Castrol Türkiye, 2012 itibariyle üst yönetiminde önemli görev değişiklikleri gerçekleştirdi. Kerim Kermen, Ocak 2012 itibariyle Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Direktörlüğü’nü Fikret Şen’den devraldı.
CASTROL’ÜN BAŞARILI YÖNETİCİSİ FİKRET ŞEN LİDERLER TAKIMINDA…
Yaklaşık sekiz yıldırCastrolTürkiye ve Hazar Bölgesi Direktörü olarak görev yapan Fikret Şen, Ocak 2012 itibariyle Castrol’ün Satış-Pazarlama Liderlik Ekibi’nin üyesi olarak "Avrupa ve Afrika Bölgesi Kanal Stratejileri ve Uygulama Direktörlüğüne" atandı.
1988 yılından bu yana BP Petrolleri ve Castrol Madeni Yağlar bünyesinde üst düzey yöneticilik yapan Şen, 2004'den 2011 sonuna kadar Türkiye ve Hazar bölgesinde madeni yağ satışı ile ilgili tüm operasyonlardan sorumlu satış direktörü olarak çalıştı. BP ve Castrol’ün Türkiye’de en uzun süreli liderlik yapan yöneticisi olan Şen, görev süresi boyunca satış operasyonlarını ve ekibini başarıyla yönetti, markanın her alanda büyümesine büyük katkılarda bulundu.
Şen, İngiltere’deki yeni görevinde, strateji uygulamaları, organizasyon yeterliliklerinin geliştirilmesi ve desteklenmesinden, performansın takibinden ve düzeltici aksiyonlara destek verilmesinden sorumlu olacak.
TÜRKİYE’YE YENİ DİREKTÖR...
2000 yılında Castrol Türkiye bünyesine katılan Türkiye’nin başarılı pazarlama liderlerinden Kerim Kermen, Castrol çatısı altında uzun yıllar çeşitli segmentlerde pazarlama ve satış müdürlüğü görevleri yürüttü. Castrol Türkiye ve Hazar Bölgesi Pazarlama Müdürü unvanı ile Castrol Türkiye ekibini yıllarca başarıyla yöneten Kermen, 2003 - 2004 yılları arasında Castrol Dünya Binek Otomobilleri Pazarlama Direktörü olarak İngiltere’de ve 2009 – 2011 yılları arasında Asya ve Pasifik Bölgesi Yetkili Servisler Pazarlama Müdürü olarak Singapur’da da görev yaptı.
1965 yılında doğan Kermen, 1989 yılında Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun oldu ve ardından Nottingham Üniversitesi’nde MBA programını tamamladı. 1991 yılında profesyonel iş yaşamına atılan Kermen’in, madeni yağ sektörüne geçmeden önce, gıda alanında da satış ve pazarlama deneyimi bulunuyor. Kermen, FMCG sektörünün önemli firmaları arasında yer alan Coca Cola, Unilever ve DanoneSA’da, sırasıyla Kalite Güvence Müdürü, Marka Müdürü, Pazarlama Müdürü unvanlarıyla 1991- 2000 yılları arasında görev yaptı.
İleri derecede İngilizce ve Almanca bilen Kermen, satışların geliştirilmesi ve yeni kanallar yaratılması, pazarlama ve marka stratejilerinin oluşturulması, operasyonel etkinlik ve yüksek motivasyonlu ekiplerin yaratılması gibi konularda Castrol’e önemli katkılarda bulundu.
Sporcu kimliği ile de tanınan Kermen, yüzmede 100 metre kurbağalama dalında 1982 yılı (15-17 Yaş) Türkiye Şampiyonu ve rekortmenidir. Kar kayağı, su kayağı, dalış, at binme ve modelcilik de ilgi alanları arasındadır.