Continental Türkiye Binek Lastikleri Satış Müdürü Mehmet Akay, “Mevsimine uygun lastik kullanımı gerekliliğini her mevsim geçişinde sürücülere hatırlatmak birinci görevimiz. Kış koşullarında kış, yaz döneminde ise yaz lastiği kullanmanın artık bir lüks değil, alışkanlık olduğunu gözlemleyene kadar da hatırlatmaya ve bunun faydalarını ifade etmeye devam edeceğiz” dedi.
mevsiminin sona erdiği ve baharın yavaş yavaş yüzünü gösterdiği şu günlerde, araçlarını yaz dönemine hazırlayan sürücülerin güvenli ve konforlu sürüş deneyimi için lastik seçimleri konusunda çok titiz olması gerekiyor. Islak ve karlı zeminde kullanılan kış lastiklerinden alınan üst düzey performansın, kuru zeminde aynı etkiyi yaratmayacağını ifade eden Continental Türkiye Binek Lastikleri Satış Müdür Mehmet Akay, sürücülerin lastik seçiminde güvenliğin ilk kriteri olan kısa fren mesafesi, maliyet tasarrufunun önünü açan düşük yuvarlanma direnci ve yol koşullarına uygun sürüş performansı kriterlerine dikkat çekiyor. Dünyanın en büyük uluslararası lastik tedarikçisi Continental, kış lastiklerini çıkarıp yerine yaz lastiklerini takarken, kullanıcıların merak ettiği “lastik saklama” konusunda da verdiği hizmet ile sürücülerin hayatını kolaylaştırıyor. Continental Yetkili Satıcıları tarafından verilen “Lastik Saklama Hizmeti” sayesinde, sürücüler lastiklerini yetkili satıcılar aracılığı ile en iyi koşullarda saklayabiliyor ve bunu kendilerine verilen özel hizmet etiket kodu ile takip edebiliyor. Aynı zamanda bu hizmetten yararlanan sürücüler, Continental yetkili satıcıları tarafından her an üst seviye servis ve montaj hizmeti alabiliyor. Güvenliği keyifle birleştiren Conti 5 Ailesi Düşük yuvarlanma direnci, uzun hizmet ömrü, mükemmel yol tutuşu ve kısa fren mesafesiyle tüm beklentileri karşılayan ContiPremiumContact 5, 14 ile 17 inç arasındaki jantlarda kullanılmak üzere 26 farklı ebatta üretiliyor. Küçük aile araçlarından orta ve lüks segmente kadar geniş yelpazede ürün çeşitliliği sunan ContiPremiumContact 5, fren mesafesini kısaltırken, “3D kenar (üç boyutlu kenar)” adlı teknoloji ile sırt bloklarındaki çapraz oluklarla blokların içe doğru ezilmesini engelliyor. Böylece fren kuvvetinin daha geniş alana yayılmasını sağlayan ContiPremiumContact 5, aynı zamanda aracın ıslak zeminde bile daha kısa sürede durmasına yardımcı oluyor. Continental’in hem spor otomobiller hem de sportif sürüş karakteristiklerine sahip SUV araçlar için uygun olan lastiği ContiSportContact 5 ise tüm hava şartlarında kısa fren mesafesi, dönüşlerde mükemmel kavrama ve güvenlik sunarken; yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olur ve uzun yol ömrü ile verimliliği yükseltiyor. ContiSportContact 5, otomobiller için 17 inç ve üstü, SUV araçları için ise 18 inç ve üstü boyutlarda satışa sunuluyor. Ön ve arka aksların gerektirdiği şartları sağlamak için farklılaştırılan ContiSportContact 5 P ise 18 inçten başlayan boyutlarda mevcut. Spor araçlar için ayrıca ContiSportContact 3, ContiSportContact 2 sunuluyor. Islak ve kuru zeminde kısa fren mesafesini düşük devir direnci ile birleştiren ContiEcoContact 5 ise 14 ile 16 inç arasındaki jantlar için tercih edilebilirken; 13 ile 15 inç arasındaki jantlar için ContiEcoContact 3 sunuluyor.
Yaz döneminde sürücülerin unutmaması gereken noktalar: · Yaz koşullarında kullanılan kış lastikleri; yaz lastiklerine göre daha uzun bir fren mesafesi ile durmanıza ve çabuk aşınarak, yakıt tüketiminin artmasına sebep olur. Özellikle hızlı alınan virajlarda savrulma riskinin de göz ardı edilmemesi gerekiyor. · Yaz sezonunda her zaman dört lastiğinizin tümü birden yaz lastiği olmalıdır. Hava sıcaklıklarının +7 santigrat dereceye kadar düşmeyeceği öngörülen Nisan ayından sonbaharın başladığı Ekim aylarına kadar yaz lastikleri kullanılması tavsiye edilir. Yaz lastiklerinin yere temas eden yüzeyi +7 santigrat dereceden itibaren sertleşir. · Yaz sezonunda yol ve hava koşulları nasıl olursa olsun sürücülerin ilk yapmaları gereken şey lastiklerin hava basıncı ve diş derinliğini mutlaka kontrol etmeleridir. · Doğru havalı lastik, yolla daha geniş bir yüzeye temas ettiği için, daha güvenlidir. Ayrıca lastikler bu sayede daha az ve düzenli aşınarak; daha az ısınır ve yıpranır. Ayrıca yakıt tasarrufu sağlar. · Yola çıkmadan önce veya yolculuğun ilk 15 – 20 km içerisinde, mutlaka lastik basıncı kontrol edilmeli. Isınan lastik içerisindeki havanın basıncı yükselir. Bu da basınç konusunda sürücüleri yanıltabilir. Aynı konu güneş ışınlarına uzun süre maruz kalmış araçların lastiği içinde geçerlidir. · Kış döneminde diş derinliği 4 mm olan lastiklerin yaz koşullarında 3 mm’nin altına düşmemesine dikkat edilmeli. Düşük diş derinliği fren mesafesini iki katına kadar artırır. · Ufak bir ayrıntı olarak görünse de stepnelerin de mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Bu ayrıntı atlandığı takdirde, küçük sıkıntılarla atlatılabilecek olaylar ciddi sorunlar haline dönüşebilir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |