Yaşanan son gelişmeler ile otonom sürüş ivme kazanmaya devam ediyor. Artan ticaret ve yaşanan sürücü sıkıntısı ile beraber, Avrupa Komisyonu ise otonom kamyon taşımacılığı alanındaki araştırmaları teşvik etme ve operasyonel alanda ilgili pilot projeleri finansal olarak destekleme hedefini belirlemiş durumda.
Bu projeler arasında yer alan 29 ortaklı, otonom karayolu trafiği için çözümlerin uygulamalarının test edildiği MODI projesi de yer alıyor.
Başında Norveç’in ulaşım ağlarının dijitalleştirilmesiyle ilgilenen devlete ait bir şirket olan ITS Norway’in bulunduğu proje Volvo, Einride, DAF Trucks ve lojistik grupları DFDS, Moller Maersk ve Gruber Logistics’i de bünyesinde bulunduruyor.
MODI projesi kapsamında Hamburg’da test sürüşleri başlatılıyor. Kentsel bir ortamda ilk kez yapılacak bu araştırma programının ve gerçekleştirilecek testlerin dört yıl gibi bir sürede tamamlanması bekleniyor. Proje kapsamında araçlar arasındaki iletişim, yol altyapısı ile teknik altyapılar incelenecek. Proje kapsamında, dört yıl boyunca sürücüsüz bir şekilde en üst düzeyde otomasyon için çözümler üretilecek ve potansiyeller test edilecek. Ayrıca Hollanda'daki Rotterdam'dan Norveç'teki Moss'a giden ve dört ulusal sınırı geçen, dört farklı kuzey Avrupa limanındaki terminal operasyonlarını destekleyen otoyol koridorunda da ilave testler yapılacak.
Projenin amacı, trafiği tamamen otonom hale getirmek değil, sürücünün işini basitleştirmek ve sağlanan ulaşım hizmetinin, katma değerinin en yüksek olduğu işlere konsantre olmasını sağlamak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |