Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Şubat 2014 Salı - 12:47

ETİS'DEN YEŞİL ADIM

İntermodal Taşımacılıkla “Akıl karı” çözümleri ile müşterileriyle empati kuran Etis Lojistik’ten yeşil yatırım. Etis, özmal filosundaki araçlarını birer birer çevre dostu CNG’li motorlara çeviriyor.

ETİS DEN YEŞİL ADIM

 

İntermodal taşımada sektörün iddialı oyuncularından Etis Lojistik, operasyonel gücünü şimdi çevre ve atmosfer dostu yeşil adımla takviye ediyor. Özmal filosundaki 50’ye yakın çekici bulunduran Etis, gerek piyasa kiralamaları gerekse özmal filosuyla karayolunda yarattığı yüksek trafiğin çevreye, doğaya ve insana olan olumsuz etkilerini azaltmak için önemli bir adım attı. Etis, özmal filosundaki Man Marka 2011 model çekicisini Şubat ayında NaturgelGaz tesislerinde CNG dönüşümünü tamamlatarak filonun öncü çevre dostu aracı haline getirdi.

Daha düşük karbon emisyon değerleri

Dönüşümle ilgili ilgili bir değerlendirme yapan Etis Lojistik Genel Müdürü Erdal Kılıç, “1 haftalık detaylı bir montaj ve test sürecinden geçen Man çekici yüzde 100 başarı elde ederek monoyakıt sistemine geçti ve başarılı bir CNG dönüşümü gerçekleştirildi” dedi.  Dönüşümle birlikte çekici aracın sadece CNG ile çalışabileceğini söyleyen Kılıç, sözlerine şöyle devam etti: “CNG motorunun testlerde ölçülen karbonmonoksit (CO) oranı, mazotlu araçlara göre yaklaşık yüzde 50 oranında düşük seyretti. Mazotlu bir aracın ortalama karbon emisyonu hacimsel olarak yüzde 0.12 iken dönüşüm sonrası CNG’li motorda bu yaklaşık yüzde 0.06’lara kadar düşüyor. Bu düşüşte günde 300 km yol yapan bir ticari araç için ayda yaklaşık 3 Kg karbonmonoksit (CO)’in atmosfere salınmaması anlamına geliyor.” 

Yakıttan büyük tasarruf ve masrafsız motor

CNG Dönüşümü yapılan araçlarda önemli avantajlardan birinin de karbon emisyonunu azaltan total yakıt tüketim oranı olduğuna dikkat çeken Erdal Kılıç, CNG motorlarının yol koşulları performans ve sürüş etkisine göre yüzde 30 ortalama yakıt tasarrufu ile filo yönetimindeki yakıt harcamalarında tasarruf sağladığını ifade etti. Kılıç, “Etis’in dönüşüm yaptığı TGS 19.400 tipi 40 tonluk Man çekicisi dışında doğrudan CNG’li araç üreten iveco ile de filo yenilemeyle ilgili temasları sürüyor. Yeni nesil CNG motorlar sessiz çalışması ve düşük emisyon değerleri ile atmosfer ve ozon dostu yakıt kullanan motorlar olarak biliniyor” diye konuştu.

Kılıç:Yeşil yatırımda öncüler arasında olmaktan mutluyuz

Lojistik faaliyetlerini yönetirken verimliliği ve müşteri memnuniyetini hedefledikleri gibi çevre bilincinin gelişmesine de önem verdiklerini kaydeden Etis Lojistik Genel Müdürü Erdal Kılıç, bu doğrultuda CNG teknolojisini önemsediklerini ve yakından takip ettiklerini ifade etti. Kılıç,  “Uygulama teknolojilerinin yaygın olmaması ve gerekli uzmanlığın bulunamamasına rağmen CNG dönüşümü konusunda öncü rol oynamakta kararlıyız. Servis sağlayıcılar ve CNG istasyonlarının hızla artabilmesi için buradaki kararlılığımızın önemli olduğuna inanıyoruz. Türkiye gibi enerji ithalatçısı olan ülkelerde, hepimiz düşük yakıt sarfiyatlı ve teknolojileri takip etmeliyiz. Böylece hem tasarruf sağlayarak hem de çevreyi koruyarak bütün paydaşlarımızı memnun edebiliriz” diye konuştu.

 
KÄSSBOHRER YENİ LOW-BED LANSMANI
 
OMSAN'A "İNSANA SAYGI ÖDÜLÜ"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
KÄSSBOHRER YENİ LOW-BED LANSMANI
Tırsan’ın markalarından Kässbohrer low-bed ürün gamının Avrupa lansmanı ...
WOLKSWAGEN'DEN 2014 ATAĞI
Yeni yıl Volkswagen hafif ticari araçlar için pozitif oldu. Avrupa satışları ...
İRAN'DA TAŞIMACIYA HAKSIZLIK
AB yollarında her türlü ayrımcılıkla mücadele eden Türk taşımacılar doğu ...
 
MCLAREN'E SİVAS'TAN EKSANTRİK MİLİ
Sivas'tan 46 ülkeye eksantrik mili ihraç eden ve McLaren lüks segmentinin ...
SERİN'DEN BOYTRANS'A 20 ADET TREYLER
Boydak Holding A.Ş. bünyesinde lojistik hizmetleri sunan Boytrans Lojistik, ...
ŞOFÖRLERE İKİ EKMEK 7 LİRA
Bulgaristan'a giriş için Edirne tarafında bekleyen TIR'lar kilometrelerce ...
 
SKODA YETİ YOLLARA ÇIKTI
Skoda tarafından 4 yıl önce piyasaya sunulan Yeti, yenilenen yüzü ile Türkiye pazarına sunuldu.
ÇİLE NAKLİYECİM ÇİLE
Hilal Trans Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, son makalesinde nakliyecilerin ...
ÇELİK SEKTÖRÜNE İYİ HABER
ABD Ticaret Bakanlığı, Türk çelik sektörünün devlet teşviki almadığı konusunda ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newstrucklkwsrcfahrerbusşoförtürkiyekamyonum