Ulaştırma Bakanlığı, 1958 ile 1972 yılları arasında üretilen yaklaşık 60 bin aracın trafikten çekilmesini sağlamak için başlattığı kampanyada umduğunu bulamadı. Başvurular sadece 300'de kaldı. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü, hurda araçlardan vergi borcu alınmamasını öngören bir yasa değişikliği hazırlayarak Meclis'e gönderdi. Yasa değişikliği, 1980 öncesi tüm araçlarda vergi borcunun silinmesini öngörüyor.
Ulaştırma Bakanlığı, 1958 ile 1972 yılları arasında üretilen yaklaşık 60 bin aracın trafikten çekilmesini sağlamak için başlattığı kampanyada umduğunu bulamadı. Kampanyaya şimdiye kadar sadece 300 kişi başvurdu.
Proje kapsamında Bakanlık, vatandaşlara hurdaya ayrılacak aracın ağırlığına göre 2 bin 400 ile 7 bin 500 YTL arasında para veriyor. Devlet, bu uygulamayla büyük bölümü kamyonlardan oluşan, trafik güvenliğini tehlikeye atan ve çevreyi kirleten eski araçları trafikten çekmek istiyordu. Talebin az olması, Ulaştırma Bakanlığı'nı harekete geçirdi. Sebeplerini araştıran bakanlık, iki önemli tespit yaptı.
İlk tespite göre, hurda araç sahipleri, vergi borçlarının devletten alacakları paradan daha fazla olması sebebiyle araçlarının hurdaya ayrılmasına sıcak bakmıyor. Bakanlığın yaptığı diğer tespit ise, daha çok teşvik amaçlı. Eğer ikinci tespit kabul görürse hurda araç sahiplerine verilecek para en az yüzde 25 artırılacak. Böylece talebin artması hedefleniyor. Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğü, hurda araçlardan vergi borcu alınmamasını öngören bir yasa değişikliği hazırlayarak Meclis'e gönderdi. Yasa değişikliği, 1980 öncesi tüm araçlarda vergi borcunun silinmesini öngörüyor.
Kara Ulaştırma Genel Müdürü Talat Aydın, pek çok hurda araç sahibinin vergi borcu nedeniyle araçlarını teslim etmediğini belirtiyor. Aydın, hurda araç projesinden umduklarını bulamadıklarını şu sözlerle açıklıyor: "Kayıtlarda görünen yaşlı kamyonların bir kısmı gerçekte yok. Bu araçların mirasçıları, yüksek vergi borcu nedeniyle kayıttan düşürmüyor. Araç borçlu; ama ortada araç yok. Çünkü adam hurda aracı bize getirirse 6-7 bin YTL para alacak. Ancak bunun için araç vergilerinin ödenmesi lazım. Bu da 10 bin YTL'yi buluyor. Bundan dolayı kampanya başarılı olmadı." Katılımı sağlamak için motorlu taşıt vergisinin affedilmesi yönünde bir çalışma başlattıklarını dile getiren Genel Müdür, 1980 ve daha eski model kamyon, otobüs ve çekicilerin vergi borçlarının silinmesi için hazırladıkları düzenlemeyi Meclis'e gönderdiklerini söyledi. Vergi düzenlemesinin gerçekleşmesi halinde, hurdaya ayrılacak araç sayısının yükseleceğini belirten Aydın, "Bu araçlara ödediğimiz parayı en az yüzde 25 artırmayı planlıyoruz. Diyelim ki 6 milyarlık aracı 7,5 milyara alacağız." dedi. Aydın, projenin başarılı olması halinde, karayollarında güvenliğin artacağını, çevre kirliliğinin azalacağını ve nakliye piyasasında fiyat dengesinin sağlanacağını kaydetti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |