Türkiye otomobil pazarının, 2010 yılında 793 bin adede ulaştığını hatırlatan Dr. Erce, “Bu sonuçlarla Türkiye, Avrupa ülkeleri otomotiv satış sıralamasında 6’ncı, otomobil satış sıralamasında 7’nci ve hafif ticari araç satış sıralamasında da 2’nci ülke konumunda yer aldı.” dedi.
Bu yıl 8’incisi düzenlenen Antalya Autoshow Fuarı kapılarını açtı. Expo Center’da gerçekleştirilen fuara 62 otomotiv firması katılıyor. İstanbul’da Autoshow Fuarı bu yıl açılmazken, 2012 model otomobiller Antalya’da görücüye çıktı. Fuarın açılışına, Kepez Belediye Başkanı Hakan Tütüncü, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce ve Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Meclis Başkanı Ali Rıza Akıncı da katıldı.
Açılışta konuşan ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, 2010 yılında otomotiv endüstrisinin 15 milyar 906 milyon dolar ihracat yaptığını, 2011 yılında da bu olumlu tablonun devam ettiğini kaydetti. Ekonomik göstergeler ve mali politikalar bu şekilde devam ettiği takdirde 2011 yılında ihracat değerinin 2010 yılının yüzde 20 üzerinde gerçekleşmesini beklediklerini aktaran Erce, “Otomotiv sektörü, 2011 yılına da hızlı bir giriş yaparak yılın ilk dokuz ayında toplam iç pazar, sektör beklentilerinin üzerinde bir rakama ulaştı. Türkiye ekonomisinin ilk çeyrekteki yüzde 11,6 ve ikinci çeyrekteki yüzde 8,8’e ulaştığı yüksek büyüme oranlarının sektör üzerinde olumlu etkilerini gözlemledik.” diye konuştu. Dr. Erce, Türkiye’de iç pazar satışlarının hala potansiyelin oldukça gerisinde bulunduğunu vurgularken, dünya ve Avrupa ile kıyaslandığında, Türkiye’nin bin kişiye düşen 135 araç ile Batı Avrupa ülkelerinin ortalaması olan 606’nın çok gerisinde olduğuna dikkat çekti.
Doğu Avrupa ortalamasının 310, Kore’de ise kişi başına düşen araç sayısının 332 olduğu bilgisini veren ODD Genel Koordinatörü Erce, şunları kaydetti: “Rakamlardan da görüleceği gibi, Türkiye otomobil pazarı, potansiyelin çok gerisinde bulunuyor. Diğer yandan, Türkiye’de otomobil kullanabilecek genç nüfusun payı gözönüne alındığında Avrupa ortalamasının çok üzerinde bir orana sahip. Dolayısıyla sektör ne yazık ki potansiyelinin çok gerisinde, bu potansiyeli yakalayabilmemizin tek yolu da otomobil sahipliğinin ucuzlaması, aksi takdirde pazarımız istediğimiz seviyelere yükselemeyeceği gibi sık sık sözünü ettiğimiz yeni otomotiv yatırımlarını da ülkemizde görebilmemiz zor gözüküyor. İç pazarın yeterince büyük olmadığı ülkelerde yeni dış yatırımların olması oldukça uzun zaman alıyor.”
ANTALYA İKİNCİ BÜYÜK PAZAR
Fuarı düzenleyen AFT Fuarcılık Genel Koordinatörü Fuat Aktaş ise 2009 yılında imzalanan protokolle İstanbul ile Antalya’da Autoshow fuarlarının dönüşümlü olarak gerçekleştirildiğini belirtti. Bu düzenlemenin fuarların önemini artırdığına vurgu yapan Aktaş, Antalya’nın en çok otomobil satılan iller sıralamasında 4’üncü, nüfusa oranla otomobil satışlarında ise Türkiye’de 2’nci sırada yer aldığını kaydetti. Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Meclis Başkanı Ali Rıza Akıncı ise otomotivcilerden tanıtım kataloglarını Antalya’da çekmelerini istedi.