Elektromobilite
Bosch’tan çığır açan batarya teknolojisi
- Kalifornialı Seeo Inc. şirketini Bosch satın alıyor
- Saf lityum anotlar: hücre yapısında yenilikçi bir adım
- Katı halli hücreler ile iki kattan fazla sürüş mesafesi mümkün
Bosch, elektrikli otomobiller için üretimi beş yıl gibi kısa bir süre içerisinde başlayacak olan yeni bir batarya teknolojisini görücüye çıkartıyor. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner, "Bosch, elektromobilite alanında bir çığır açmak için bilgi birikimini ve finansal kaynaklarını kullanıyor." diyor. ABD'li teknoloji şirketi Seeo Inc.'in (Silikon Vadisi yakınlarında Hayward, CA'da bulunmaktadır) satın alınması bunu mümkün kılmaya yardımcı olacak. Batarya teknolojisi alanında kendi geliştirme çalışmalarına ek olarak Bosch, artık lityum bataryalara yönelik yenilikçi katı halli hücreler konusunda son derece önemli bir know-how'a ve ayrıca özel patentlere sahip. Denner, "Katı halli hücreler, çığır açan bir teknoloji olabilir. Güçlü teknoloji, çokuluslu bir şirketin geniş sistem bilgi birikimi ve finansal kaynaklarıyla buluşuyor." diyor. Bugüne kadar, beyan edilen endüstri hedefi on yıl içerisinde bataryaların enerji yoğunluğunu iki kat arttırmak ve maliyetlerini yarı yarıya azaltmak yönündeydi. Yeni katı halli hücrelerle Bosch, 2020 yılı itibarıyla enerji yoğunluğunu iki kattan fazla arttırma ve aynı zamanda maliyetleri çok daha fazla düşürme potansiyelini görüyor. Bugün 150 kilometrelik bir sürüş mesafesine sahip olan bir elektrikli otomobil, yeniden şarj olmaya gerek duymadan ve daha düşük bir maliyetle 300 kilometreden fazla seyahat edebilecek.
Mevcut batarya araştırmasının stratejik bir şekilde genişletilmesi
Seeo Inc.'in satın alınması, Bosch'un elektromobilite stratejisine tam olarak uyuyor. Bosch zaten motorlar ve güç elektroniklerinden bataryalara kadar elektromobilite için çok çeşitli bileşenler sunuyor. Bosch, bugüne kadar elektromobilite ile ilgili 30 üretim projesi gerçekleştirdi. Bununla birlikte mühendisler, teknolojiye daha fazla incelik katma konusunda çalışmalar yürütüyor ve bunu yaparken, elektromobiliteyi daha pratik bir önerme haline getiriyor. Sonuç olarak şirket, 2025 yılı itibarıyla dünya genelinde üretilen tüm yeni otomobillerin yaklaşık yüzde 15'inin en azından bir hibrit güç aktarma mekanizmasına sahip olacağını öngörüyor. Avrupa'da, tüm yeni otomobillerin üçte birinden fazlası elektrikle çalışacak ve bunların büyük bir kısmı plug-in hibrit olacak. Bu amaç doğrultusunda Bosch, amacı daha güçlü bir lityum iyon batarya nesli geliştirmek olan Lithium Energy and Power GmbH & Co. ortak girişimini kurmak üzere 2014 yılında GS Yuasa ve Mitsubishi Corporation ile ortaklık yaptı. Seeo Inc.'in teknolojisi, Bosch'un Japon ortaklarının bugüne kadar yapmış olduğu çalışmayı tamamlıyor. Sonuç, Bosch'un sistemleri ve teknoloji know-how'ına, GS Yuasa'nın hücre yetkinliğine ve Mitsubishi Corporation'ın geniş endüstriyel tabanına sahip çığır açan bir teknoloji olacak.
Bosch, ilk numuneleri hazırladı
Otomobil üreticileri ve tedarikçileri, uzun yıllardır daha güçlü aküler yaratmaya çalışıyor. Hücreler, önemli bir yapı taşır - bir elektrikli otomobilin bataryası, birbirine bağlı sayısız hücreden oluşur. Bu nedenle hücreler, katma değerin önemli bir parçası. Bir enerji depolama cihazının performansı, çeşitli yöntemlerle arttırılabilir. Örneğin, hücre kimyasında, pozitif ve negatif kutuplara (katot ve anot) sahip malzemeler önemli bir role sahip. Mevcut lityum iyon bataryalarda, enerji kapasitesinin sınırlı olmasının nedenlerinden bir tanesi, anodun yüksek seviyede grafit içermesidir. Bosch, katı hal teknolojisini kullanarak, depolama kapasitesini önemli ölçüde arttıran saf lityumdan anot üretebilir. Buna ek olarak, yeni hücreler iyonik sıvı olmadan işlev görür, yani yanıcı değillerdir. Denner, "saf lityum anot, batarya hücre yapısından büyük bir yenilikçi adım." diyor. Seeo Inc.'i satın alması sayesinde Bosch, artık dayanıklılık ve güvenliğin ilgi konusu olduğu otomotiv endüstrisinin yüksek standartlarını karşılama potansiyeline sahip ilk hücre numunelerini hazırladı.