Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2009 Cuma - 00:00

DAF Trucks Kamyon ve Çekici Üretimindeki 60. Yılını Kutluyor

29 Haziran 1949’da yayınlanan Hollanda Ulaştırma Gazetesi’nde (Dutch Transport Courier) “Eindhoven’deki N.V.Van Doorne Otomobil Fabrikası’nda üretilen ilk kamyon şasisi dün hayranlarının ve basının beğenisine sunuldu” başlıklı haber yer aldı. DAF Eindhoven Fabrikası kurulum aşamasındayken, 1950 yılında 2 bin adet kamyon üretilmesi planlanmıştı.

DAF Trucks Kamyon ve Çekici Üretimindeki 60. Yılını Kutluyor

29 Haziran 1949’da yayınlanan Hollanda Ulaştırma Gazetesi’nde (Dutch Transport Courier) “Eindhoven’deki N.V.Van Doorne Otomobil Fabrikası’nda üretilen ilk kamyon şasisi dün hayranlarının ve basının beğenisine sunuldu” başlıklı haber yer aldı. DAF Eindhoven Fabrikası kurulum aşamasındayken, 1950 yılında 2 bin adet kamyon üretilmesi planlanmıştı. Bu rakam DAF’ın Eindhoven ve Leyland (İngiltere) üretim tesislerinde 65 bin adedin üzerinde kamyon ve çekicinin üretildiği 2008 yılı ile kıyaslandığında büyük bir farklılık gösteriyor.

DAF 1940’ların sonunda, ulaşım sektöründeki talebin farkına vararak Hub van Doorne tarafından 1928 yılında kuruldu. 1933’ten beri ürettiği treylerler ile sektöre adını yazdıran firma ilk kamyon şasi teslimatını 28 Temmuz 1949’da gerekleştirdi. Aynı yıl içinde 500 adet kamyon daha üretildi. 1950 yılının Ocak ayında faaliyete geçen yeni fabrika ile birlikte de üretim yıllık 2 bin ile 4 bin adet arasına yükseltildi.

1953’de kabinler de fabrikada monte edildi

Bu yıllarda 3 ve 5 tonluk kamyonlar üretiliyor ve teslim ediliyordu. Kamyonlar şasi, motor, aks ve yedi krom ızgarasıyla ünlenen ön panjuru ile birlikte üretiliyor ve bağımsız lokal üstyapı imalatçıları da kabin ve özel yapıların üretimi ile kamyonları tamamlıyordu. 1953 yılında kabinler de fabrikada monte edilmeye başlandı ve bunun yardımı ile “Elit Versiyon” modeller geliştirildi. Bu modeller iç aydınlatmaları ve ikinci ön cam silecekleri ile kendilerini fark ettiriyordu. Aynı yılın 3 Mayıs’ında 10 bininci kamyon şasi teslimatı gerçekleştirildi.

DAF motor geliştirmede lider

DAF kamyonlarının ilk jenerasyonlarında Hercules marka benzinli ve Perkins marka dizel motorlar kullanıldı. 1956 yılında ise DAF kendi motorlarını üretmeye karar verdi. Bu nedenle 1957 yılının sonlarında, lisanslı Leyland motorlarının üretimi için tamamen yeni bir motor fabrikası açtı. Burada edindiği tecrübe ile DAF çok kısa bir sürede kendi motorunu geliştirdi ve bu da DAF’ın günümüzde motor geliştirme konusunda liderlik etmesinin temellerini oluşturdu.

DAF, 1959 yılına gelindiğinde dünyada dizel kamyon motorlarına turbo kompresör uygulayan ilk kamyon üreticisi oldu. 1973 yılında ise DAF uygun yakıt tüketimi ile daha yüksek güç ve tork için ara soğutucu (intercooling) kullanan ilk kamyon üreticisi oldu. Uygulanmaya başlanan bu yeni teknoloji ile de Eindhoven merkezli kamyon üreticisi rakiplerinin 10 yıl önüne geçmiş oldu. İlerlemiş motor teknolojisi sayesinde DAF egzoz gazı emisyonu gereklilikleri konusunda da her zaman öncü oldu. Euro-5 emisyon seviyesi yasal olarak zorunlu olmadan 3 yıl önce, 2006 yılında ürün gamının tamamında Euro-5 emisyon seviyesini sunabilen ilk kamyon üreticilerinden biri oldu. Ayrıca 2008 yılından itibaren de DAF yakın bir zamana kadar sadece gaz ile çalışan motorlarla elde edilebileceği düşünülen EEV standardını kendi üretmekte olduğu dizel motorlarıyla yakaladı.

Uluslararası karayolu taşımacılığının öncüsü

Hollandalı nakliyeciler 50’li yılların ortasında, uluslararası taşımacılığın başlaması ile birlikte Avrupa’nın en önemli filosunu oluşturdu. Bunu takiben de DAF 1957 yılında yataklı kabin (Sleeper Cab) seçeneği de sunan yeni bir kamyon şasi serisini “DO” piyasaya sundu. DAF sürücünün konforunu ne kadar önemli olduğunu her zaman çok iyi bir şekilde anlamış ve bu yüzden 1962 yılında RAI Amsterdam fuarında devrim niteliğinde olan ve uluslararası nakliyeciler için özel olarak tasarlanan 2600 modelini piyasanın ve müşterilerinin beğenisi sundu. 2600 modeli eşine rastlanmamış iç hacmi, geniş ön camı ve ferah yatak kısmı ile o günlerde benzeri görülmemiş yenilikler sundu.

DAF, XF105 modeli 2007 yılında “International Truck of the Year” (Yılın En İyi Kamyonu) ödülünü alarak kamyon sektörünün bu prestijli ödülünü son 10 yılda 3’ncü kez kazanma başarısını gösterdi. DAF daha önce bu ödülü 1998 yılında XF95, 2002 yılında ise dağıtım sektörü kamyonu LF serisi ile kazandı.

DAF’ın rekorları birbirini takip etti

DAF Eindhoven Fabrikası 80’li yılların sonuna gelindiğinde yılda 18 bin kamyon ve çekici üretiyordu. Bu rakam 90’lı yılların sonuna gelindiğinde yılda 25 bin seviyesine kadar çıktı. 2004 yılına gelindiğinde ise Eindhoven Fabrikası’nın yıllık üretimi 31 bin adede kadar çıktı. Rekorlar sürekli olarak birbirini takip etmeye başladı. 2008 yılında Eindhoven fabrikasında 40 bin adet orta ve ağır ticari araç üretilirken, İngiltere’de bulunan Leyland fabrikasında da 12 bin adet LF serisi kamyon ve 12 bin 700 adedin üzerinde XF105 ve CF serisi kamyon ve çekici üretilerek toplamda 65 bin adet ticari araç üretildi.

DAF’ın müşterileri için en yüksek kalitede taşımacılık çözümleri sunma hedefi en belirgin özelliği haline geldi. Bu DAF’ın başarısındaki en önemli anahtarlardan biridir. DAF’ta ürün geliştirme süreci her zaman müşterilere ve araç kullanıcılarına ek değer sunabilme ihtiyacıyla yürütülüyor. DAF sürekli olarak müşterilerini ve araç kullanıcılarını dinleyerek, düşük işletme maliyetli, yüksek taşıma verimliliği ve sürücü konforu sunan, modern ve etkili araçlar üretmenin dışında ürün ile birlikte çok geniş hizmet paketleri de sunuyor.

 
Ford Ranger Şimdi Daha da Güçlü ve Etkileyici
 
Tören Gıda MAN ile Büyümeye Devam Ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonculkwtürkiyekamyonum haberler şoförsrctreylerbus