Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Kasım 2006 Salı - 00:00

EPA Hidrolik Hibrit Dizel Posta Kamyonlarını Tanıttı

EPA Hidrolik Hibrit Dizel Posta Kamyonlarını Tanıttı

Hidrolik hibrit kamyonların gelişimi, EPA ve  Amerikan ordusu ile UPS, International Truck, Engine Corporation, Eaton Corporation şirketleri arasında kurulan ortaklıkla sağlandı.

EPA ve UPS 2006 yılı boyunca, aracın yakıt tasarrufu ve emisyonunu test yapmayı planladılar. Yapılan laboratuar testlerinde, EPA patentli hidrolik hybrit dizel teknolojisinin UPS firmasının genel kullanımında olan kamyonlarının teknik donanımlarına göre,yüzde 60-70 civarında yakıtta tasarruf, yüzde 40 civarında da karbondioksit emisyonlarında azalma sağladığı tespit edildi.

EPA yaptığı değerlendirmede, daha yüksek oranlarda üretime geçildiğinde, hibrit ürünlerin bileşenlerinin toplam maliyetlerinin, üç yıl içerisinde; sağlanan düşük yakıt tüketimi ve fren bakım ücretlerinin azaltılması sayesinde telafi edilebileceğinin altını çizdi.

Hidrolik hibrit dizel araçlar, hidrolik pompalar ve enerjiyi muhafaza edebilmek için hidrolik saklama tankları kullanmaktalar. Bu araçlarda tam ekonomi üç şekilde sağlanıyor: aracın fren enerjisi kullanılıyor ki normal vasıtalarda bu enerji kullanılmaz; motor daha verimli işliyor ve motor yavaşladığında ya da durdurulduğunda tamamen kapatılabiliyor.

UPS, International Truck ve Eaton Corporation şirketleri, EPA ve A.B.D ordusuyla birkaç yıldır hidrolik teknolojisi konusunda birlikte çalışmaktaydı.

Hibrit Nedir?

Hibrit kelime olarak iki farklı güç kaynağının bir arada bulunması anlamına gelir. Örneğin, etrafımızda gördüğümüz mobiletler; hem benzinli motordan hem de sürücünün pedal çevirmesinden güç alırlar. Bu nedenle mobiletlere en basit hibrit araçlar denebilir. Bunların yanında lokomotiflerin birçoğu hem dizel hem de elektrik motorlarından güç alırlar. Elektrik olmayan yerlerde dizel motoru kullanarak hareket sağlarlar. Lokomotiflerin elektrik motorları enerjilerini ray boyunca döşenmiş elektrik direklerinden alırlar. Belki de hibrit araçlara en güzel örnek denizaltılardır. Denizaltılar, denizin üzerinde giderken dizel motorlarını kullanırlar. Denize daldıklarında ise denizin altında hava olmadığı için elektrik motorlarından güç alırlar. Elektrik motorlarına gücü, bütün denizaltılarda var olan dev bataryalar (piller) sağlar.

Hibrit otomobiller ise, içlerinde hem elektrik motoru hem de benzin motoru barındırmaktadırlar. Elektrik motoru için enerji kaynağı piller, benzin motoru için enerji kaynağı; diğer bütün otomobillerde olduğu gibi benzin deposundaki benzindir. Hibrit otomobiller, diğer klasik araçlara (benzinli) göre hem daha verimli çalışmakta hem de çevreyi çok daha az kirletmektedirler.
Hibrit otomobillerin en önemli üretiliş amacı benzin sarfiyatını azaltmaktır. Bunu sağlamak için sıkışık trafikte, düşük hızlarda benzin motoru yerine elektrik motorunu kullanmakta ve bu sayede kısmen 0 emisyon salınımı sağlamaktadırlar. Elektrik motorunun çalışması için gerekli enerji, benzin motoru çalıştırıldığı zamanlarda ya da frenleme sırasında akülere şarj edilmektedir. Dolayısıyla bu araçların elektriğe bağlanarak şarj edilmesi gibi bir gereksinim yoktur.

Kaynak: TÜBݝTAK



 
Geçiş Belgelerinde Son Durum
 
Spacva-Ljubljana Arasında Yeni Ro-La Hattı Devreye Giriyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumsondakikatürkiyenewsşoförtreylertrucksrc haberler