Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
28 Ocak 2012 Cumartesi - 13:28

Goodyear’dan Yakıt Verimliliği Raporu

Goodyear’ın petrol fiyatlarının lojistik sektörü üzerindeki etkilerinin tartışılması amacıyla 25 Ocak 2012 tarihinde Brüksel’de gerçekleştirdiği sempozyumun sonuçları bir rapor olarak açıklandı. Yeni rapor, Avrupalı her yedi karayolu nakliyecisinden birinin, yakıt verimliliğini artırmaya yönelik çalışmalarına karşın, gerekli destek sağlanmadığı takdirde sekiz yıl içinde işsiz kalacağının tahmin edildiğini ortaya koydu

Goodyear’dan Yakıt Verimliliği Raporu

Dünyada 110 yılı aşkın süredir en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Goodyear’ın, artan yakıt fiyatlarının lojistik şirketleri üzerindeki etkilerinin tartışılması amacıyla düzenlediği sempozyumun ardından yayımlanan rapor; yakıt verimliliğini artırmaya yönelik çalışmalara rağmen, her yedi Avrupalı karayolu nakliyecisinden birinin, gerekli destek sağlanmadığı takdirde sekiz yıl içinde işsiz kalacağını gösterdi.

Goodyear, Belçika’nın başkenti Brüksel’de 25 Ocak 2012 tarihinde gerçekleştirilen sempozyumda, ticari karayolu taşımacılık sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin yakıt verimliliğinin artırmasına yardımcı olmak amacıyla şirketleri bir araya getirerek çözüm önerileri sundu.

Avrupa Karayolu Taşımacılığında Yakıt Verimliliğinin Yönetilmesi Sempozyumu”nun ardından Goodyear’ın açıkladığı rapor; filoların üçte birinin, son Avrupa Komisyonu Taşımacılık Resmi Raporu’nda yer alan yakıt tasarrufu ve CO2 emisyonları hakkındaki sınırlamalar, yeni düzenlemeler ve vergilerin geleceğine ilişkin Avrupa geneline yönelik mevzuat konusunda hazırlıksız olduğunu ortaya koydu.

Rapora göre filolar, daha fazla verim elde etmek amacıyla sektörel gelişmeleri ve ülkelerin politikalarını yakından izlerken, lojistik şirketlerinin üçte birinin, AB’nin verimli yakıt teknolojileri ve yakıt verimliliğini geliştirme programlarına yönelik yatırım yapmasını bekliyor. Raporda yer alan veriler; filoların yeşil (çevre dostu) cihazlar ve eğitime yönelik yatırımların maliyetleri ile bunlarla CO2 emisyonlarında sağlanacak düşüşü tahmin etmeyi amaçlayan bir modelleme aracı isterken; yakıt verimliliği üzerinde etkili olan faktörler hakkında daha fazla bilgi ve Avrupa mevzuatı ile verimli filoların teşvik edilmesi istendiğini gösteriyor.

Goodyear Şirketi, Ticari Lastik Bölümü EMEA (Avrupa-Ortadoğu-Afrika) Bölgesi Başkan Yardımcısı Michel Rzonzef, şunları aktardı: “Karayolu taşımacılık sektörü, Avrupa’nın iddialı iklim değişikliği hedeflerinin karşılanmasına yardımcı olmak için muazzam bir baskıya göğüs geriyor, ancak yakıt tasarrufu yönündeki taahhütlerine rağmen birçok filonun, potansiyel karbon mevzuatının maliyet ve işletme etkilerinin üstesinden gelmek üzere daha iyi hazırlanabileceklerini düşünüyoruz. Araştırma, filoların büyük çoğunluğunun hâlihazırda yürürlükte olan sağlam yakıt tasarrufu tedbirlerinin bulunduğunu ve bu yüzden, daha zorlu hedefleri başarmak için verimliliği artırmak ve karbon emisyonlarını azaltmak için daha neler yapabileceklerini bulmaya gayret ettiklerini doğruladı Kamyon sürücülerine yönelik ekonomik sürüş eğitimleri ile lojistik hizmetlerinin, rota planlamasının ve araç aerodinamiğinin iyileştirilmesi gibi diğer seçenekler arasında yuvarlanma direnci düşük lastikler de bir filonun yakıt verimliliğini artırmaya yönelik bir seçenek...”

Yakıt verimliliği bir numaralı öncelik 

Sempozyum esnasında yapılan değerlendirmelerde, petrol fiyatlarındaki artışla beraber filoların operasyonlarını çevre dostu kılmak için çalışmalarına başladığı, bu nedenle filoların yakıt tasarrufunu artırmak amacıyla ekonomik sürüş eğitimlerine yatırım yaparken, verimli taşıtlar kullanmak, lojistik hizmetler ve rota planlamasının iyileştirilmesi ve yakıt verimli lastiklerin kullanılması gibi önemli çözüm araçlarına yönlenilmesi konularına dikkat çekildi.

2020’ye kadar yüzde 20 ilave verimlilik

Filoların genel olarak yakıt tasarrufu konusunda gerekli çalışmalara başlamış olmasıyla birlikte, Avrupalı karayolu taşımacılarının ilave çalışmalar konusunda destek ve önerilere açık olduğu sempozyumda tartışılan konular arasında yer aldı.

Avrupalı 10 filodan 7 tanesi, yakıt tasarrufu veya karbon salınımı azaltımına yönelik hedeflerine ulaşmak için çalışırken, daha fazla verimlilik ve tasarruf olasılığına yönelik tahminlerinde ılımlılar. Bununla birlikte, yakıt fiyatlarının nispeten düşük olduğu Polonya ve İspanya gibi ülkelerdeki filoların daha iyimser olduğu ve 2020’ye kadar yüzde 20 ilave verimlilik ve tasarruf sağlayabileceği düşünülüyor. Yakıt fiyatlarının AB ortalamasının üstünde olduğu İngiltere’de filoların üçte biri yakıt verimliliğini arttırmak için her şeyi yapmış olduklarını ve daha fazla tasarruf yapılamayacağını belirtiyor. 

Goodyear’dan verimlilik önerileri

Goodyear’ın bu bulgular ışığında, emisyonları azaltma ve verimliliği artırmaya yönelik olarak ticari karayolu taşımacılık sektörüne yardımcı olmak amacıyla yaptığı çözüm açıklamasında; bütün ağır hizmet araçlarında lastik basıncı izleme sistemlerinin zorunlu hale getirilmesi, bu teknolojinin iyileştirilmesi için yatırım yapılması, aerodinamik iyileştirmeler veya yuvarlanma direnci ve ıslak zeminde kavrama özelliklerinin yeni AB lastik etiketi kriterlerinde A, B, C derecelerini almış filoların teşvik edilmesi; verimliliği artırmak üzere ağır hizmet araçlarında ağırlık ve yükseklikle ilgili AB kısıtlamalarında düzeltme yapılması gibi konulara dikkat çekildi.

 
İLK YERLİ DİZEL MARİNE MOTORLARIN İMALATINA BAŞLANIYOR
 
Satışlarda bir üst lige çıktık!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İLK YERLİ DİZEL MARİNE MOTORLARIN İMALATINA BAŞLANIYOR
Van gölünde yaptırılacak 2 adet feribotta kullanılmak üzere T.C. Ulaştırma, ...
Yoğun kar YHT'yi de etkiledi
Ankara ve Konya'dan 21.45'de karşılıklı hareket eden YHT'ler varış noktalarına ...
BU DA KUM TORBALI METRO
İzmir Metrosu'nun Bornova Hastane- Evka 3 hattında 2 bin 250 metrelik ...
 
TÜRKİYE'NİN EN UZUN KÖPRÜSÜ YOLDA
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Lapseki-Gelibolu arasında yapılması ...
Metale şekil veren herkes bu fuarda buluşuyor
Makine İmalatı ve Metal İşleme Endüstrisi, Hannover Messe Bileşim Fuarcılık ...
Amerikan efsanesi Chevrolet Camaro, Türkiye’de...
Güçlü performans, göz alıcı tasarım ve lüks otomobili bir arada arayanlar ...
 
CONMAR'IN 2012'DEKİ HEDEFİ BÜYÜK
Geçtiğimiz yıl 1,5 milyon TL’lik yatırım gerçekleştiren Conmar Lojistik, ...
Trafikte 8 milyon ihtiyar!
TÜİK'in verilerinden çıkan çıkan ilginç istatistik. Türkiye otomotiv ...
Yerli otoya stratejik teşvik
Nihat Ergün, otomobil yatırımlarının stratejik yatırım başlığı altında yer alacağını bildirdi.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwsondakikadikkatkamyonumtürkiyetreylersrcfahrertruck