BP Türkiye ve Doğuş Otomotiv işbirliği ile çekilen filmde, ünlü sanatçı emniyet kemeri sayesinde trafik kazasından kurtulup, emniyet kemeri ile hayata ve sevdiklerine bağlanan bir babayı canlandırıyor.
Günümüzün en önemli trafik problemlerinden biri olan emniyet kemeri kullanımı ile ilgili bir araya gelen Doğuş Otomotiv ve BP Türkiye, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Trafik Güvenliği Platformu işbirliğinde, başrollerinde Mustafa Sandal’ın oynadığı kamu spotuyla, ülkemiz genelinde emniyet kemeri bilincinin yaygınlaştırılmasını amaçlıyor.
Ödüllü film yeniden çekildi
İnternette yayınlanmaya başladığı günden itibaren izlenme rekoru kıran, milyonlarca kişiye ulaşıp, izlendiği ülkelerde emniyet kemeri kullanımını önemli derecede arttıran film 2010 yılı Cannes Festivali- Toplum Sağlığı ve Güvenliği Ödülü, New York Festivalleri Uluslararası Reklam Ödülleri - Dünyanın En İyi Dijital Kampanyası ve 2010 Youtube Yılın Reklam Kampanyası ödüllerini aldı. Orijinal adı “Embrace Life” olan kamu spotu , Türkiye’de ‘emniyet kemeri kullanımına’ vurgu yapmak, ve Türkiye’de geniş kitlelere ulaşmak için, Doğuş Otomotiv ve BP Türkiye’nin işbirliğiyle yeniden çekildi.
Çekimleri İstanbul’da iki gün süren ve orjinal senaryoya uygun şekilde kurgulanan kamu spotunun görüntü yönetmenliğini ‘Embrace Life’ filminin görüntü yönetmeni Luke Scott, yönetmenliğini ise Devrin Usta üstlendi
Sürücü ve yolcuların trafikte güvenliğini arttıran temel unsurlardan emniyet kemeri kullanımının bir alışkanlık haline getirilmesine katkıda bulunulması için yeniden çekilen spotta başrolde sanatçı Mustafa Sandal yer aldı.
Ünlü sanatçı, senaryoda eşi ve oğluyla sessiz sinema oynayan ve ailesine araç kullanır gibi yapan bir babayı canlandırıyor. Özel görüntü teknikleriyle çekilen sahnede, baba karakteri oyun gereği geçirdiği trafik kazasındaki çarpışmadan, eşinin ve oğlunun ellerini emniyet kemeri gibi vücuduna sarmasıyla kurtuluyor.
Doğuş Otomotiv güvenli trafik için 10 yıldır ‘Trafik Hayattır!’ diyor
Doğuş Otomotiv tarafından kurumsal sorumluluk platformu olarak geliştirilen Trafik Hayattır! konsepti, toplumun trafikte karşılıklı saygı, sorumlu davranış ve kurallara uyma konularında kültür geliştirmeye yönelik bir çağrı olup, 2014 yılı itibariyle trafik güvenliği çalışmalarının 10.yıldönümünü kutluyor.
2004 yılında Mustafa Sandal’ın oynadığı ve trafik kurallarına uyulmasının önemini belirten reklam filmiyle başlayan Trafik Hayattır, ünlü sanatçının ülke genelinde verdiği konserlerle topluma tanıtılmıştı. Yaklaşık 10 yıl boyunca, birçok başarılı projeyle ilklere öncülük eden ‘Trafik Hayattır’, ilköğretim öğrencilerine, öğretmenlere ve gençlere yönelik gerçekleştirdiği eğitimlere ilave olarak, Türkiye’de üniversitelerde trafik güvenliğinin ilk kez seçmeli ders okutulmasını sağlayan kurumsal sorumluluk platformu oldu. 7 Üniversite’de 10.000’nin üzerinde öğrenci tarafından seçilen ‘Trafik Hayattır’ dersi projesi, 2013 Otomobil Distribütörleri Derneği En İyi Kurumsal Sosyal Sorumluk Projesi Ödülü, 2012 Avrupa Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödül Programı kapsamında ise Trafik Hayattır Kaynak Kullanımı Ödülüne layık görüldü. Trafik güvenliği konusundaki çalışmalarını tüm topluma yayarak, kültürel bir değişim yaratmak için faaliyetlerine devam eden “Trafik Hayattır” bugüne kadar toplam 7 ödüle layık görülmüştür.
BP Türkiye “Konuşan Trafik” adlı çocuk oyunu ile 1,5 milyon çocuğa ulaştı
Kamu spotunun bir diğer ortağı BP Türkiye de trafik güvenliği için çok uzun yıllardır toplumsal projeler uyguluyor.
BP, hedef kitle olarak belirlediği çocuklar için gerçekleştirdiği “BP Yol Güvenliği Çocuk Tiyatrosu” bu zamana kadar 1,5 milyon çocuğa ulaştı. Bugüne kadar 4 bin okulda ve 200 özel organizasyonda sahnelenen Konuşan Trafik adlı çocuk oyunu, geleceğimiz olan çocuklarda daha küçük yaşlardan itibaren ‘trafik güvenliği’ konusunda farkındalık yarattırıyor.
Konuşan Trafik oyununda, çocuklar oyuncular ile etkileşime girerek, temel yol güvenliği kurallarıyla tanışıyor.
Mustafa Sandal yeni kamu spotu ile emniyet kemeri kullanımına dikkat çekti
Trafik güvenliği için işbirliği yapan Doğuş Otomotiv ve BP Türkiye’nin ‘Hayata Bağlı Kal’ kamu spotunda oynamaktan heyecan duyduğunu dile getiren BP Türkiye’nin reklam yüzü olan sanatçı Mustafa Sandal, iki gün süren çekimlerde oldukça keyifliydi.
Özel hayatında da trafik kurallarına sıkı sıkıya uyan ve ‘toplumda trafik güvenliği bilinci’nin önemini vurgulayan ünlü sanatçı, ‘Hayata Bağlı Kal’ kamu spotunun ülkemizde emniyet kemeri kullanımının artmasını olumlu yönde etkilemesini temenni etti.