Lastik sektörünün dünyadaki en büyük üreticilerinden Michelin, Ar&Ge’ye ayırdığı yıllık 600 milyon Euro’luk bütçe ile rakiplerinden ayrılırken; ürettiği ileri teknolojili lastiklerle ıslak zemin üzerinde de sürücülerin bir numaralı yardımcısı oluyor. Michelin tarafından 2012 yılında piyasaya sunulan Primacy3; ıslak ve kuru zeminde daha kısa fren mesafesinin yanı sıra, uzun ömürlülük, yakıt tüketimi, düşük lastik sesi ve dayanıklılık gibi performansları ile ön plana çıkıyor. Islak zeminde sürücülerin karşılaşabileceği bütün sorunlar için çözümler sunan Primacy3, zorlu yol koşullarında tehlikeleri minimuma indiriyor.
Primacy3 ile ıslak zeminde güvenlik 3 katına çıkarılıyor
Sürdürdüğü Ar&Ge çalışmaları ile farklı hava ve yol koşullarında yüksek güvenlik ve performans sağlamak için lastik teknolojileri geliştiren Michelin, Primacy3 ile ıslak zeminde güvenliği üç katına çıkarıyor. Islak ve kuru zeminde fren mesafesi, yol tutuşunun yanı sıra yakıt tüketimi, düşük lastik sesi ile dikkatleri üzerine çeken Primacy3, dayanıklılık ve uzun ömürlülüğüyle de sürücülerin beklentilerini karşılamayı başarıyor.
Yağışlı havalarda ve ıslak zeminler için sürüş önerileri
Özellikle kış aylarında sürücülerin karşılaştığı en büyük sorun olan ıslak zemin ve lastiklerin zemine tutunması problemlerine yönelik Michelin’in Lastik Adamı Bibendum, sürücülerin işlerini kolaylaştıracak ipuçları veriyor;
· Islak zeminde daha güvenli bir sürüş için yapılması gerekenlerden bir tanesi hızın azaltılarak yolda çıkabilecek tehlikelere karşı riski en aza indirmektir.
· Yol şartları daha dikkatli izlenerek takip mesafesinin kuru zemindekine oranla daha fazla tutulması.
· Yolun daha rahat görülebilmesi için sileceklerin, aydınlatma cihazlarının ve diğer temizleyici sistemlerin kontrol edilerek onarılması veya yenilenmesi gerekir.
· Araçların yol güvenliği için en önemli konulardan birisi olan lastiklerin hava basıncı, özellikle yağışlı havaların etkisiyle ıslanan zeminlerde çok daha önemli bir hale geliyor.
· Yağışlı havalarda özellikle ıslak zeminlerde fren mesafesi kuru zemine oranla daha da uzayacaktır. Fren mesafesinin daha da artmaması için fren esnasında tekerleklerin kilitlenmesini engellemek için kademeli olarak fren yapılmalıdır.
· Şiddetli yağmur, sileceklerin yeterince iş görememesine ve ön camda bir su tabakasının oluşmasını sağlayabilir. Görüş mesafesi, yolun kenarını ya da diğer araçları görmeyi engelleyecek kadar azaldığında araç kenara çekilip, yağmurun hafiflemesi beklenmelidir.
· Fren balatalarını ıslatacak kadar derin su birikintisinden geçilirse, hafifçe frenlere dokunularak kurutulması gerekiyor.
· Yağışlı havalarda mümkün olduğunca freni kullanmayıp, hızın gazdan ayağı çekerek düşürülmesi gerekir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |