Hankook Lastikleri’nin İskandinav pazarına yönelik #drivelikeawoman (#kadingibikullan) tüketici kampanyası, Epica Ödülü’nün sahibi oldu!
Neu-Isenburg, Almanya/Stockholm, İsveç, 19 Aralık 2017 – Kasım itibariyle lastik üreticisi Hankook, bilgilendirici nitelikteki #Drivelikeawoman kampanyasıyla International Epica Awards’ta Bronz ödül kazandı. İsveç yollarında 18-25 yaş arası gençler başta olmak üzere erkeklerin daha fazla kaza yapma eğilimli olduğunu gösteren istatistiklere dayanarak hazırlanan kampanya, İsveç sivil kuruluşu NTF ile Hankook Lastikleri İsveç arasında ortak şekilde başlatıldı. Çalışmalar erkeklerin kadınlara kıyasla daha fazla risk aldığını, daha az takip mesafesiyle, hem kendileri hem de yoldaki diğer sürücüler için ciddi oranda yüksek riskle araç sürdüğünü göstermektedir.
Hankook Lastikleri İsveç Pazarlama Müdürü Christine Silfversparre konu ile ilgili olarak “Asıl amacın erkeklerin, özellikle genç erkeklerin araç sürüşlerine etki ederek İsveç’te yol güvenliğini artırmak olduğu bir kampanya ile böylesine prestijli bir ödül aldığımız için çok mutluyuz. Etkileyici kampanya sloganıyla mesajımız yaklaşık 8 milyon insana ulaşarak çabucak popüler oldu, bu sayede yolların artık biraz daha güvenli olmasını umuyoruz.” dedi ve ekledi “Epica, dünyadaki en büyük ve en prestijli reklamcılık ödüllerinin verildiği platformlardan biri ve jüride dünyanın en önemli pazarlama ve iletişim medyasından gazeteciler yer alıyor. Bu ödül bize yol güvenliğini artırma ve ön yargılarla mücadele etme hedefli girişimleri sürdürme motivasyonu verdi. Genç erkekleri daha güvenli şekilde araba kullanmaya sevk ederek bir kazayı bile önlediysek, bu kendi başına bizim için bir ödüldür”.
Cheil Nordic Genel Müdürü Tae Kyung Kim, “Drive like a woman” sloganının, kadınların erkeklerden daha kötü sürücü olduğunu iddia eden klişelerin aksine, kadınların trafikte daha güvenli olduğunu gösteren istatistiklere dayandığını belirtti. Bu ön yargıların açıkça ortaya konduğu ve yanlış olduğunu gösteren bir film çekildi. Film, Hankook’un NTF ile işbirliğiyle İskandinav medyasına ulaştı, hem geleneksel hem de online basın da paylaşıldı.
Tae Kyung Kim kampanyayla ilgili şunları da ekledi: “Bu, geniş kitlelere erişimi sağlayan hem halkla ilişkiler hem de dijital kanalların yoğun çalışmasıyla sunulan ilgi çekici bir kampanyaydı. İsveç pazarında nispeten yeni bir marka olan Hankook için bu çok iyi bir farkındalık oluşturma yöntemiydi. Otomotiv endüstrisinin önemli bir oyuncusu olarak Hankook’un kendi ürünleriyle ve pazar yaklaşımıyla kendi tüketicilerinin güvenliğini öncelikli hale getirdiğini göstermektedir.”.
Filmi izlemek için: www.youtube.com/watch
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |