Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
28 Ocak 2012 Cumartesi - 10:04

TÜRKİYE'NİN EN UZUN KÖPRÜSÜ YOLDA

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından Lapseki-Gelibolu arasında yapılması planlanan boğaz köprüsü, 3 bin 623 metreyle Türkiye'nin en uzun köprüsü olacak.

TÜRKİYE NİN EN UZUN KÖPRÜSÜ YOLDA

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının 2023 hedefleri arasında yer alan Çanakkale-Tekirdağ-Kınalı Ayrımı Balıkesir Otoyol Projesi kapsamında yapılacak asma köprü, 3 gidiş 3 geliş şeklinde olacak ve depreme dayanıklı, fay hatlarından etkilenmeyen teknik donanımlarla yapılacak.
Karayolları Genel Müdür Yardımcısı İhsan Akbıyık, 2023 yılı hedefleri arasında yer alan asma köprünün İstanbul'a yapılacak 3. köprüden sonraki en önemli proje olduğunu söyledi.
Bir süre önce yapılan proje ihalesini alan Tekfen firması tarafından proje çizimlerinin yapıldığını aktaran Akbıyık, çalışmaların tamamlanmasının ardından 2013 yılında ihalesinin yapılarak, projenin hayata geçirilmesi için çalışmaların yoğunlaşacağını bildirdi.
BOĞAZ GEÇİŞİNE ALTERNATİF
"Bu proje, Avrupa ve Trakya üzerinden Ege ve İç Anadolu'nun batısına, Adana-Konya aksı ve Batı Akdeniz bölgelerine yönelecek karayolu trafiği için İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşturacak" diyen Akbıyık, ağırlıklı olarak yerleşim alanları ve sahilden devam eden İstanbul-Tekirdağ-Çanakkale yolunun, yapılacak köprünün hizmete girmesiyle taşıt işletim maliyetlerini ve yolculuk süresini azaltacağını kaydetti.
Hükümetin şekillendirdiği yeni İstanbul projesiyle beraber Trakya'nın önem kazanacağını düşündüğünü ifade eden Akbıyık, "Bu proje, Trakya tarafındaki trafiği, Çanakkale köprüsü üzerinden, Bulgaristan ve Romanya'dan gelen trafiği Balıkesir'in batısından İzmir'e, Ege Bölgesine aktarabilmek için düşünmüş olduğumuz ekonomik proje" diye konuştu.
İzmir ulaşımını da kolaylaştıracak projenin, Gebze-İzmir otoyoluna da Balıkesir'in batısından bağlanılacağını aktaran Akbıyık, boğazların güvenliği açısından orta açıklığının 2 bin 23 metre civarında düşünüldüğünü söyledi.
Akbıyık, "Bir tarafında 800 metre diğer tarafında 800 metre olmak üzere toplam 3 bin 623 metre uzunluğunda yapılacak olan Çanakkale köprüsü, Türkiye'nin en uzun boğaz köprüsü olacak. 2x3 şeritten 3 gidiş 3 geliş şeklinde yapılacak asma köprü, depreme dayanıklı ve fay hatlarından etkilenmeyen teknik donanımlarla yapılacak" dedi.
İSTANBUL'UN YÜKÜNÜ PAYLAŞACAK
Çanakkale'den geçmesi düşünülen köprünün, diğer noktalardaki şehir trafiği ve SİT alanındaki engellerden ötürü Lapseki-Gelibolu arasında yapılmasının planlandığını ifade eden Akbıyık, köprünün, geçeği yerlerin henüz kesin olarak belirlenmediğini söyledi.
Bu köprüyle Kaz Dağları'nın güneyinden Balıkesir tarafına bağlanılacağını kaydeden Akbıyık, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılması planlanan köprünün geçişlerinin ücretli olacağını bildirdi.
Akbıyık, "Trakya'dan gelen trafik, Romanya'dan Bulgaristan'dan ve Yunanistan'dan giriş yapan transit trafik, güneye ve doğuya gitmek için İstanbul ve boğaz köprülerini tercih etmeden önce Çanakkale üzerinden Ege'den hareket edecek. Daha ziyade yoğunluğu bu güzergaha bindirecekler. Gebze-İzmir projesiyle ortak bir proje olacak" diye konuştu.
Lapseki-Gelibolu arasına yapılacak köprünün, İstanbul'un trafik yükününü paylaşacağını anlatan Akbıyık, ulaşımın feribotla sağlandığı Eceabat-Çanakkale arasında, lodos nedeniyle özellikle kış aylarında ulaşımda yaşanan aksamanın yapılacak köprüyle ortadan kalkacağını ifade etti.
Türkiye'nin üç tarafının denizlerle çevrili olduğunu bildiren Akbıyık, denizlerden maksimum seviyede istifade etmek için bu projelerin gerçekleştirilmek istendiğini sözlerine ekledi.
TÜRKİYE'NİN DİĞER KÖPRÜLERİ
Karadeniz ile Marmara Denizi'ni birbirine bağlayan İstanbul Boğazı üzerinde yer alan iki asma köprüden biri olan Boğaziçi Köprüsünün ayakları, Avrupa Yakası'nda Ortaköy, Anadolu Yakası'nda Beylerbeyi semtlerinde bulunuyor.
İstanbul Boğazı üzerine yapılan ilk köprü olmasına atfen halk arasında 'Birinci Köprü' olarak da adlandırılan Boğaziçi Köprüsü, sonra yapılan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve şehir hatları vapurlarıyla birlikte kentin iki yakası arasında ulaşımı sağlıyor.
20 Şubat 1970'de yapımına başlanan köprü, 30 Ekim 1973'te hizmete açıldı.
Yapımı tamamlandığında dünyanın en uzun 4. asma köprüsüyken, yeni köprülerin yapılmasıyla 2010 yılı itibarıyla 18. sıraya düştü. 1978'den beri yaya trafiğine kapalı olan Boğaziçi Köprüsünün toplam uzunluğu bin 560 metre, iki büyük kule arası uzunluğu bin 74, deniz yüzeyinden yüksekliği ise 64 metre.
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, İstanbul'da Kavacık ile Hisarüstü arasında, Asya ile Avrupa'yı Boğaziçi Köprüsü'nden sonra ikinci kez bağladı. Yapımına 4 Ocak 1986'da başlanılan köprünün uzunluğu bin 90 metre, genişliği 39.4 metre, denizden yüksekliği 64 metre. Dünyanın en büyük çelik asma köprüleri içinde 14.sırada yer alan köprü, 3 Temmuz 1988'de hizmete açıldı. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Edirne-Ankara arasındaki Trans European Motorway'in (TEM) bir parçası konumumda bulunuyor.
İstanbul'a yapılacak 3. boğaz köprüsünün toplam uzunluğunun ise bin 875 metre olması planlanıyor.

 
Metale şekil veren herkes bu fuarda buluşuyor
 
BU DA KUM TORBALI METRO
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Metale şekil veren herkes bu fuarda buluşuyor
Makine İmalatı ve Metal İşleme Endüstrisi, Hannover Messe Bileşim Fuarcılık ...
Amerikan efsanesi Chevrolet Camaro, Türkiye’de...
Güçlü performans, göz alıcı tasarım ve lüks otomobili bir arada arayanlar ...
CONMAR'IN 2012'DEKİ HEDEFİ BÜYÜK
Geçtiğimiz yıl 1,5 milyon TL’lik yatırım gerçekleştiren Conmar Lojistik, ...
 
Trafikte 8 milyon ihtiyar!
TÜİK'in verilerinden çıkan çıkan ilginç istatistik. Türkiye otomotiv ...
Yerli otoya stratejik teşvik
Nihat Ergün, otomobil yatırımlarının stratejik yatırım başlığı altında yer alacağını bildirdi.
MEILLER, SEKTÖRDEKİ GÜÇLÜ KONUMUNU SAĞLAMLAŞTIRDI
Türkiye’de üretime başladığı 2008 yılından bu yana damper sektöründeki ...
 
İSKENDERUN LİMANI LİMAK YATIRIM'DA
İskenderun Limanı’nın işletme hakkının 36 yıllığına Limak Yatırım’a devrine ...
Yeni Subaru XV yollarda
Kompakt boyutlar, simetrik sürekli dört çeker özelliği ve göz alıcı tasarımıyla ...
Doğru yağ sayesinde maksimum performans
LIQUI MOLY, piyasadaki karting araçları için, FIA sertifikalı, iki zamanlı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikalkwşoförtruckkamyoncunewsfahrerKamyonsrc