Goodyear, ticari lastiklerde kendi kendini şişirme teknolojisini görücüye çıkardı.
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Goodyear, ABD Akron, Ohio Laboratuarı’nda yapılan uzun süreli araştırmalar sonucunda hem yakıt tasarrufuna ve CO2 salımının azaltılmasına hem de harici müdahale ile basınç ayarlamalarına olan ihtiyacı ortadan kaldıracak “Otomatik Hava Basıncı Koruma Teknolojisini” (AMT) geliştirdi. Goodyear tarafından geliştirilen Hava Basıncı Koruma Teknolojisi’nin ticari araçlarda gerçekleştirilen uygulaması ilk kez Almanya’nın Hanover kentinde 20-27 Eylül tarihlerinde düzenlenen 2012 IAA Ticari Araç Fuarı’nda sunuldu.
Goodyear tarafından geliştirilen Hava Basıncı Koruma Teknolojisi, harici pompalara, elektronik aletlere ve sürücünün müdahalesine gerek kalmaksızın lastiklerin optimum basıncı sürekli olarak korumasına olanak tanıyor. Bu teknoloji sayesinde araç lastiklerinde basınç kontrolüne gerek kalmazken, düşük lastik basıncından kaynaklanan yakıt kayıpları ortadan kalkıyor. Ayrıca; daha düşük CO2 emisyonu, uzun lastik ömrü, araç güvenliğinde ve araç performansında artış sağlanıyor.
Goodyear Teknolojiden Sorumlu Başkanı Jean-Claude Kihn, “Hava Basıncı Koruma Teknolojisi, ticari araç lastiklerinin yalnızca performansını artırmakla kalmayıp, aynı zamanda filo sahiplerine ve kullanıcılarına, diş ömrünü uzatarak ve yakıt tasarrufunu artırarak maliyet tasarrufu sağlayacak. Bu teknoloji ile kaydettiğimiz ilerleme oldukça cesaret verici. Bu konsepti daha ileri testlere tabi tutmak için sabırsızlanıyoruz.” dedi.
Artırılmış Yakıt Tasarrufu
Lastiğin şişkinliğindeki her 0,5 bar (50 kPa) değerindeki kaybın, kilometre başına 1 litrede yüzde 1 kayba neden olduğu tahmin edilmektedir. Bu yüzde 1’lik oran önemsiz görünse de, 100 km’de litresi 1,40€ olan yakıttan 35 litre tüketen ve yılda 150.000 km yol yapan bir araç için yaklaşık 735 € fazladan bir maliyet demektir.
Daha Uzun Lastik Ömrü
Hava Basıncı Koruma Teknolojisi (AMT), ticari lastik pazarında lastik ömrünün uzatılması ile ilgili büyük rol oynayacak. Yüzde 10 oranında az şişirilmiş lastikler, lastik ömrünü yüzde 9 ila 16 oranında azaltır. Ticari araç filosu kullanıcıları Goodyear tarafından geliştirilen Hava Basıncı Koruma Teknolojisi sayesinde, kullandıkları lastiklerden tam kilometre performansı alabilecek.
Optimum Performans
Tüm kamyon ve römork arızalarının yaklaşık yarısı lastikleri de içermektedir. Bu sebeple, lastikle ilgili maliyetler ticari araç filosu kullanıcıları için en yüksek bakım maliyetini oluşturur. Uygun şekilde şişirilmiş lastikler, aracın yol tutuş performansını optimumda tutar. Gereğinden az şişirilmiş lastikler, basıncı yolun üzerine dengeli şekilde dağıtamaz ve aynı zamanda, yolla doğrudan temas halinde olan diş alanını da azaltacağından kaplamasının sağlamlığını bozabilir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |