Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Eylül 2009 Çarşamba - 00:00

Bölünmüş Yol İki Katına Çıkacak

Bölünmüş Yol İki Katına Çıkacak

 

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, ulaşım talebinin karşılanması için bugün itibariyle 16 bin 700 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 32 bin kilometreye, 2 bin 217 kilometre olan otoyol uzunluğunu da 7 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

Turhan, Ulaştırma Bakanlığınca Haliç Kongre Merkezi'nde düzenlenen ''10. Ulaştırma Şurası''nda yaptığı konuşmada, 2023 yılına kadar Türkiye'deki araç sayısının 14 milyondan 36 milyona, karayollarında taşınan yük miktarının 181 milyar ton kilometreden 422 milyar ton/kilometreye, yolcu taşımacılığının ise 206 milyar yolcu kilometreden 378 milyar yolcu/kilometreye ulaşacağının tahmin edildiğini belirtti.

''Bu seviyedeki ulaşım talebinin karşılanması için bugün itibariyle 16 bin 700 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 32 bin kilometreye, 2 bin 217 kilometre olan otoyol uzunluğunu 7 bin kilometreye çıkarmayı hedefliyoruz'' diye konuşan Turhan, bu hedefler için önerilerinin ise şunlar olduğunu kaydetti: ''Otoyolların yanı sıra ekspres yollar ile önemli sanayi, turizm, tarım bölgelerini birbirleriyle bağlamak. Tüm il merkezlerinin karayolu ulaşımını üst yapısı BSK standartlarına sahip yollar ile sağlamak. Ülkemizin Avrupa, Asya ve Afrika arasında doğal bir köprü olması nedeniyle, ülkemiz sınırları içinden geçen uluslararası karayolu koridorlarının tamamı bölünmüş yol haline getirmek. Şehir geçişlerinde yarı erişim kontrollü çevre yolları ile yerel ve transit trafiğin ayrımını gerçekleştirmek.

Hava, deniz, demiryolu ulaşım sistemleriyle entegrasyonu üst seviyede sağlayarak, karayolu üzerindeki baskın taşımacılık yükünü dengeleyecek tedbirleri hayata geçirmek. Trafik güvenliğinde ileri düzeyde olan ülkelerdeki gibi trafik kazalarında 100 milyon taşıt kilometre başına düşen ölümlerin birden az olması seviyesinin yakalanmasına yönelik 'affedici yollar' kavramı doğrultusunda karayolu altyapı projelerini gerçekleştirmek. Karayolu kullanıcılarının, yol kullanımına bağlı olarak ücret ödemesine yönelik gerekli altyapıyı kurmak. Akıllı ulaşım sistemlerinin daha aktif olarak uygulamaya konulmasını sağlamak.''

Dünyada ve Avrupa ülkelerinde yer alan otoyolların gelişimine bakıldığında, ülkelerin otoyol ağları arasında entegrasyonun sağlanarak birbirleriyle kesintisiz bağlı olduğu ve süreklilik oluşturduğunun görüldüğünü vurgulayan Turhan, bu nedenle Avrupa'yı Kafkaslara, Orta Doğu'ya ve Orta Asya'ya batıdan doğuya kesintisiz ulaşım imkanı sağlayacak otoyol ağının oluşturulması zorunluluğu ile 2023 otoyol proje hedeflerinin belirlendiğini belirtti.

Turhan, bu projelerin Gebze-İzmir otoyolu (421 kilometre), Kuzey Marmara otoyolu (361 kilometre), Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir otoyolu (433 kilometre), Aydın-Denizli-Antalya otoyolu (335 kilometre), Ankara-İzmir otoyolu (549 kilometre), Sivrihisar-Bursa otoyolu (202 kilometre), Ankara-Kırıkkale-Delice otoyolu (120 kilometre), Ayfonkarahisar-Burdur-Antalya ve çevre otoyolu (345 kilometre), Ankara-Pozantı otoyolu (287 kilometre), Şanlıurfa-Habur otoyolu (360 kilometre), İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak otoyol (1200 kilometre), Şanlıurfa-Diyarbakır otoyolu (160 kilometre) projeleri olduğunu kaydetti.

 

2023 YILI DEVLET VE İL YOLLARI PROJELERİ

Turhan, 2023 yılı devlet ve il yolları projeleri kapsamında, Karadeniz Bölgesi'nin Güneydoğu ile Akdeniz Bölgesi'ne yüksek standartlı karayolları ile bağlanmasına yönelik kuzey-güney karayolu koridorlarının fiziki ve geometrik iyileştirilmesi vizyonu ile toplamda 11 bin 492 kilometre olan şu koridorların tespit edildiğini kaydetti:

''Edirne-Çanakkale-İzmir-Aydın-Muğla (1015 kilometre), Aziziye-Kırklareli-Tekirdağ-Bandırma-Balıkesir-İzmir-Denizli-Antalya (846 kilometre), Karasu-Adapazarı-Bilecik-Kütahya-Afyonkarahisar-Burdur-Antalya (624 kilometre), Afyonkarahisar-Konya-Karaman-Silifke (465 kilometre), Zonguldak-Gerede-Ankara-Aksaray-Mersin (608 kilometre), Bartın-Karabük-Gerede (169 kilometre), İnebolu-Kastamonu-Çankırı-Kırıkkale-Konya-Seydişehir-Manavgat (774 kilometre), Kırıkkale-Kırşehir-Nevşehir-Niğde-Mersin (328 kilometre), Sinop-Çorum-Yozgat-Kayseri-Niğde-Mersin (639 kilometre), Samsun-Çorum-Kırıkkale (336 kilometre), Ünye-Tokat-Saimbeyli-Kozan-Adana-Karataş (642 kilometre), Ordu-Sivas-Kahramanmaraş-Osmaniye-İskenderun (830 kilometre), Giresun-Refahiye-Malatya-Gaziantep-Kilis (1012 kilometre), Trabzon-Gümüşhane-Erzincan-Tunceli-Elazığ-Diyarbakır-Mardin (1026 kilometre), Rize-Erzurum-Bingöl-Diyarbakır-Mardin (534 kilometre), Artvin-Ardahan-Kars-Erzurum (530 kilometre), Ağrı-Bitlis-Siirt-Şırnak (399 kilometre), Ardahan-Kars-Iğdır-Van-Hakkari (717 kilometre).''

 

 

 
Volvo Kamyon Teslimatlara Hatay?da Devam Ediyor
 
ÖTV ve KDV'de Süre Uzatımı Yok
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srcbusşoförtürkiyekamyoncutruck haberler sondakikatreyler