Merkezi Shenzhen, Çin’de yer alan ve Zhuhai, Xinjiang, Tiflis, Minsk'te şubeleri ve temsilcilikleri bulunan Eurotrans CEO’su savaş sonrası daha da ön plana çıkan alternatif güzergahların oldukça değerli olduğuna ancak Avrupa, Rusya ile savaş için daha fazla zaman ve para harcamak zorunda kalacağı için özellikle Global Gateway Projesi için planların değiştirebileceğine değindi.
“Avrupa ortaklarımız için tarafsız bir nakliye şirketi olarak çalışıyoruz”
Şirketlerinin Asya'dan Avrupa ve BDT'ye nakliye hizmeti sunmaya odaklandığını ve kamyon ve demiryolu ile karayolu taşımacılığının Eurotrans'ın ana hizmeti olduğunu belirten Lau, sözlerine şöyle devam etti; “Hellmann, Ahlers, DSV, Senator gibi Avrupa ortaklarımız için tarafsız bir nakliye şirketi olarak çalışıyoruz. Eurotrans, Asya ve Avrupa'da farklı alanlarda işbirliği yaparak 7/24 saat çalışabilen profesyonel ve tutkulu bir ekibe sahip. Çin'de 130CBM hacimli 350 kapalı kasa filo, 280 açık kasalı filo ve 230 lowbed filo yönetiyoruz. Taşıyıcı ortaklarımız ise, günlük kamyon taşımacılığı taleplerinde bizi destekleyen 6500'den fazla araca sahip. Avrupa ve BDT (Bağımsız Devletler Topluluğu) taşıyıcılarımıza sertifika ve sınır işlemleri, gümrük, antrepo, yeniden yükleme hizmeti ile yardımcı oluyoruz.”
“Gelecekte Rusya da Avrupa kamyonlarına yaptırım uygulayabilir”
Eurotrans’ın demiryolu, kamyon taşımacılığı ve çok modlu taşıma ile Avrupa, BDT ve Kafkaslar’a odaklandığını belirten Lau, Rusya ile Ukrayna arasındaki savaşın son durumu üzerine; “10 Nisan'dan bu yana AB, Rusya ve Belarus kamyonlarının Avrupa'ya girmesi hususunda yaptırımlar mevcut. Ayrıca çoğu Avrupa müşterisi Rusya üzerinden ulaşım istemiyor. Bu nedenle Trans-Hazar karayolu taşımacılığı, Avrupa karayolu taşımacılığı için bir seçenek olacaktır. Kazakistan, Türkiye, Gürcistan, Avrupa taşıyıcıları karayolu taşımacılığı hizmetine devam edebilir. Gelecekte Rusya da Avrupa kamyonlarına yaptırım uygulayabilir. Savaşın bir an önce bitmesini diliyoruz.” dedi.
“Global Gateway Projesi İçin Planlar Değişebilir”
Çin'in uzun yıllardır planladığı İpek Yolu Projesi ve Avrupa’nın bu projeye alternatif Global Gateway Projesi’ni değerlendirmesi için sorularımızı yönelttiğimiz Allen Lau, Her iki projenin de lojistik için yeni fırsatlar sağlayacağını düşündüğünü belirtti ve ekledi; “Ortak hedeflerimiz var: dünyayı daha iyi hale getirmek. Öte yandan savaş, özellikle Global Gateway Projesi için olmak üzere her iki projeyi de zorlaştırıyor. Avrupa, Rusya ile savaş için daha fazla zaman ve para harcamak zorunda. Bu da Global Gateway Projesi için planlarını değiştirebilir.”
“Transit süreyi göz önüne aldığınızda Rusya hala en iyi seçim”
Eurotrans CEO’su savaşın, karayolu lojistiğini zorlaştırdığını, Avrupa’nın, AB sınırlarında Rusya ve Beyaz Rusya kamyonlarına yaptırım uyguladığını dile getirirken ekledi.; “Bu da Çin kargosunu zorlukla karşı karşıya bırakacak. Karayolu taşımacılığı ile Hazar geçişi güzergahı bir seçenek olacaktır. Ancak, transit süreyi göz önünde bulundurursanız, Rusya üzerinden transit, hala en iyi seçim olacaktır. Demiryolu ayrıca Avrupa ve Rusya kaynaklı yeni zorluklarla karşı karşıya kalacak. Yakında birbirlerine karşılıklı yaptırımlara başlayabilirler.”
Türkiye’nin Asya ve Avrupa'nın aktarma merkezi gibi rol üstlenme imkanına sahip olduğunu belirten Lau devam etti; “ Türkiye lojistik firmalarının Çin kargoları için Türkiye'den Avrupa'ya taşıma sağlama şansı var. Ayrıca Türkiye taşıyıcısının Çin'den Türkiye'ye kargo elde etme şansı da artacak.”
“Türkiye'yi Avrupa'ya giriş için önemli bir merkez haline getirmek için tam zamanı”
"Çin Türkiye lojistiğine yönelik olarak daha çok antrepo, kamyon gibi yatırımlar üzerine yönelecektir"
“Çin ile Türkiye arasında yatırım bazlı işbirliği olabilir mi?” sorunu yönelttiğimiz Lau şu şekilde cevap verdi; “Evet; eğer Türkiye, Çin İpekyolu projesine katılmak konusunda istekliyse, bu Türkiye'yi Avrupa'ya giriş için önemli bir merkez haline getirmek için tam zamanıdır. Ayrıca Çin ve Türkiye arasındaki işbirliği Türkiye için çok fazla fırsat doğuracaktır. Özellikle daha da gelişen e-ticaret bu pazara daha da fazla fırsat yaratacaktır. Çin de Türkiye lojistiğine yönelik olarak daha çok antrepo, kamyon gibi yatırımlar üzerine yönelecektir.”
“Avrupa’nın ekonomik iradesinin zayıfladığını hissedebiliyoruz”
Son olarak küresel aktivizmin değişebileceğine değinen Lau; “AB ve ABD; Rusya ile bağlantılı ticari yönelimlerini azalttılar; Rusya da ticaretini dengelemek için yeni pazar arayışına girecektir. Bizim başlıca pazarımız Avrupa olduğu için bu süreçte Avrupa'nın ekonomik iradesinin zayıfladığını ve Rusya'ya yönelik yaptırımları hissedebiliyoruz. Euro sirkülasyonu düştü ve Avrupa savaş öncesine göre daha az kargo satın almakta.”
KAMYONUM DERGİSİ / ÖYKÜ İMSET
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |