Öztürkler Grubu ortaklarından Abdi Öztürk, “Akaryakıt sektöründe Ford Cargo ile kendimizi güvende hissediyoruz” diyerek, şunları söyledi: “Araçlarımızı Türkiye genelinde ve Irak lojistik taşımalarında akaryakıt tankeri olarak kullanıyoruz. Özellikle ADR normlarına uygun araçlar ilk tercihimiz. Bunun yanında retarder ve klima araçta güvenli ve konforlu bir yolculuk sağlıyor.
Tehlikeli madde taşımacılığı yaptığımız için aracın güvenli olmasının yanı sıra sürücünün, ne taşıdığının bilincinde olması da gerekiyor. Ford Sürüş Akademisi’nin, akaryakıt sektörüne özel eğitim programı uygulaması, marka seçimimizde etkili oldu. Uzun yolda sürüş konforu da çok önemli. Mandallı tip şanzımanla Ford Cargo çekiciler hem kullanım kolaylığı sağlıyor hem de sürüş performansını iyileştiriyor. Müşteriye zamanında ulaşabilmek için, araçta karşılaştığımız bir problemde yaygın servis ağı ve 7/24 yol yardım hizmetiyle zaman kaybetmeden yardım alabilmekten de mutluyuz. Ford Cargo çekiciler, motor gücü, performansı ve düşük yakıt tüketimiyle şirketimize katma değer sağlıyor. Üstelik ilk alım maliyeti de çok avantajlı. 2008 yılından bu yana filomuzdaki diğer marka araçlarımızı yeni Ford Cargo 1838T çekicilerle değiştiriyoruz.”
2011’in en çok satan 2’nci çekicisi: Ford Cargo 1838T
3682 adet satış rakamıyla, 2011 yılının en çok satan 2’nci çekicisi olan Ford Cargo 1838T çekici; ekonomikliği ve düşük işletim giderleriyle iş sahiplerinin üstün performansı ve konforuyla sürücü beklentilerinin tam karşılığını veriyor. Klima, retarder ve elektromekanik takograf gibi standart sunulan özellikleri, rekabetçi yakıt tüketimi, mandallı tip konforlu şanzımanı ve 2 yıl sınırsız km garantisi ile Ford Cargo 1838T çekici, komşu ülke ve yurtiçi taşımalarında ulusal ve uluslararası firmalara en uygun çözümleri sunuyor.
Ford Cargo’lar, 1 milyon m2lik alana sahip olan Ford Otosan İnönü Fabrikası’nda üretiliyor. Yurtiçinde 35 yetkili satıcı, yurtdışında 20 distribütör ile müşterilere ulaşırken; Rusya, Türki Cumhuriyetleri, Doğu Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’da 50’ye yakın ülkeye ihraç ediliyor.
1500 kişiye istihdam sağlayan Ford Otosan İnönü Kamyon Fabrikası’nda Euro 5 normlarına uygun, çevre dostu Ecotorq motor üretimi yapılıyor. 7,3 lt ve 9 lt. silindir hacminde 260PS/320PS/360PS/380 PS güce sahip motorlar yüzde 100 Türk işgücüyle yüzde 100 yerli üretiliyor. Türkiye’nin kendi markasıyla kendi motorunu üreten tek kamyon markası olan Ford Cargo, yüzde 70 yerlilik oranı ile Türkiye ekonomisine yüksek katma değer sağlıyor.