DEMİRYOLUNA 30 MİLYAR DOLAR EK YATIRIM
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, fuarın açılış konuşmasında son 9 yılda demiryollarında başlattıkları projelerin toplam tutarının 40 milyar lirayı aştığını söyledi.
Bulgaristan Ulaştırma Bakanı Ivaylo Moskovski, fuar açılışında yaptığı konuşmada, Pan-Avrupa Ulaştırma Koridoru'nun Bulgaristan'ın içinden geçtiğini, bu önemli ulaşım koridorunun Avrupa için de büyük önem taşıdığını söyledi. Türkiye ile ilişkilerinde bu koridorlardan özellikle 4, 9 ve 10 numaralı 3 koridorun önemli olduğunu ifade eden Moskovski, projenin 2014 yılında Bulgaristan'da tamamlanacağını hatırlattı.
TCDD 10 YILDA 45 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM YAPACAK
TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman da günümüzde üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve kamu gibi birçok platformda artık raylı sistemlerin çok konuşulduğunu, son yıllarda demiryolların büyük bir değişim ve dönüşüm sürecine girdiğini, özel sektörün demiryolu endüstrisi ve işletmeciliğine katkı yolunda önemli projeleri hayata geçirdiğini kaydetti. 2003 yılından sonra demiryollarının atağa kalktığını vurgulayan Karaman, bu yıl demiryollarına 4 milyar lira ödenek ayrıldığını açıkladı. Karaman, TCDD'nin önümüzdeki 10 yılda 45 milyar dolarlık yatırım yapacağını söyledi. YHT hatları, konvansiyonel hatlar, yol yapım ve yenileme çalışmaları, garlar hakkında açıklamalarda bulunan Süleyman Karaman, demiryollarının yeniden yapılandırılmasını bu yıl tamamlamak istediklerini sözlerine ekledi.
YERLİ TRAMVAY İPEKBÖCEĞİ TANITILDI
Türkiye'nin sertifikasyonu tamamlanmış yerli tramvayı olan 'İpekböceği' 2'nci Avrasya Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler, Altyapı ve Lojistik Fuarı'nda görücüye çıktı. Bursa Büyükşehir Belediyesi, Durmazlar ve Siemens işbirliğiyle üretilen İpekböceği tramvayında raylı sistemlere yönelik elektrik motoru ve teknolojik aksamları kullanılıyor. İpekböceği hakkında bilgi veren Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı ve Durmazlar Proje Direktörü olan Taha Aydın çalışmalarına 2.5 yıl önce başladıklarını söyledi. Bursa'nın İpekyolu üzerinde yer alması dolayısıyla araca 'İpekböceği' ismi verdiklerini aktaran Aydın, "Aracın ön yüzünü ipekböceğini andıran tarzıyla belirledik. Türkiye'de ilk üretilen ve Bursa'nın da karakterini yansıtan bu projeyi uluslararası fuarda görücüye çıkarttık. Uluslararası hedefler gözetilerek ona göre standartlarda tasarlandı. Yürür aksamı uluslararası testlerden geçerek onay aldı. Gövdesi yani aracın komplesini yürüterek fonksiyon testlerinin ardından uluslararası onay belgesini alacağız. Yüzde 100 Türk mühendisliği tasarımıdır. Şu an işin başındayız ve rakiplerimize göre yüzde 30 daha ucuz üretiyoruz. Kaliteyi daha ucuza sunuyoruz. Bu aracın istikbali parlak olacak" diye konuştu.
SERBESTLEŞTİRME YASASI BİR AN ÖNCE ÇIKARILMALI
Fuar boyunca sektörle ilgili yerli ve yabancı konuşmacıların yer alacağı seminer programları da düzenlendi. Demiryolu Sektörünün Serbestleşmesi/ Yeniden Yapılanması konulu seminerde UTİKAD'ın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kosta Sandalcı, '2023 Perspektifinde Demiryollarının Serbestleştirilmesi' başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Özel sektör temsilcilerinin demiryollarını doğru ve ülke ekonomisine ciddi katkı sağlayacak şekilde, tam rekabet koşullarına uygun serbestleştirilmesini bir zorunluluk olarak gördüğünü söyleyen Sandalcı, serbestleştirme yasasının bir an önce çıkarılması gerektiğini vurguladı. Serbestleştirme yasası ve mevzuatının öngörülebilirlik unsuru çerçevesinde düzenlenmesi gerektiğine dikkat çeken Sandalcı, TCDD'nin ya da yerine kurulacak kurumun, serbest rekabet ortamına uygun yapıda olmasının sağlanması gerektiğini belirtti. Yasa ve mevzuatın demiryolunda tekelleşmenin önüne geçecek şekilde oluşturulması gerektiğini ifade eden Sandalcı, "Serbestleşme sürecindeki tüm sertifikasyon ve lisanslama işlemleri, yetkin ve bağımsız kuruluşlarca yapılmalı. OSB'ler limanlar ve serbest bölge planlamaları ile demiryolu yatırımları birbirine paralel yürütülmeli. UTİKAD olarak serbestleşme sürecinin başarıyla ilerleyebilmesi ve demiryolunun gelişimini sürdürebilmesi için bazı yasal ve idari engellerin de bir an önce çözüme kavuşturulması gerektiğine inanıyoruz" şeklinde konuştu.
Kaynak:Transport
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |