Projenin 5.4 kilometrelik bölümü deniz tabanı altına özel bir bir teknoloji ile inşa edilen otomobıllerin geçeceği 2’şer şeritli ve iki katlı tünelden oluşuyor. Avrupa ve Asya yakalarında 9.2 kilometrelik güzergahta ise yol genişletme ve yenileme çalışmaları yapılıyor. Bu amaçla bir süre önce trafik düzenlemesi yapılan Sarayburnu-Kazlıçeşme hattında da çalışmalar devam ediyor. Fatih, Sahil Kennedy caddesinde yapılan çalışmalarda yollar genişletilip, yenilenirken araç alt geçitleri ve yaya üst geçişleri inşa edildiği belirtildi. Havadan görüntülediğimiz bu bölge dev bir şantiyeye dönmüş durumda. Trafik düzenlemesi ile kapatılan bölümlerde çalışmaların hızla sürdüğü bazı bölgelerde yolların ve bağlantı tünellerinin ortaya çıkmaya başladığı görüldü.
BU YIL SONU AÇILMASINA ÇALIŞILIYOR
1 milyar 245 milyon dolar yatırım bedelli projeyi tamamlayacak firmalar tüneli 29 yıl boyunca işletecek. 55 ayda bitmesi hedeflenen projenin 2017 yılının ilk 6 ayı içinde bitirilmesi planlanıyordu.
Ancak proje inşaatının beklenenden daha hızlı yürümesi ve İstanbul trafiğini rahatlaması açısından 2016 yılının sonlarına yetiştirilmesi için çalışmalara hız verildiği belirtildi.
Projenin İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu güzerg?hta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indireceği belirtiliyor. 7,5 büyüklüğünde bir depremde zarar görmeyecek şekilde plananan tünelden araç geçiş ücretleri açılış yılında tek yönde otomobiller için ilk yıl KDV hariç 4 Dolar olması planlanıyor.
(MİLLİYET)