Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Ekim 2009 Pazartesi - 00:00

Biyo-DME?li Volvo Kamyonlar Deneme Sürüºünde!

Volvo Kamyon 2010’da Bio-DME ile ilgili kapsamlı deneme sürüºleri yapmaya baºlayan ilk kamyon üreticisi olacak. Çok düºük karbon dioksit salınımına sahip biyolojik bir yakıt olan Bio- DME’nin uzun vadede Avrupa’da kara taºımacılığında yüzde elli oranında dizel yakıtın yerini alacağı ön görülüyor.

Biyo-DME?li Volvo Kamyonlar Deneme Sürüºünde!

 

Volvo Kamyon 2010’da Bio-DME ile ilgili kapsamlı deneme sürüºleri yapmaya baºlayan ilk kamyon üreticisi olacak. Çok düºük karbon dioksit salınımına sahip biyolojik bir yakıt olan Bio- DME’nin uzun vadede Avrupa’da kara taºımacılığında yüzde elli oranında dizel yakıtın yerini alacağı ön görülüyor.

Biyo – DME için deneme sürüºü AB, İsveç Enerji Dairesi, petrol ºirketleri, taºımacılık endüstrisi ve diğer kuruluºları içeren geniº tabanlı ortaklaºa bir proje sayesinde hayata geçiriliyor. Bu deneme sürüºleri ile DME’nin (Di-Metil-Eter) araç yakıtı olarak kullanım potansiyeli değerlendiriliyor.

Biyo DME olarak bilinen ve biyo kütleden üretilen DME, kaynağından tekerleğe kadar hem yüksek enerji verimliliğine, hem de düºük sera gazları salınımına sahip. Kağıt hamuru endüstrisinin yan ürünü olan, enerji bakımından zengin ve yüksek akıºkanlığa sahip siyah likör ham madde olarak kullanılıyor. Dizel yerine Biyo-DME kullanıldığında, karbon dioksit salınımının yüzde 95 azalacağı belirtiliyor.

Volvo Kamyon bu projeye 2010 ile 2012 arasında, seçilen müºteriler tarafından İsveç’in dört farklı bölgesinde denenecek olan 14 Volvo FH çekicisi ile katılıyor. Petrol ºirketi Preem, kamyonların normal bölgesel ve yerel operasyonlarda kullanılabilmesi için yakıt istasyonları inºa ediyor. İlk deneme kamyonu Biyo-DME’nin üretiminin yapılacağı yer olan Piteå’da bulunacak.

Aynı performans, minimum salınım

Volvo’nun DME kamyonu depo sistemi, enjeksiyon sistemi ve motor yönetim yazılımında yapılan bazı değiºikliklerden sonra biyo yakıtla mükemmel ºekilde çalıºan normal D13 motoru kullanıyor.

Volvo Kamyon Motor Ürün Müdürü Mats Franzén konuyla ilgili açıklamasında “Direksiyon baºında hiçbir fark yok. Performans ve sürüº özellikleri dizel versiyonunkilerle tamamıyla aynı. Biyo-DME’nin farkı ve önemli özelliği düºük karbon dioksit salınımı” diyor.

Dizel motorlar için ideal bir yakıt

Biyo-DME dizel motorda geleneksel bir motorla karºılaºtırıldığında aynı verimlilik ve daha düºük gürültü seviyesine sahip. Sıkıºtırma iºlemi çok düºük parçacık ve azot oksit salınımına neden olduğundan egzost gazlarının arıtılması için daha basit bir sistem kullanılabiliyor. Ayrıca bu motor kalkıºta daha yüksek tork sağlayarak sürülebilirliği arttırıyor. Bütün bunlar, Bio-DME’yi dizel motorlar için ideal bir yakıt haline getiriyor.

Yakıt sisteminde yapılan değiºiklikler

DME sıvı halde dolduruluyor ve sızdırmayan basınçlı depolarda saklanıyor. Basınç, yakıtı enjeksiyona kadar sıvı halde tutuyor. En uygun enjeksiyon basıncını elde etmek için sabit basınçlı püskürtme sistemi kullanılıyor. DME’nin dizelin yarısından biraz daha fazlasına denk gelen enerji içeriği, daha büyük depolar kullanılarak telafi ediliyor.

Volvo Kamyon Avrupa Bölüm Baºkanı Claes Nilsson konuyla ilgili olarak “Müºterilerimizin alternatif yakıtlara büyük ilgisi olduğunu görüyoruz ve Biyo-DME’nin dikkate değer bir potansiyele sahip olduğunu düºünüyoruz. Deneme sürüºü üç yıl sürecek ve sonrasındaki değerlendirme projenin tam ölçekli endüstriyel üretime dönüºüp dönüºmeyeceğini belirleyecek” diyor.

Aracın özellikleri, Volvo DME kamyon

Depolar: DME sıvı olarak özel bir ağızlıkla dolduruluyor ve depolarda sıvı halde saklanıyor.

Pompa: Özel bir benzin pompası sabit basınçlı püskürtme sisteminin basıncını düzenliyor.                                                                                                               Enjektörler: Özel DME enjektörleri Volvo ve Delphi tarafından ortaklaºa geliºtirildi. Motor: Hareketli aksam dizel versiyonundakilerle aynı.

Motor yönetimi: Yazılım, farklı enerji içeriğine uygun olacak ºekilde değiºtirildi.

DME (Di-Metil-Eter) nedir?

DME ancak 5 bar’lık basınçta sıvı hale dönüºtürülen bir gazdır. Kullanımı, sıvılaºtırılmıº petrol gazı (LPG) için gereken iºleme benzer ºekilde basittir. Günümüzdeki en yaygın kullanımı sprey kutulardaki püskürtücüdür. DME doğal gazdan ve ayrıca Biyo-DME olarak bilinen biyo kütlenin farklı türlerinden üretilebilir.

 
16 Ekim?de Trabzon Sanayi ve Ticaret Odası?nda Buluşuyoruz
 
16 Ekim?de Trabzon Sanayi ve Ticaret Odası?nda Buluşuyoruz
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Continental Lastikleri: ?Türkiye Taşımacılık Sektöründe İz Bırakacağız?
Continental Türkiye, pazar payını ikiye katlama hedefine yeni nesil ...
Mercedes-Benz Axor'u Tercih Edenler Kazanıyor
Eylül ayı başında 4 adet 1840LS Euro 5 çekici alan Serdar ...
MAN Türkiye Üst Yöneticiliğine Yeni CEO
 
Renault Premium Uzunyol Testin Galibi
Kilometre başına 67,78 Sent gibi düşük bir maliyetle Renault ...
Ege Tarım Kredi Kooperatifine 11 Isuzu Kamyon
Tarım Kredi Kooperatifi  Ege Bölge Müdürlüğü’nün ...
IVECO'dan Sönmez Bustaş'a Stralis Teslimatı
Bursa’nın en büyük lojistik şirketi olan Sönmez Bustaş’a ...
 
Krone'den Kalyoncu'ya Dev Teslimat
Trabzon’dan yurtdışına en fazla narenciye ve gıda ihracatı yapan ...
As Star Tarım Scania ve Krone İle Büyüyor
Rusya’ya tarım ürünleri nakliyesi gerçekleştiren ...
?MEILLER? En İyi Damper Markası Seçildi
1997 yılından bu yana düzenlenen “En İyi Ticari Araçlar ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler lkwtreylerdikkattrucksrcşoförnewsKamyon