Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
11 Ekim 2011 Salı - 16:07

CONTINENTAL 140 YAŞINDA!

1871 yılında Almanya’nın Hannover şehrinde kurulan ve o günden bu yana imza attığı ilklerle otomotiv yan sanayi ve lastik sektörlerinin lider kuruluşu haline gelen Continental, kuruluşunun 140. yılını kutluyor. 8 Ekim’de 140. Yaşına basan Continental, 45 ülkedeki yaklaşık 160.000 çalışanıyla, Avrupa’nın en büyük, dünyanın önde gelen uluslararası otomotiv yan sanayi tedarikçisi ve lastik üreticisi olmanın gururunu yaşıyor.

CONTINENTAL 140 YAŞINDA!

 

Avrupa’nın en büyük, dünyanın sayılı otomotiv yan sanayi tedarikçisi ve lastik üreticisi Continental, kuruluşunun 140. yılını kutluyor.

Otomotiv trendleri 140 yıldır Continental ile şekilleniyor…

 

Continental’in 140. yılı nedeniyle açıklamalarda bulunan Continental CEO’su Dr. Elmar Degenhart; “Yetkin ve güvenilir bir kuruluş olarak dünyanın her yerindeki müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın taleplerini karşılıyor güvenlik, bilgi, çevre ve uygun fiyatlı araçlar olarak tanımlanan otomotiv trendlerinin şekillendirilmesinde öncü rol üstleniyoruz” dedi. Dr. Elmar Degenhart sözlerini şöyle sürdürdü;“Dünya çapında 160.000 çalışanımızdan oluşan işgücümüz, karlı büyüme stratejimizi başarılı bir biçimde izlememize olanak tanıyor. 140 yıldır sürekli büyümemizin temelinde ayrıca deneyim zenginliğimiz, yenilikler konusundaki becerimiz, stratejimiz ve farklı iş sahalarına yönelik geniş ürün portföyümüz bulunuyor.”

 

1871’de başlayan hikaye…

 

Continental-Caoutchouc & Gutta-Percha Compagnie, Hannoverli dokuz bankacı ve sanayici tarafından 8 Ekim 1871’de anonim şirket olarak kuruldu. O günkü ana sermaye (yaklaşık 300.000 taler) bugünkü değeriyle yaklaşık 6,3 milyon avro değerinde alım gücüne denk düşüyordu. Yaklaşık 200 çalışanın yer aldığı Hannover’deki ana fabrikada, buyot/termofor, oyuncak bebek ve kauçuklu bezler gibi yumuşak kauçuktan ürünlerin yanı sıra, araba ve bisikletler için dolgu lastik üretiliyordu. 1880’lerde satışlar 3,3 milyon mark civarındaydı. Bu rakam, bugün yaklaşık 21,53 milyon avro değerinde alım gücüne denk düşüyordu.

 

1900’lü yıllar: Uluslararası arenaya çıkış

1920’lerin sonlarında, Alman kauçuk sanayinin büyük firmaları birleşerek Continental Gummi-Werke AG’yi oluşturdu. Şirket 1980’lerin başlarında, Amerikan şirketi Uniroyal Inc.’in Avrupa’daki lastik operasyonlarını, Kuzey Amerikalı lastik üreticisi General Tire’ı ve Portekiz firması Mabor ile Çek lastik üreticisi Barum’un çoğunluk hissesini devraldı ve uluslararası arenaya açıldı. Bu açılım Continental’e uluslararası faaliyetlerini Avrupa sınırlarının çok ötesine taşıma olanağı sağladı.

 

Satın almalar ve yeni faaliyet alanları…

 

1990’ların sonunda Continental Corporation, stratejisini revize etti. Bu yöndeki ilk adım, 1998 yılında ITT Industries’in otomotiv fren ve şasi operasyonlarının (Teves) satın alınmasıyla atıldı. 2001’de, Continental uluslararası elektronik alanının uzman firması Temic’i Daimler’den satın aldı. Böylece Continental, taşıt lastiği ve kauçuk konusunda uzman bir firma olarak, otomotiv levazım sektöründe kendine yeni bir dayanak noktası sağlamış oldu. 2006 yılında Motorola’nın otomotiv elektroniği işinin devralınmasıyla Continental’in faaliyetlerinin kapsamı hem telematik alanında, hem de başka alanlarda genişledi.

 

Continental’in faaliyet alanlarını genişletmesi konusuna değinen Continental CEO’su Dr. Elmar Degenhart; “Şirket tarihinin en büyük satın alması olan Siemens VDO Automotive AG’nin devralınmasıyla, dünya çapındaki otomotiv tedarik firmalarının bulunduğu birinci lige çıkmış olduk. Bu sayede aynı zamanda Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya’daki konumumuzu da güçlendirdik” dedi.

 

İlklere imza atan bir dev…  

 

Continental, kuruluşundan bugüne içinde bulunduğu sektörü büyüten birçok ilke imza attı.

 

İşte Continental’in gerçekleştirdiği ilklerden bazıları;

 

·         Dünyanın ilk profilli (taban desenli) otomobil lastiği (1904)

·         Dünyanın ilk binek araçlarına yönelik kolayca sökülüp takılabilen jantları (1908)

·         İç lastiksiz otomobil lastiği üreten ilk Alman firması (1943)

·         1932’de piyasaya çıkan ve kauçukla metalin yapıştırıldığı özel bir ürün serisi olan Continental Schwingmetall, titreşimi ve gürültüyü emen motor takozlarının ve yataklarının önünü açtı.

Continental günümüze dek ana teknolojilerini geliştirmeye ve üretim aşamasına taşımaya devam etti. 1998’de, Continental, trend yaratan aktif bir güvenlik sistemi olan elektronik denge kumandasının (ESC) standart üretimine başladı. Continental bu yıl, dördüncü nesil ESC’yi, MK 100®’ü piyasaya çıkarıyor. Sadece Almanya’da yeni tescil edilen otomobillerin yüzde 80’inden fazlasında çeşitli üreticiler tarafından üretilen ESC sistemleri bulunuyor.

 

Karma tahrik teknolojisi 1997’den beri Continental’in portföyünde mevcuttu. 2009 yılında Continental, dünya çapında karma tahrikli araçlarda kullanıma yönelik lityum iyon akülerin seri üretimine başlayan ilk üretici oldu.

Continental Eylül 2011’de, tamamen elektrikle çalışan otomobillere yönelik ve bileşenlerinde doğada nadir  bulunan metallerin kullanılmadığı , yüksek randımanlı, senkronize bir motorun seri üretimine de başladı. Continental, çevre dostu baskı blanketleriyle “Yılın Fikri – 2011” ödülünü aldı. Bu blanketlerin üretimi CO2 emisyonlarının yüzde 70’lere varan oranda azalmasını sağlıyor.

 

Her yıl verdiği çok sayıdaki patent başvurusu da Continental’in yenilikler konusundaki becerisini belgeliyor. 2011 yılı içinde şirketin çeşitli grupları ve bölümlerinin yaptığı patent başvurusu yaklaşık 1.100 olacak.

 

Continental Türkiye’nin Kuruluşu

 

Türkiye’nin öncü kuruluşlarından Koç Topluluğu’na bağlı olarak 1963 yılında Sn. Vehbi Koç tarafından Royal Lastikleri Tevzi A.Ş. ünvanı ile kurulan şirket, ilk olarak Uniroyal marka lastiklerin satışını gerçekleştirdi. 1989 yılında  Fulda markasının satışına başlayan Oltaş, ana iş kolu lastiğin yanısıra 1994 yılında otomotiv yan sanayi ürünlerininde satışına başlayarak  Mann Filter, Tudor Akü,  Alcoa Kamyon-Otobüs Dövme Alüminyum Jantları, Oz Racing Alüminyum Alaşım Jantlarının satış ve pazarlamasını yürüttü.  2002 Yılında Continental ile distribütörlük anlaşması yapan Oltaş, 28 Ağustos 2008’de Continental A.G tarafından satın alınmasının ardından Continental Türkiye olarak yoluna devam ederek pazardaki yerini Türkiye'nin her bölgesine yayılmış etkin bayi ve satış teşkilatı ile sürdürmektedir.

 

 

1871’den 2011’e Continental’in trendleri belirleyen patentleri

 

Kauçuk*

1892 – Almanya’da ilk pnömatik bisiklet lastiğinin üretimi

1904 – Dünyanın ilk sırt desenli otomobil lastiğinin geliştirilmesi

1905 – Perçinli kayma önleyici lastiklerin üretimi

1908 – Tur araçları için çıkarılabilir jant

1921 – Kamyon lastiğinin icadı

1932 – Continental kauçuk – metal bağlı Schwingmetall titreşim ve ses geçirmez motor süspansiyon sistemleri

1943 – Tüpsüz lastikler

1955 – Otobüsler ve kamyon süspansiyonları için havalı yaylar

1974 – Poliüretan tozluk

1987 – İlk çevreci yolcu lastiği (ContiEcoContact)

2002 – Nitrojen oksit salınımını düşürmek için elektrikle ısıtılabilir hortum

2003 – 360 km/s hızına dek onaylanan ilk otoyol lastikleri (ContiSportContact 2 Vmax)

2010 – Tırlar için özel kış lastikleri (HTW 2 SCANDINAVIA)

2010 – Otobüsler için kış lastikleri (HSW 2 COACH)

2010 – Üç boyutlu yapılandırılmış yüzeylerin üretimi için yeni işlem       

Otomotiv*

1902 – İndüksiyon kavramalı (Eddy-current) takometre (hız-ölçer)

1950s – Yolculuk kaydeder (takograf)

1958 – Negatif (yönel dengreleyici) koşum çivisi

1980 – dizel ve benzinli motor enjeksiyonu kontrolü için Piezo teknolojisi

1980’ler – Uzaktan kumandalı anahtar

1984 – Dünyanın ilk mikroişlemci kontrollü kilitsiz fren sistemi

1986 – Hava yastığı kontrol ünitesi

1990’lar – Çarpışma sensörü

1994 – Navigasyon cihazı

1994 – Elektronik denge kontrolü (ESC)

1995 – Fren yardımı

1997 – Hibrid araç sistemleri için kilit teknoloji olarak Entegre Marş Alternatör Pedalı (ISAD)

1998 – Entegre Vites Kontrolü

2008 – Kameralı Sürücü Destek Sistemleri

2010 – Dur-kalk sistemleri için araç elektrik sistemi dengeleyici

 

*Burada belirtilen patentlerin bazıları Continental’e şirket satın alımları ile geçmiştir.

 
vdf Kötü Gün Dostu
 
Karayollarında Durum
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
UND ve Evrim’den nakliyat özel ürünler
Evrim Sigortacılık Hizmetleri, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND ...
"ilk 6 vitesli manuel hibrit otomobil"
Dünyanın ilk 6 vitesli manuel hibrit otomobili Honda CR-Z’nin Mugen performans ...
Kamyonculara Kampanya...
110 yılı aşkın süredir dünyadaki en büyük lastik üreticilerinden ...
 
GÜLSOYLAR 2012 MODEL TESLİMATLARA DEVAM EDİYOR..!
KAYSERİ’DE ULUS.ARAS TAŞIMACILIK SEKTÖRÜNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMA 16. ...
En Eski Otomobil 4,62 milyon dolara Satıldı
Dünyanın yürür haldeki en eski otomobili olduğu belirtilen 127 yaşındaki ...
Otomotivciler 860 bin satışı hedefliyor
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, ...
 
KENDİNİ TAMİR EDEN LASTİK
Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Pirelli yeni teknolojileriyle ...
Macaristan Vizesinde Parmak İzi
Und konu ile ilgili üyelerine bir duyuru yaptı. Duyuru şu şekilde: Schengen ...
Enflasyonda Eylül Ayı Şampiyonu Akaryakıt!
Tüik verilerine göre mazot yıllık bazda en fazla artışın yaşandığı temel ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler newsşoförtürkiyekamyoncusondakikalkwfahrersrc