Ultra yüksek performans lastiği alanında dünya çapında devamlı satış artışı sayesinde şirket, premium lastik üreticisi olarak marka değerini daha da fazla artırmayı başardı.
Premium lastik üreticisi Hankook bugün 2014 yılının ilk üç ayı için mali sonuçlarını açıkladı. Küresel şirket cirosu geçen üç ay içerisinde 1,67 trilyon Kore Wonu iken, bunun 260,1 milyar Kore Wonu ise şirket kazancı olarak gösterildi. Satış geliri ise % 15,5 oranına ulaştı.
İlk üç aydaki bu istikrarlı mali sonuca, temelde dünya çapında ultra yüksek performans (UHP) lastikleriyle yapılan hareketli ticaretle ulaşılmıştır. Geçen seneyle kıyaslandığında, toplam satışın yaklaşık % 29,1 oranını kapsayan bu alandaki üç aylık ciro, % 7,6 oranında artış göstermiştir.
Özellikle Çin piyasasında Hankook ultra yüksek performans lastiklerinin satışı, önceki yılın ilk üç ayıyla kıyaslandığında % 18,2 oranında artmıştır. Yakın Doğu ve Asya-Pasifik bölgeleri aynı şekilde ultra yüksek performans lastiği satışlarında % 14,4 oranında güçlü bir büyüme kaydetmiştir. Ayrıca Avrupa ve Kuzey Amerika da önceki yılla kıyaslandığında ultra yüksek performans lastiklerinde % 4,4 ve % 3,6 oranlarıyla ciro artışları elde edebilmişlerdir.
Ultra yüksek performans alanındaki bu belirgin yükseliş, Hankook’un yenilikçi lastik teknolojisi alanındaki rekabet kabiliyetini ve ayrıca şirketin, premium üreticisi olarak küresel otomobil endüstrisindeki marka değeri artışını kanıtlamaktadır.
Hankook Lastikleri’nin yönetim kurulu başkanı Seung-Hwa Suh “Sürekli değişen ticari sahanın getirdiği zorluklara rağmen kendini kanıtlamış lastik teknolojimiz ile ileri araştırma ve geliştirme çalışmalarımız, sağlam büyümemizin temelini oluşturmuş ve böylece 2014 yılının ilk üç ayındaki istikrarlı mali sonuçları mümkün kılmıştır,“ diye belirtiyor ve ekliyor: “Teknolojik liderliğimizin stratejik yatırımlarımızla birleşmesiyle gelecekte de premium lastik üreticisi olarak küresel otomobil piyasasında marka değerimizi güçlendirmek için çalışmaya devam edeceğiz.“.