Ulaştırma Bakanı Yıldırım, yaptığı konuşmada, 2003 yılında göreve başladığında, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın ''Hava yolunu halkın yolu yapalım, uçağa binmek imtiyaz olmaktan çıksın, ihtiyaca dönüşsün'' talimatı doğrultusunda çalışma yaptıklarını belirterek, son 5 yılda havacılık sektöründe çok çarpıcı gelişmelerin yaşandığını vurguladı.
Ankara-İstanbul-İzmir üçgeninde sıkışan havacılığı, Türkiye'de havaalanı bulunan hemen hemen bütün illere yaydıklarına işaret eden Yıldırım, şöyle konuştu: ''2003 yılında iç hatlarda uçakla seyahat eden yolcu sayısı 8.5 milyon iken, 2007 itibariyle bu rakam 32.5 milyon kişiye yükselmiştir. Bu yüzde 400 artış demektir. İşin daha güzel yanı 6 milyon vatandaşımız ilk defa uçakla tanışmıştır. Uçakla seyahat etmenin konfor ve güzelliğiyle buluşmuştur. Artık sadece İstanbul'dan Ankara'ya değil, İstanbul'dan İzmir'e değil, bugün artık İzmir'den Anadolu'nun 18 vilayetine, Ankara'dan Anadolu'nun 21 vilayetine, Adana'dan, Antalya'dan, İstanbul Sabiha Gökçen'den Atatürk Havaalanı'ndan yurdun bir çok noktasına vatandaşlarımız uçakla rahat, hızlı, konforlu şekilde seyahat edebilmektedir.
Bütün bunları yaparken sadece vatandaşımızı uçurmakla kalmadık, artan dünyada yakıt fiyatlarına rağmen 2003 yılındaki uçak bilet fiyatlarının üçte birine varan ucuzlukta halkımızı uçurduk. Peki bu nasıl gerçekleşti? Hava taşımacılığında 75 yıldır bayrağımızı dalgalandıran THY'nin yanı sıra özel şirketlere de tarifeli sefer yapma şansı, imkanı tanıdık. Böylece havacılığımız gelişti. THY'nin toplam uçuşlardaki payı yüzde 99 iken, yüzde 56'ya geriledi, ancak taşıdığı yolcu sayısı yüzde 100 arttı. İşte serbestleşmenin, rekabetin ne güzel sonuçları bu. Vatandaşımız seçme hakkını elde etti. İstediği hava yoluyla gitme imkanı buldu. İşletmeciler memnun, vatandaşımız memnun.''
Çardak Havaalanı'nın yapım hikayesinin Türkiye'deki geçmiş dönemlerde başlanan yatırımların hikayesinden farklı olmadığını anlatan Yıldırım, buranın 1998 yılında ihale edildiğini, 2002 yılında işin tasfiye edildiğini, 4 yılda yüzde 40 gerçekleşmenin sağlandığını belirtti.
Bakan Yıldırım, konuşmasını şöyle sürdürdü: ''Göreve geldiğimizde hukuki sorunları çözdük ve tasfiye işlemlerinin 2005 yılının sonunda, ancak tamamlayabildik. 2006 yılında tekrar ihale ettik ve bugün açılışa hazır hale geldik. 1998–2002 arasında yüzde 40 ilerleme olmuş inşaatta. Ödenen para miktarı 38 trilyon. Yüzde 60'ını 2006–2008 içerisinde biz tamamlamışız. Ödediğimiz para 23 trilyon. İşte kamu kaynaklarının nasıl kullanıldığına dair iki tane çarpıcı örnek. Krizden krize sürüklenen bu ülkenin kaynaklarını en iyi en akılcı şekilde kullanmak için bize talimatınız var. Onun için de gece gündüz durmadan bu ülkenin insanlarının ihtiyacı olan hizmetleri yapmanın gayreti içerisindeyiz.
Askeri havaalanı olan Çardak Havaalanı'nın sivil uçuşlara kısıtlı olduğunu, ağırlıklı olarak iç hatlara sefer yapılmasına izin verildiğini kaydeden Yıldırım, yapılan çalışmalarla buranın serbest kullanım statüsüne geçtiğini ve iç ve dış hatlara kısıtlamaya tabi olmadan çalışacağını ifade etti.
Devlet Hava Meydanları İşletmeleri Genel Müdürü Orhan Birdal ise Ulaştırma Bakanlığının ve hükümetin destekleriyle Türk sivil havacılığının önündeki engellerin kaldırıldığını belirtti. Birdal, 2 milyon 200 bin yolcu kapasiteli Çardak Havaalanı'nın 16 bin 890 metrekare büyüklüğünde olduğunu, 4 uçak kapasiteli apronun yer aldığını belirtti. Birdal, tesisin 2008 fiyatlarıyla 63 milyon YTL'ye mal olduğunu bildirdi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |