Pakistan şirketi NLC tarafından işletilen ve ihracat için tekstil ve lastik taşıyan kamyonlar, normal deniz rotası süresinden yüzde 80 geçiş tasarrufu sağladı.
IRU Genel Sekreteri Umberto de Pretto şunları söyledi; “Yeni ITI koridoru, Uluslararası Karayolu Taşımacılığının bu bölgede daha fazla ticari ve ekonomik fayda sağlayarak zamandan ve paradan nasıl tasarruf sağladığının açık bir göstergesidir. ECO bölgesi, Uluslararası Karayolu Taşımacılığı sisteminin kullanılmasında her zaman öncü olmuştur.”
ECO Genel Sekreteri Khosrav Noziri ise şöyle konuştu; “ITI koridorunun başarılı bir şekilde etkinleştirilmesi, ECO ve IRU'nun yanı sıra İran, Pakistan ve Türkiye'deki tüm kamu ve özel paydaşlar arasındaki yakın işbirliği sayesinde. Kesinlikle bölgesel entegrasyonun ve bağlanabilirliğin artırılmasına yardımcı olacaktır.”
IRU'nun değerlendirmesine göre;
25 ila 40 gün süren geleneksel deniz yolu ile taşıma, büyük zaman tasarruflarını başarıyla gösterdi. Uluslararası Karayolu Taşımacılığıyla yapılan taşımacılık da artık Pakistan'dan İstanbul'a son derece güvenli ve hızlı sınır geçişleri ile 6 gün gibi kısa bir sürede ulaşabiliyor. Riskin yanı sıra maliyetleri ve zamanı da azaltıyor.ECO bölgesinin önemli ticaret potansiyeli ile bu yeni koridor, bağlanabilirliği artıracak ve daha fazla bölgesel entegrasyon ve küresel pazarlara daha verimli erişim sağlayarak transit geçişin kolaylaştırılması için bir kilometre taşı oluşturacak.Bunların başlatılması, Pakistan'dan Rusya'ya kamyonla yapılan ilk başarılı ihracat sevkiyatlarının hemen ardından geldi. Pakistan'dan İran üzerinden Azerbaycan'a yapılan Uluslararası Karayolu Taşımacılığı da artıyor ve NLC de bu hafta başlarında bu rotada ilk başarılı operasyonunu yürütüyor.
UND'nin açıklamasına göre:
UND, Pakistan Ankara Büyükelçiliği ve TOBB’un daveti üzerine, Muratbey gümrüğünde İslamabad - Tahran - İstanbul (İTİ) ulaştırma koridoru üzerinde TIR Karnesi kapsamında yapılan ilk seferin kutlanması için 08.10.2021 tarihinde 15:00-17:00 saatleri arasında Muratbey Gümrük Müdürlüğünde gerçekleşen törene katılım sağladı.
UND temsilcileri, Karaçi’den İstanbul’a TIR sistemiyle ulaşan araçların güzergah operasyonunu yürüten NLC Taşımacılık şirketi yetkilisi Aamir PYARALI ve sürücüler ile gerçekleşen operasyon ve sürüş süreleri hususunda Pakistanlı yetkililerden bilgi aldı.
Pakistan’ın transit gücüyle Çin ve Türkiye arasında güney koridorunun güçlenmesi konusunda, Çin-Pakistan sınırından Türkiye’ye ulaşabilecek tedarik zinciri oluşumu konusunda da UND, Pakistanlı yetkililer ile görüşmeler gerçekleştirdi. Yetkililere göre yine kısa bir sürede Çin sınırından güney koridoru üzerinden Türkiye’ye ulaşmak mümkün ve denizyolu taşımacılığına önemli bir alternatif oluşturabilir.
Güney koridorunun çok önemli bir transit güzergahı olan Pakistan, TIR sistemine üye olup, Pakistan ve Türkiye arasında Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Anlaşması mevcuttur.
PYARALI, geleneksel deniz güzergahlarıyla, Pakistan ve Türkiye arasında 25 ve 40 gün arasında gerçekleşen seyahat süresini, yeni karayolu güzergahıyla 6 güne çektiklerini ifade etti.
Ülkelerimiz arasında 27-28 Kasım 2018 tarihinde son gerçekleştirilen KUKK toplantısıyla, ülkelerimiz arasında 1.000 adet (ikili/transit/dönüş yükü) geçiş belgesi teati edilmektedir.
Yine son gerçekleştirilen KUKK toplantısında, Pakistan Heyeti, ülke içinde 1.300 kilometrelik yeni otoyol inşasıyla ülkenin ulusal ve uluslararası düzeyde önemli transit güzergah olmayı hedeflediği, ülkenin Çin ile olan Sust (Pakistan) - Tashkurgan (Çin) sınır kapısının da dünya tedarik zincirine önemli katkılar verebileceği belirtildi.
Organizasyonda UND’yi, UND Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Şener, İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, İcra Kurulu Üyesi Alpdoğan Kahraman temsil etti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |