sektöründe, yeni otomobil yatırımları, markalaşma için önemli bazı unsurları içinde barındırdığında, yerli otomobil konusundaki atılımın daha güçlü bir şekilde yapılacağını bildirdi.
Türkiye'de yerli otomobil konuşulduğu zaman, sanki pazarın küresel markalara kapatılacağı yönünde yanlış bir algı oluşturulmaya çalışıldığını dile getiren Ergün, ''Yerli otomobil derken, yabancı firmaları da ülkemize yeni yatırımlar yapmaya davet ediyoruz. Türkiye'de ikide bir yerli otomobil deniliyor. bu acaba yabancı markalarla arasını mı açacak. Böyle bir şey yok. Bizim ilişkilerimizi daha da güçlü hale getirecek daha sıkı işbirliği yapacağız. Rekabet edeceğiz. birinin elini tutarken ötekinin elini salıvermeyeceğiz. Birbirini güçlendiren destek veren iki unsur olacak ve diğer markalarda bu süreçten kazançlı çıkacak'' diye konuştu.
AA
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |