Amerikan Kamyoncular Birliği, Washington’daki meclis üyeleriyle çekicilerin hız limitlerinin düşürülmesi konusunda lobi uğraşında. Amerikan Kamyoncular Birliği, hız limitlerinin düşürülmesinin kazaları azaltarak birçok yaşamı kurtaracağını iddia ediyor. 2005 yılında Alabama eyaletinde treyler çekicilerinin 81 kazaya karıştığını ve bu kazaların 31’inde ana sorumlunun treyler çekicileri olduğunu belirtti. Amerikan Hükümeti de karayolllarında çekicilerin azami hızlarını 68 mille sınırlandırmayı amaçlıyor.
Konu hakkında görüşleri alınan şoförlerden Monte Layfield, “Bence bu hiç fena bir anlaşma değil zira çalıştığım firmanın sürücülerine koyduğu hız limiti 60 mil. Kullandığım araç bir bilgisayar sistemiyle donatılmış durumda ve firmanın koyduğu limitlere uymazsam bonuslarımı kaybederim.” Emektar bir taşımacı olan Ronald Winette, hız limitlerindeki değişimin hiçbir şeyi değiştirmeyeceği görüşünde. Winette şunları söylüyor: “Ben kırk yıldır şoförlük yapıyorum ve başımdan bir ciddi kaza geçti. Ben yara almadım fakat aracıyla bana çarpan bayan yaralandı; kendisi ters yönden geliyordu. Yani süratin 35 ya da 70 mil olması aslında hiç bir fark yaratmıyor.”
Vatandaş Hakları Grubu yaptığı açıklamada; karayollarının daha güvenli olabilmesi için kamyon sürücülerine mil başına değil saat başına ödeme yapılması gerektiğini belirtti.
Kaynak: www.cnbc13.com
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |