Yeni Super Daily ;
· Sınıfında en düşük işletme maliyetleri ve yüksek yakıt ekonomisi
· Yeni 3 litre 205 HP Çift Turbo Dizel motor, 2.3 litre 146 HP Multijet II ve 3 litre 146 HP EEV Dizel motor seçenekleriyle yeni Euro 5 Iveco motorlar
· Natural Power ve elektrikli alternatif yakıt teknolojileri
· Yeni 6 vitesli şanzımanlar
· Start & Stop ve GSI (Vites değiştirme göstergesi)
· Yeni güvenlik sistemleri
· Yeni tasarım
Daily, ilk üretildiği 1978 yılından günümüze tüm ürün gelişimleriyle her zaman en yeniyi temsil etti, böylece her alanda pazar lideri oldu ve hafif ticari araç sektörü için bir inovasyon göstergesine dönüştü.
Güçlü şasisi, arkadan çekişli olması, direkt enjeksiyonlu turbo şarj dizel motoru, 4x4 arazi modelleri, intercooler ‘ lı motorları , doğal gazlı motorları, 17,2 m3'e varan yükleme hacmi ve 210 cm iç yüksekliği, common rail yakıt enjeksiyonu, 6 vitesli şanzımanı ve 7 ton'luk azami yüklü .Bunlar, ilk üretildiği tarihten bu yana iki milyonun üzerinde satılan ve hafif ticari araç pazarının sönmeyen yıldızı konumuna yükselen bu aracın tarihçesini özetleyen özellikleridir.
Daily’nin başarısının arkasındaki sır, aslına sadık kalarak devrim geçirmesi , bir yandan DNA'sını tanımlayan değerleri (güvenirlik, verimlilik, çok yönlülük) korurken, diğer yandan performans, dayanıklılık ve sağlamlığının yanı sıra çevre açısından da mükemmel sonuçlar elde etmeye devam edebilmesidir.
Aracın tüm geçmişini karakterize eden bu özellikler, taşımacılık profesyonellerinin ihtiyaçlarına bir kez daha yanıt veren Yeni Daily'nin doğmasına zemin hazırladı.
Yeni Daily, yenilenmiş motorlara ve çok sayıda ilave özelliğe sahip. Daily düşük yakıt tüketimi ve düşük işletme maliyetleri ile her zaman "Mobilite Şampiyonu" olarak görüldü. Yeni Daily, Iveco tarafından yeni geliştirilen üç yeni motor seçeneğiyle artık daha da güçlü:
· 3 litre Çift Turbo, 205 HP (150 kW) güç ve maksimum 470 Nm'lik tork değeriyle segmentinin en güçlü Dizel motoru olan Euro 5. Ara kademe şarj soğutma teknolojisiyle birlikte yeni bir çift kademeli turbo şarj uygulanması sayesinde, sınıfında 200 HP eşik değerini aşarak ilk 4 silindirli Dizel motoru unvanını kazandı.
· Maksimum işletme verimliliğinin sağlanması için optimize edilen, 350 Nm tork değerine, yeni değişken geometrili turbo şarja ve özel Multijet II yakıt enjeksiyon teknolojisine sahip yeni Euro 5 , 2.3 litre, 146 HP (107 kW) Dizel motor.
· Tip onay standardınca gerekli seviyenin çok altında partikül madde emisyonu sağlayaran Değişken geometrili turbo şarja sahip 146 HP güç ve 370 Nm tork değerleriyle 3 litre Dizel motorun yeni bir EEV modeli, yeni motor serisini tamamlıyor.
Seride ayrıca, süper ekolojik EEV motoruyla desteklenen, acil durumlarda kullanılmak üzere küçük bir benzin deposu içeren ve doğalgazlı çalışma için optimize edilen bir Natural Power Çift Yakıt modeli de bulunuyor. Sıfır emisyonlu Daily elektrik de Iveco tarafından tasarlandı ve doğrudan Iveco tarafından üretiliyor ve pazarlanıyor.
Hepsi bu kadar değil! Sürücüler, bu yeni motorların sunduğu avantajların keyfini çıkartırken, Stop & Start özelliği ve GSI (Vites Değiştirme Göstergesi) sistemi gibi yeni teknolojilerle sürüş tarzını geliştirebilir ve optimize edebilir ve bununla birlikte sürüş tekniğini daha da iyi yönetebilir.
2.3 litre Dizel modellerle birlikte sunulan yeni 6 vitesli şanzımanla birleştirilen bu özellikler, yakıt tüketimini azaltıyor ve önceki modele oranla CO2 emisyonlarını %10'a varan oranlarda düşürüyor.
Yeni Daily, tasarımı; araca dinamizm, kuvvet ve karakter kazandırırken, estetikle işlevselliğin iyi bir karışımını gösteriyor.
Yeni göz alıcı tasarımı, Yeni Daily'nin hemen fark edilebilmesini sağlıyor. Yeniden tasarlanan ön kısmında; yeni motor soğutma sistemini, DRL (Gündüz Farı) özelliğine sahip yeni farları ve saatte 40 km'ye varan hızlarda çalışan ve dönüşlerde yolu aydınlatarak görüşü ve güvenliği arttıran bir dönüş özelliğine sahip yeni sis farlarını ve yeni ön panjuru barındırıyor
Yenilikçi bir tarz ve güçlü bir motor serisi: Yeni Daily, konfor ve sürüş keyfi açısından da rakipsiz. Bu özellikler,sürücü kabininin iç tasarımının gözden geçirilmesiyle gerçekleştirilen yeniliklerin bir sonucu. Ayarlanabilen yeni bir direksiyon simidi, geniş koltuk ve sırt açısı ayar aralığı bulunurken, vites kolu muhafazasının yeni konumu sayesinde sürücü hareketlerinin ergonomisi ve kabin içi geçiş kolaylığı arttırıldı.
Araç içerisinde ön camın üzerinde bir raf, ikili yolcu koltuğunun altında 6 litrelik geniş bir bölüm, yolcu sırt dayama yerine yerleştirilen işlevsel bir destek ve yazı masası olarak kullanılmak üzere direksiyona takılan bir masa da dahil, farklı seçenekleri bulunan birkaç saklama bölümü mevcut. Bu bölüm; ayrıca dizüstü bilgisayar, tablet bilgisayar gibi aygıtların yerleştirilmesi için de uygun.
Tüm tarihi boyunca Iveco daima yol güvenliğine gösterdiği özenle rakiplerinden ayrıldı. Bunun doğal bir sonucu olarak, Yeni Daily'de ABS, EBD, ASR (patinaj kontrolü), MSR (Motor fren tork düzenleyecisi), Hill Holder (Yokuşta kalkış yardımcısı) ve LAC (Aktif yük kontrolü) ve HFC (Hidrolik fren azalma telafisi), RMI (Devrilmeye karşı koruma), ROM (Devrilme önleme sistemi) ve TSM (Araç ve römorkun dinamik stabilitesini arttıran selektif fren) gibi yeni özelliklere ek olarak aktif sensörler içeren en son nesil ESP 9 sistemi kullanıldı.
Yeni Daily'de ayrıca uzaktan iletişim alanındaki en son teknolojik gelişmeler de kullanıldı. Sonuç olarak, Fiat ve Microsoft tarafından sürücülere en iyi iletişim hizmetinin sağlanması için tasarlanan donanım çözümü Blue&Me™ sistemi ve Qualcomm işbirliğiyle geliştirilen filo yönetimi uzaktan iletim paketi Blue&Me Fleet™ seçenekleri opsiyonel sunuluyor
Kısacası, Yeni Daily daha ayrıntılı ve farklı seçeneklerle sunulmaya başlandı: 7000'in üzerinde farklı kombinasyon yapılabilen şasisi , motor çeşitleri , dingil mesafesi ve özel model alternatifleri ile Yeni Daily, yük taşıma aracı, yolcu taşıma aracı ve çok farklı üstyapılar için kullanılabilecek bir araçtır. Yeni Daily, özellikle nakliye profesyonellerine 7 ila 17,2 m3 arasında değişen 8 farklı yükleme hacmine sahip geniş bir panelvan serisi sunuyor. Kullanılabilir yük kapasitesi, panelvan modelleri için 4 ton'a ve şasi kabinler için 4,7 ton'a kadar çıkıyor.
Dünya genelinde 160'ı aşkın ülkenin yollarında seyahat eden yeni Daily, bu günü, kategorisinde tartışmasız lider olarak sürdürdüğü otuz yılı aşkın serüveninde önemli bir tarihe dönüştürüyor.
Çok yönlülük ve dayanıklılık
Maksimum verimlilikte doğru taşıma kapasitesi: Iveco, Yeni Daily'i yalnızca ağır hizmet tipi ticari araç üreticilerinin garanti edebileceği şekilde sağlam ve atak, güçlü ve ekonomik olarak geliştirdi.
Yeni Daily'nin teknik özellikleri; maksimum çekiş, aktif ve pasif güvenlik, kolay üstyapı montajı , yakıt ekonomisi ve egzoz emisyonları açısından üstün performans garantisi sağlıyor.
Yeni Daily panelvan modelleri, neredeyse iki metreye varan arka kapı genişliği ile hacimli yüklerin kolayca yüklenmesini ve 2,10 m'lik maksimum iç yüksekliği ile uzun boylu kişilerin de yükleri aracın içine zorlanmadan yerleştirebilmesini sağlıyor. Kamyon tarzı şasisi; sağlamlık sağlıyor, yorgunluğu azaltıyor ve aracın dayanıklılığından zamanla ödün verilmemesini sağlıyor. Ayrıca, 7 ton'a varan toplam ağırlığı ve şasi kabin modellerinde 4.700 kg'a varan kullanılabilir yük kapasitesi de göz ardı edilmemesi gereken unsurlar.270 derece açılabilen geniş arka kapılar panelvan modellerinde mükemmel bir yük erişimi sağlıyor.Yine panelvanlarda sağ veya sol tarafta veya her iki tarafta sürgülü kapı isteğe bağlı olarak kullanılabiliyor.
Iveco'nun yeni hafif ticari araç serisinde, bir sürücüye artı 6 kişinin seyahat etmesine imkan veren bir Çift Kabin modeli de mevcut.
Arkadan çekişli olması, en kötü yol yüzeylerinde bile maksimum çekiş sağlıyor. İsteğe bağlı, üstün bir yol tutuşunun sağlanması ve dolayısıyla maksimum performans kabiliyetinin elde edilmesi için dingilleri etkin şekilde kilitleyen bir mekanik diferansiyel kilidi de opsiyonel temin edilebilir. Diferansiyel kilidi, konsola takılan bir kumandayla kolayca aktifleştirilebilir ve ESP ile birleştirilebilir.
En zorlayıcı profesyonel uygulamalar için, yeni Daily'nin 4x4 modeli de mevcut: 3 diferansiyel kilidi, sürekli dört çeker olması ve geniş özel lastiği ile tüm koşulların üstesinden gelebilecek bir araçtır. 6 vitesli şanzımanı, 24 ileri ve 4 geri tahrik oranı elde edilmesi için, iki adet redüktörle merkezi arazi şanzımanına bağlanmıştır.
Kategorisinin en güçlüsü, Euro 5 ve EEV motorlar
Yeni Daily ‘ nin amiral gemisi, 205 HP (150 kW) güç ve maksimum 470 Nm tork ile sınıfında en yüksek değerlere sahip ve segmentinin en güçlü motoru olan, 3 litre Çift Turbolu Euro 5 Dizel motordur. Klasik turbo şarj sonrası soğutma özelliğine ek olarak, bu yeni iki kademeli turbo sisteminde daha yüksek bir verimlilik ve performans elde edilir. Motorda Common rail yakıt enjeksiyon sistemi kullanılarak, yanma işleminde maksimum verimlilik sağlandı; emisyon miktarı ve yakıt tüketimi azaltıldı.
Bu 3 litre dizel motor; yeni yüksek verimli VGT (değişken geometrili turbo şarj) özelliğinin kullanıldığı 170 HP (125 kW), 400 Nm tork ve Waste-gate valfıyla birlikte sabit geometrili bir turbo şarjın kullanıldığı 146 HP (107 kW), 350 Nm olmak üzere iki seçeneğe daha sahiptir; her iki seçenek de Euro 5 emisyon standardını karşılar. EEV (Gelişmiş Çevre Dostu Araç) standardındaki ağır hizmet tipi şartına uyumlu üç farklı motor seçeneği mevcuttur: İki kademeli turbo şarja sahip, maksimum 400 Nm tork üreten 170 HP (125 kW), yeni değişken geometrili turbo şarjı sayesinde 370 Nm tork üreten, yeni 146 HP (107 kW) ve doğal gazlı kullanım için uygun Natural Power 136 HP (100 kW); bu motorlar, inanılmaz derecede düşük egzoz emisyonlarıyla hak ettikleri saygıyı çoktan kazandı ve Avrupa ‘da 2014 yılında yürürlüğe girecek olan Euro VI ağır hizmet tipi emisyon sınırlarını şimdiden karşılıyor.
146 HP (107 kW) güç ve maksimum 350 Nm tork üreten yeni 2.3 litre Euro 5 Dizel motor, yeni Multijet II common rail çoklu yakıt enjeksiyon sistemine sahip ve devir başına 8'e kadar çıkan enjeksiyon sayısıyla sınıfının en yüksek enjeksiyon oranını sunuyor; böylece çok daha düşük bir motor gürültüsü, motor çıkış emisyonları ve yakıt tüketimi sağlanıyor.
Motor ayrıca, 106 HP (78 kW) güç ve maksimum 270 Nm tork ve 126 HP (93 kW) güç ve maksimum 320 Nm tork değerlerine sahip çeşitleri de bulunmaktadır. Bu motorların her ikisi de Waste-gate valflı sabit geometrili turbo şarj kullanıyor.
Tüm dizel motorlarda, gelişmiş EGR egzoz gazı geri besleme sistemi kullanılıyor ve bu sayede motor silindirlerinde homojen bir gaz dağılımı ve bir katalitik konvertör ve Dizel partikül filtresi yardımıyla atılan egzozun temizlenmesi sağlanıyor.
Start & Stop ve GSI (Vites Değiştirme Göstergesi) özelliklerine ve yeni 6 vitesli şanzımana sahip olan 2.3 litre yeni Euro 5 motorlar, yakıt tüketiminin ve CO2 emisyonunun %10 oranına kadar azalmasına olanak sağlıyor
Yeni Daily şanzımanlarının iki yeni modeli bulunmaktadır: 2.3 litre motorlar için üretilen, tamamen yeni 6 vitesli şanzıman ve 205 HP (150 kW) güç ve 470 Nm tork üreten 3 litrelik yeni motorlar için üretilen özel 6 vitesli şanzıman. Her iki şanzıman da maksimum yakıt ekonomisi için iki kat dişli oranına sahiptir. Şehir içi kullanıma yönelik, 6 vitesli otomatik Agile şanzıman da tercih edilebilir. Agile şanzıman, motor devrine ve yüke göre doğru vitesi seçer ve böylece sürücü yorgunluğunu ve parça aşınmasını azaltır. Hem tam otomatik modu, hem de sıralı modu mevcuttur.
Yeni Daily ile sunulan teknolojik çözüm seçenekleri sayesinde, yüksek performans ve yakıt ekonomisi ile çevre duyarlılığı bir araya gelmiştir.
Çevreye duyarlı
Yeni Daily'nin 2.3 litrelik modellerinde opsiyonel olarak araç durduğunda vitesi boşa alarak motoru durduran ve vitese geçirildiğinde motoru otomatik olarak yeniden çalıştıran bir Start & Stop sistemi kullanılıyor.
En düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarının elde edileceği opsiyonel vitesi gösteren GSI (Vites Değiştirme Göstergesi), sürücünün desteklenmesi için kullanılan bir diğer sistemdir. Yeni değişken geometrili turbo şarj ve ara kademe ara soğutucu özelliği içeren yeni yüksek verimli iki kademeli turbo şarj, sınıfının en yüksek motor verimini sunarken, yakıt tüketimini ve zararlı gaz emisyon miktarını da azaltır.
Yeni Daily'nin Alternatif Yakıt Sistemleri
Çevre konusunda her zaman hassas olan Iveco, zararlı gaz emisyonların düşürülmesine ilişkin standartların karşılanmasının ötesinde, yakıt tüketiminin ve CO2 emisyonlarının ciddi şekilde azaltılması için sürekli olarak yüksek inovasyonlu sürüş sistemlerine yatırım yapıyor.
Bu teknolojik inovasyon, Yeni Daily ile müşterilerin hizmetine sunuldu ve neticesinde gaz, elektrik ve Dizel elektrik hibrit aktarma organları kullanan özel modeller üretildi. Hem gazlı, hem de elektrikli modelleri satışa sunuldu, Dizel elektrik hibrit modeli ise uzun doğrulama testlerine tabi tutuluyor ve önemli uluslararası müşteriler tarafından gerçek çalışma koşullarında denenmeye başlandı.
Yeni Daily elektrikli
Bu teknoloji kulvarında daima öncü bir marka olan Iveco, elektrikle çalışan ilk Daily modelini 1986 yılında geliştirdi. Bu seri, yakın bir tarihte panelvan ve şehir içi otobüslerle genişletildi. CAN ağı ve güvenirliği kanıtlanmış Na/NiCl2 aküteknolojisiyle birlikte özel bir elektronik kontrolörün kullanıldığı gelişmiş elektrik mimarisi ve kontrolü, Yeni Daily'nin yüksek bir güvenirlik düzeyi elde etmesini ve kapıya teslimat ve şehir içi yolcu taşımacılığı gibi şehir içi kullanım koşullarına mükemmel uyum göstermesini sağlıyor. Bütünüyle Iveco tarafından tasarlanan, üretilen, satılan ve servisi yapılan, tamamen elektrikle çalışan bu aracın egzoz emisyonu sıfır düzeyinde. Elektronik invertörle birlikte yüksek bir enerji depolama kapasitesine sahip akü, doğrudan araca güç besleyen ve frenleme sırasında aracın kinetik enerjisini sağlayan asenkron üç fazlı çekiş motorunu besler. Motor gücü, 35S modelleri (panelvan ve şasi kabin modelleri) için kesintisiz 30kW ve 50C modelleri (panelvan ve şasi kabin modelleri) için kesintisiz 40 kW (maksimum 80kW) değerindedir.
Na/NiCl2 (Sodyum/Nikel Klorid) teknolojisinin kullanıldığı, gaz emisyonu üretmeyen ve tamamen geri dönüştürülebilen, 278 V sistem gerilimine sahip sızdırmaz çekiş aküleri ile donatılan 35S modeli araçlarda, iki adet standart akünün yanı sıra dingil mesafesi uzun modellerde opsiyonel olarak bir üçüncü akü bulunur. 50C modellerinde ise, üç standart akü ve aynı şekilde dingil mesafesine bağlı olarak bir dördüncü opsiyonel akü ve ayrıca araç serisinin daha da genişletilmesi için bir rejeneratif frenleme sistemi bulunur. Araç hızı elektronik olarak saatte 70 km ile sınırlıdır, ancak kullanım koşullarına ve akü sayısına bağlı olarak kullanılabilir hız sınırı 90 – 130 km arasında değişir.
Yeni Daily Natural Power
Iveco, uzun yıllardır araştırma ve geliştirme çalışmalarında öncelik verdiği doğal gaz motorlarına her zaman özel bir yer ayırmıştır. Iveco, farklı işlerde ve özellikle de şehir içi kullanılan kamyon, panelvan ve otobüs gibi araçların üretiminde ve pazarlamasında Avrupa lideridir.
Yeni Daily Natural Power güvenirlik ve sağlamlık karakteristiklerini bir araya getiren ve egzoz emisyonlarının yürürlükteki Avrupa EEV mevzuatında belirlenen sınırların çok altına düşürülmesini sağlayan yanma rejimi kullanan, üçlü yollu katalitik konvertörlü 136 HP (100 kW) bir CNG motor ile donatılmıştır. Bu sistem, kullanılan gazın yanma oranını doğru şekilde tespit edebilir ve performanstan ödün verilmeksizin düşük emisyon oranlarının korunması için gerçek hava/yakıt oranını doğru şekilde uyarlayabilir.
Pozitif ateşleme, motor gürültüsünü muadili Dizel motorların çok altına düşürür.
Gazlı diğer tüm Iveco araçlarında olduğu gibi Yeni Daily'de de, küresel ısınmaya yol açan gazların emisyon oranlarının düşürülmesi açısından en yüksek değerlere sahip bir yenilenebilir enerji kaynağı olan, biyo-metan seçeneği mevcuttur.
Yol güvenliği, güvenilir ortağınız
Iveco, gelecekte taşımacılığın ekolojiyle barışık şekilde sürdürülebileceğine güçlü şekilde inanmaktadır. Yol güvenliğine de büyük önem veren Iveco, kabin içerisindeki yaşam kalitesini arttırmanın yanı sıra her türlü yük koşulunda maksimum düzeyde güvenliği ve mükemmel araç kullanımını garanti eder.Daily, güvenlik önlemi olarak tam disk frenleri kullanılan ilk ticari araçlardan biridir.
Yeni Daily'nin ön tamponunda, gündüz farı (DRL) özelliğine sahip yeni farlar ve dönüş özelliğine sahip yeni sis farları kullanılmaktadır. Bu özellik sayesinde; virajlarda yolun, aracın gittiği yöndeki kısmının aydınlatılması için ilgili sis farı otomatik olarak açılır.
Yeni Daily,7 tonluk kamyon ve bütün panelvan versiyonları son versiyon ESP 9 fren sistemine sahiptir. Bu sistem, önceki Daily modellerinde bulunan ABS (Anti Blokaj Sistemi), EBD (elektronik fren kuvveti dağıtımı), ASR (patinaj kontrolü), MSR (motor fren tork düzenleyicisi), ESP (elektronik denge kontrolü), HBA (acil frenlemenin mümkün olan en etkin şekilde sağlanması için hidrolik fren desteği), Hill Holder (yokuşta geri kaymayı önleme) ve LAC (yüke dayalı fren kontrolü) gibi stabilite kontrol sistemi özelliklerine ilave veya destek olarak geliştirilmiştir. Yeni ESP 9’ un ilave özelliklerinden bazıları:
TSM
|
Römork Sarsıntı Önleme Sistemi - römork sarsıntısı tespit ettiğinde araç frenlerini selektif olarak uygular.
|
HRB
|
Hidrolik Arka Teker Tutucu - ön dingilde ABS uygulandığı belirlendiğinde, fren mesafesinin kısaltılması için arka dingil fren kuvvetini arttırır.
|
HFC
|
Hidrolik Fren Azalma Telafisi - fren azalmasıyla bağlantılı olarak fren kuvvetinin azaldığını belirler ve bunu telafi etmek üzere fren kuvvetini otomatik olarak arttırır.
|
RMI & ROM
|
Devrilme Hareketine Müdahale & Devrilme Önleme Sistemi - virajlarda kritik yanal ivmeyi tespit ederek çalışır ve motor torkunu değiştirerek ve ilgili tekerleklerde frenleme basıncını arttırarak tepki verir.
|
Konfor ve sürüş keyfi
Sürüş konforu, Yeni Daily'nin sürücü kabinin her noktasında dikkate alındı. Aracın içindeki çizgiler oldukça yumuşak ve dış tasarımla dengelidir ve iç tasarımda kullanılan yüzeyler, geniş ve rahat olan optimum yaşam alanının sağlanması ve sürücü ve yolcular için konfor, ergonomi ve genişlik açısından yüksek standartların karşılanması için aracın içine sıcaklık ve aydınlık getirir. Araç içi çalışma gürültüsü; tasarımcıların titiz çalışmaları, özellikle de en yaygın çalışma koşullarında (1600 ila 2000 dvr/dak) gürültünün 5 dB(A) oranında azaltılmasını sağlayan motor bölmesiyle ilgili çalışmalar sonucu düşürüldü.
Sürüş ve seyahatin daha konforlu hale getirilmesi için, Yeni Daily'de sürüş konumuyla ilgili önemli değişiklikler yapıldı. Panelvan modellerindeki ayarlanabilen yeni bir direksiyon simidi , geniş koltuk ve sırt açısı ayar aralığı, sürücülerin güvenli ve konforlu sürüş için optimum konumlarını bulmasını kolaylaştırır. Ayrıca, ön konsol yeni bir görünüm ve gösterge panelinin daha rahat anlaşılmasını sağlayacak yeni grafiklerle yenilendi. Vites kolu muhafazası da yenilendi ve kabin içinde yer değişimini kolaylaştırıyor ve kapıya iki şişe kapasiteli tutucuların (0,5 ila 1,5 litrelik) yerleştirilebilmesini sağladı.
Aracın içindeki yaşam konforu gelişmeleri, kabini bir gezer işyeri olarak kullanmak isteyen müşterilerin ihtiyaçlarına da yanıt verebilecek düzeyde. Müşterilerimiz tarafından talep edildiği gibi, yolcu koltuğunun arkasında, istendiğinde direksiyon simidine takılarak geçici çalışma masası işlevi görebilecek bir açılabilir raf bulunuyor. Ayrıca, dizüstü bilgisayar veya iPad için küçük bir bölüm de mevcut.
Fakat Yeni Daily ile seyahatin keyfi ancak yolda anlaşılır, çünkü her şey mükemmel sürüş konforu ve kontrolü için düşünüldü. Sürüş konforu ve dinamik davranış, bu modelin her zaman ayırt edici özellikleri olmuştur. Her türlü sürüş ve yük koşulunda maksimum gücün garantisi olan, kamyondan dönüştürülen şasisi, bağımsız ön süspansiyonu ve aracın kirişli arka dingili; yol bozukluklarının hissedilmememsi, tutarlı ve hassas direksiyon tepkisi ve manevra sırasında yol tutuşu ve stabilite açısından mükemmel performans sunar.
Yeni Daily kabinindeki yaşam kalitesi, müşterilerin araç ve sürücü verimliliğini uzaktan iletişim yoluyla arttırmasına yardımcı olacak birçok çözümle arttırıldı.
Microsoft işbirliğinden doğan Blue&Me™ özelliği, aracın içindeki konforu ve yaşam kalitesini yükseltmek üzere haberleşme, bilgi ve eğlence anlayışını değiştirmiştir. Şimdiye kadar kurulan 1.500.000'un üzerindeki ürünle, dünya genelindeki en popüler araç içi bilgi-iletişim platformu haline geldi. Bu platform; telefon görüşmeleri yapmanıza, SMS almanıza, telefonun Bluetooth bağlantısıyla kişileri düzenlemenize ve USB bağlantısı üzerinden medya oynatıcısını kullanarak MP3 müzik dinlemenizi sağlar.Diğer taraftan, Blue&Me Fleet™, Iveco'nun dünya genelinde lider bir sistem ve entegre 'kablosuz' hizmet sağlayıcısı olan Qualcomm Enterprise Services ile işbirliğiyle geliştirilen bir filo yönetimi uzaktan iletim paketidir. Blue&Me Fleet™ sayesinde yakıt tüketimi, kat edilen mesafe, hız değerleri ve araç tanımlama verileri ile ilgili bilgilere gerçek zamanlı ulaşılması mümkündür. Ayrıca, dijital takograf verileri de uzaktan indirilebilir ve böylece bir yasal zorunluluk olan bu işlem için aracın fiziksel olarak bir yerde bulunmasına gerek kalmaz.
Yeni Daily: kategorisindeki en geniş ürün gamı
Her müşterisine ve her türlü işe uygun bir araç sunabilen Yeni Daily serisi, 700'ün üzerinde şasi, motor, dingil mesafesi ve gövde kombinasyonuna sahip, çok geniş bir ürün çeşitliliğine sahiptir:
- Minibüs çevrimi ve üstyapı ekipmanları için değişik platform seçeneklerine sahip yük ve yolcu modelleri;
- 3,2 ila 7 ton arasında değişen 6 farklı ağırlık seçeneği;
- Ön tarafta 1.500 ila 2.500 kg ve arka tarafta 1.900 ila 5.350 kg aralığında izin verilen maksimum dingil yükü;
- 4.700 kg'a varan taşıma kapasiteleri (sürücü dahil) ve 3.500 kg'a varan çekme kapasitesi;
- Panelvan serisi için 3 dingil mesafesi, 4 uzunluk ve 3 iç yükseklik seçeneği;
- 7 ila 17,2 m3 arasında değişen 8 kargo yükleme hacmi;
- 470 Nm'ye varan tork düzeyleriyle 106 ila 205 HP arasında değişen 9 motor seçeneği;
- Parabolik, yarı eliptik ve havalı arka süspansiyon;
- Misyona göre (şasi kabin, çift kabin vb.) için 7 dingil mesafesi seçeneği ve 3 ila 6,2 m arasında değişen gövde uzunlukları;
- 18 Gövde rengi;
Yeni Daily, müşterilerin kendileri ve ihtiyaçları olan işler için en uygun kombinasyonu seçmelerine yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır. Bu donanım düzeyleri de birkaç opsiyonel paketle birleştirilmiştir: İnşaat işleri için özel olarak tasarlanmış Damper paketi; kargo dağıtım işleri için geliştirilmiş Özel Panelvan Paketi; soğuk iklimlerde yürütülecek işler için gerekli donanımı içeren Kış Paketi ve römork çekilmesi için özel olarak tasarlanan Çekme Paketi.
Seçenekler çok geniştir, bu yüzden her müşteri mutlaka kendi ihtiyaçlarına uygun bir Yeni Daily bulacaktır.
Fotoğraf isim listesi – soldan sağa
Tansu Giz Genel Müdür Yardımcısı Pazarlama ve Bayi Geliştirme
Koray Kurşunoğlu Genel Müdür Yardımcısı Satış
Yusuf Teoman Genel Müdür Yardımcısı İş Geliştirme
Maurizio Manera Yönetim Kurulu Üyesi
Giampaolo Cameli Genel Müdür Yardımcısı Finansman
Suha Yılmaz Daily Ürün Müdürü
Fabrizio Dessy Genel Müdür Yardımcısı Ürün ve Lojistik