Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
30 Mayıs 2011 Pazartesi - 10:22

Iveco ve FPT Industrial SCR Teknolojisini Tanıttı

Iveco ve FPT Industrial; ağır yük kamyonları ve otobüsleri için iki yeni Cursor ve Tector motor sınıflarında uygulanacak olan benzersiz SCR Teknolojisi (Seçimli Katalitik İndirgeme) ile, yeni Euro VI standartlarını karşılamaya hazır olduklarını bildirdiler.

Iveco ve FPT Industrial SCR Teknolojisini Tanıttı

Iveco ve FPT Industrial, Euro VI Emisyon Standardını Karşılamak Üzere Eşsiz SCR Teknolojisini Tanıttı

FPT Industrial CEO’su Giovanni Bartoli şu açıklamada bulundu: “Faaliyetimiz sürekli olarak müşteri verimliliğini artırmayı ve salınımı azaltmayı amaçlamaktadır. Bu nedenledir ki; bu hedefe ulaşmamıza olanak veren her çözümü, her yolu göz önünde bulunduruyoruz. Aslında ‘Sadece SCR’ yaklaşımı, gittikçe artan taleplerde bulunan pazarın ihtiyaçlarını karşılama konusundaki teknolojik liderliğimizin ve yükümlülüğümüzün bir kanıtıdır.”

Iveco CEO’su Alfredo Altavilla şunları belirtti: “Euro VI motor teknoloji stratejisini ilk defa Nisan 2010’da, Turin’deki Analist ve Yatırımcı günlük toplantısında açıklayan bizdik. O zaman, Euro VI standartlarını, Egzoz Gazı Çevrimi olmadan karşılayacağımızı söylemiştim. EGR[1], bir teknoloji olarak ulaşım sektöründe yerini almıştır ancak kendi ömürleri süresince bir milyon kilometreden fazlasını ciddi derecede aşan ağır ticari araçlar için, yakıt tüketimini ve ek işletme maliyetlerini en aza indirgeyen teknoloji, doğru bir teknik seçimdir. FPT Industrial’in “Sadece SCR” Egzoz Tamamlayıcı Bakımı, bu önemli ihtiyacı karşılamaktadır. Euro VI araçlarının daha pahalı olacağı açıktır; teknolojinin bir bedeli ve bir değeri vardır. Müşterilerimiz istediklerinde, onlara uygun donanıma sahip araçlar sunacağız.”

Yeni Euro VI Planı

Avrupa’da 1 Ocak 2014 kayıtlı tüm yeni ağır ticari araç ve otobüslere uygulanması planlanan yeni Euro VI egzoz salınımı düzenlemeleri, uygun egzoz borusu emisyonu ve diğer işlemsel hususlarda belirgin azalma sunmakla birlikte, özellikle aşağıdakileri de içermektedir:

·           Soğuk çalışma ve normal çalışma sıcaklığı bileşenlerini de içeren dünya genelindeki yeni, Geçici ve Kalıcı Hal Test Çevrimi. Geçici çevrim; soğuk motorun kullanıldığı bir bölüm ve sabit dinlenme süresini izleyen ikinci bir bölüm olmak üzere iki bölümden oluşacaktır.

·         Euro V ile karşılaştırıldığında, %80’a kadar azalmış NOx salınımı,

·           Euro V ile karşılaştırıldığında, %66’ya kadar PM (parçacıklı madde) kütle azaltımı ve toplamda % 95 oranında parçacıklı madde azaltımı ile sonuçlanacak olan partikül sayı limitinin ayrıntılı sunumu,

·           Amonyak salınım limitinin sunulması,

·           Kapalı bir sistem kullanılmıyorsa, krank “case” salınımının da dahil edilmesi,

·           En büyük araçlar için 7 yıla ya da 700.000 km’ye kadar, gelişmiş emisyon dayanıklılık gereklilikleri,

·         Gelişmiş ‘Göstergeden Arıza Teşhisi’ sistem uygulaması.

Euro VI düzenlemelerinin piyasaya tanıtılması; motor sertifikasyonu için ilk defa bir WHTC[2] kullanılmasından dolayı, dünya emisyon standartlarının gelişmesinde bir kilometre taşı oluşturur.

Seçimimiz “Sadece SCR” Teknolojisi

Iveco; teknik yenilikler bakımından, yakıt tüketiminin uzun zamandır temel noktası olan işletme maliyetini azaltmaya yönelik güçlü bir geçmişe sahiptir. 2005’te sunulan Euro IV/V emisyon standartları için Iveco, SCR’yi seçmiştir. Bu seçim, SCR Egzoz Tamamlayıcı Bakımı sayesinde azaltılabilecek olan yüksek NOx salınımları pahasına; motorların, yanma verimliliğini ve dolayısıyla yakıt verimliliğini tamamen optimize etmesi için ayarlanmasını sağlayarak, kullanım maliyeti görüşüne göre yapılmıştır.

Euro VI için, ne Iveco’nun stratejisinde ne de yakıt randımanlı araçları talep eden müşterilerimizde bir değişiklik olmuştur. Iveco, yanma sistemi ya da egzoz sistemiyle herşeye ulaşılamayacağı genel kabulünü dikkate alarak, FPT Industrial’ın durmak bilmeyen gelişimlerindeki teknolojik atılımlarından faydalanabilir. Bu da, benzeri görülmemiş azaltma verimliliğine ulaşmayı sağlayacak olan tamamen patentli SCR kontrol sisteminin seçilmesine sebep vermiştir. Sonuç; orta ve ağır görev motorları için “Sadece SCR” teknolojisidir.

“Sadece SCR” Tamamlayıcı Bakım teknolojisi; egzoz gazı devir daimine/çevrimine gerek kalmadan yalnızca Katalitik İndirgeme Sistemi ile son derece sıkı NOx limitlerine uyum sağlayabilme açısından tamamen benzersizdir.

Böylesi yüksek verimli bir SCR teknolojisinin gerçekleştirilmesi, özellikle Tamamlayıcı Bakım sisteminin termal özelliklerinin ve AdBlue[3] dozajının dikkatlice ve eksiksiz kontrol edildiği sistem yönetimi sayesindedir. “Sadece SCR ” sistemi, FPT Industrial’in yoğun araştırma faaliyetlerinin bir sonucu olan ve aşağıdaki patentli çözümler tarafından korunan, yeni nesil Tamamlayıcı Bakım donanımının piyasaya sunumunu kabul eder:

·         SCR katalitikleri üzerindeki egzoz gazının ve AdBlue enjeksiyonunun, optimize edilmiş akışkan dinamiği modellemesi,

·         Geldiği hissedilen NOx salınımlarını azaltabilmek için, kesin AdBlue dozajını sağlamak üzere, ileri beslemeli regülasyon/kontrol mantığı,

·         SCR katalizöründeki herhangi bir yıpranmayı telafi etmek üzere uyarlamalı AdBlue dozajını devreye sokmak için, egzoz gazını son derece kesin biçimde algılamayı sağlayan, Amonyak ve NOx sensör teknolojisi,

·         Bir türbülanslı devinim uygulayarak, egzoz gaz akışında homojen üre hidrolizi ve dağıtımı sağlayan, türbülans karıştırıcı yalıtımlı tüp teknolojisi.

Yukarıdaki patentlerin bu kombinasyonu, %95’i aşan NOx azaltma verimliliğinin, belirli koşullar altında %100’e çok yakın bir seviyeye ulaşmasını sağlar.

 

Yeni Euro VI Tector ve Cursor Motorları

Euro VI; hâlihazırda gelişkin olan motor çeşitliliğinde sürekli teknik gelişmeler yoluyla, yakıt ekonomisi lideri olarak Iveco araçlarının kendi sınıfını korumasını sağlayacak şekilde geliştirilmiştir.

Yanma verimliliği optimizasyonunun püf noktası; yüksek etkili silindir basıncı ve yüksek enjektör basınç memesidir. Bu hedeflere ulaşmak üzere; karter ve silindir kapağı tasarımlarında önemli değişiklikler yapılması; artan yapısal esnemezliği, yüksek soğutucu akış kapasitesini ve artan süpürme hacmini birleştirir.

Tector ve Cursor motorlarının her ikisi de; 2200bar’a varan üst meme basıncıyla, yüksek basınçlı yakıt enjeksiyon ekipmanlarının son modelini taşıyorlardı.

Her iki motor parametresini ve Tamamlayıcı Bakım sisteminin hatasız kontrolünü idare edebilmek için yeni bir elektronik kontrol birimi piyasaya tanıtıldı. Yeni kontrol birimi; paketlemeyi optimize etmek ve tüm motorları, SCR ve DPF[4] fonksiyonlarını bütünleştirmek üzere tasarlandı. Değişken geometrili turboşarj kullanan Cursor motor versiyonları için, ağır motor devirlerindeki yük tepkilerini optimize etmek ve motor freni etkinliğini artırmak için, elektrik kontrolü piyasaya tanıtılmıştır. Buna ek olarak; pasif DPF rejenerasyonunu desteklemek ve Euro V motorları ile karşılaştırıldığında motor freni performansını %30’a kadar artırmak için, tüm motorlar artık flap tipi motor freni kullanıyor.

En iyi çevre performansı için, Tector ve Cursor motorları Euro IV/V seviyelerinde dahi kapalı devre motor solunum sistemleri ile donatılmıştır ve bu özellik Euro VI için de korunur. Segmanlardan sızan gazlar tarafından motora taşınan herhangi bir yağ buharını engellemek için DPF kirliliğine bağlı herhangi bir yağ yakımını mutlak minimum değere indirme hizmeti veren çok yüksek performanslı yağ ayırma sistemleri tanıtılmıştır. Cursor motorları için; oleofobik/yağ itici santrifüjlü yağ ayırma sistemi kullanılırken, Tector motoru için yüksek verimli valf kapağı entegreli, koalesans tipi sızan gaz filtresi kullanılır.

Yeni Euro VI uyumlu motorarların piyasaya tanıtımı, Iveco’nun ve FPT Industrial’in sürdürülebilir hareketlilik yönündeki sürekli çabalarını vurgulamaktadır. Yakıt tüketimi, hizmete elverişlilik, karbon ayak izi ve kurumsal imaj açılarından; bu önemli yeni çevre standardının tüm gerekliliklerini karşılayan araçlara ulaşarak ve mümkün olan en düşük Sahip Olma Maliyeti’ne istinat ederek, Iveco müşterilerini ön plana koymuştur.

Optimize edilmiş yanma sistemi sayesinde, duran motorun partikül salınımları halihazırda düşüktür. Bu da, yakıt kullanımı ve periyodik hizmet açısından önemli olan DPF’nin rejenerasyonuna gerek kalmadığı anlamına gelir. Buna ilaveten motor; devir daim olan egzoz gazları yerine yalnızca süzülmüş temiz havayı alacağı için, motor aşınması çok düşük tutulur ve yağ değiştirme aralıkları da 150.000 km bakım aralığı ile yüksek tutulur. Bu da işletme maliyetleri ve planlanan bakım için düşürülen zaman açısından avantajlar getirmektedir.

Tamamlayıcı Bakım Sistemi

Dizel yanmalarının esas noktası; azot oksitlerin (NOx) ve partikül maddelerinin (PM) motordan salınmasıdır. Yanma odasında her ikisinin birden giderilmesi çok zordur. Dizel yakıt, ne nitrojen ne de oksijen içerir; o halde NOx, yanma işlemi sırasındaki yüksek silindir basıncı ve sıcaklığı nedeniyle, kimyasal değişikliklerden dolayı oluşmaktadır. Silindirin içindeki NOx azaltma teknikleri, maksimum silindir sıcaklığını ve basıncını azaltmak için birtakım önlemler içerir. Bu önlemler, partiküler madde oluşumunu artırıp, yanma verimliliğini azaltır ki; bu da çelişkili bir biçimde yakıt tüketimini artırmaktadır. Egzoz Tamamlayıcı Bakım gerekliliği bir kez kabul edildikten sonra, motorun yanma sürecini riske atmamak için, sistemin mümkün olduğunca sıkı çalışmasını sağlamak açıkça gereklidir. Iveco ve FPT Industrial tarafından yapılan seçim, partiküler maddeyi mutlak minimum orana indirgemektir ve egzoz sistemi içindeki "Sadece SCR" teknolojisi NOx azalımına imkan tanır. Partikül madde salınımı, Dizel Tam-Akış Partikül Filtresi kullanılarak gerekli seviyeye getirilir. Bu da, yüksek egzoz NOx seviyeleri ve yüksek gaz sıcaklığı nedeniyle, sürekli bir yenilenme/rejenerasyon sağlayacaktır. Böylelikle normal şartlar altında, zorunlu filtre rejenerasyonuna gerek kalmayacaktır.

Yeni nesil Zeolit bazlı kompakt SCR Tamamlayıcı Bakım sistemi, tüm entegre bileşenleri ile birlikte düzeni optimize etmek ve ağırlık etkisini en aza indirgemek üzere tasarlanmıştır. Tek, basit bir kutu şeklindedir ve DOC[5] (Dizel Oksidasyon Katalizörü, DPF (Dizel Partikül Filtresi), SCR (Seçimli Katalitik İndirgeme) ile CUC[6](Temizleme Katalizörü) içerir. Bu bileşenlerin her biri, tüm kirleticiler için üstün dönüşme etkinliğine ulaşarak, büyük bir titizlikle kurulmuştur. AdBlue enjeksiyon/karıştırma aletleri ve Tamamlayıcı Bakım yönetimi için gerekli olan egzoz gazı sensörü de, yine aynı kutunun içine dikkatli biçimde dahil edilmiştir.

Bu; tüm Egzoz Tamamlayıcı Bakım’ının kompakt ve tamamen kapalı bir yapının içinde bulunmasını ve böylece şasiye yapılan montaj ekipmanı aktivitelerini engellememesini sağlamıştır.

Daha ayrıntılı olarak; yenilikçi tasarım, tam test etme ve modelleme faaliyetleri sayesinde sağlam bir mühendislik marjı ile, Euro VI egzoz borusu salınım seviyelerine ulaşılmıştır. Sonuç; araç ömründe belirgin bir yaşlanma olmadan maksimum dönüşüm verimliliğini sağlamak üzere DOC, DPF, SCR ve CUC’nin mükemmel biçimde ayarlanması olmuştur. Giriş ve çıkış yüzeyi alanlarının düzgün tasarımı; katalizör kurulumunun, kontrollü türbülans ve optimize edilmiş ısı yalıtımı ile AdBlue enjeksiyon bölgesi de dahil olmak üzere, kendi sınırlı hacminde tam kullanımını sağlar. Bu; SCR'ye ulaşmadan evvel, mükemmel AdBlue aerosol karışımı ve üre hidrolizini garantiler. Egzoz gazı sensörlerinin hassas konumlandırılması ile; tüm katalitik yüzeylerin ve devam eden kimyasal reaksiyonların hızlı ve hassas biçimde gözetilmeleri sağlanmış olur.

 



[1] Ç.n- “Egzoz Gazı Çevrimi” anlamına gelen “Exhaust Gas Recirculation” kısaltması.

[2] “Dünyayla Uyumlu Test Çevrimi” anlamına gelen “World Harmonized Test Cycle” kısaltması.

[3] Ç.n- Bir çeşit, su bazlı üre çözeltisidir. Dizel yakıtlı ağır hizmet taşıtlarının oluşturduğu azot oksit salınımını azaltmak için kullanılır.

[4] Ç.n- “Dizel partikül filtresi” anlamına gelen ”Diesel Particulate Filter” kısaltması.

[5] Ç.n- “Diesel Oxidant Catalyst” kısaltması.

[6] Ç.n- “Clean-Up Catalyst” kısaltması.

 
Volvo FE Hibrid, Avrupa’da Tanıtılıyor!..
 
Honda, Temiz Enerji Ortaklığı’nın Yeni Üyesi...
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Volvo FE Hibrid, Avrupa’da Tanıtılıyor!..
Volvo Kamyon, kapsamlı saha testlerinin ardından ağır ticari hibrid kamyonları ...
ALİAĞA’DA TRAFİKTE ÖLENLERE HATIRA ORMANI
ALİAĞA BELEDİYESİ ÖNCÜLÜĞÜNDE BİR ARAYA GELEN KURUMLAR, TRAFİK KAZALARINDA ...
AKTEN İNŞAAT RENAULT TRUCKS’I SEÇTİ….
Ali Rıza Onat Otomotiv’den, Atken İnşaat’a 5 adet Renault Trucks ...
 
Kaldırım Pıcasso’su Amarok için Türkiye’de!
Dünyanın önemli şehirlerinde kaldırımlara yaptığı üç boyutlu resimleri ...
Yılın Motoru Volkswagen 1.4 TSI!
Dünya genelindeki 76 otomotiv gazetecisinin oylarıyla belirlenen ve otomotiv ...
Michelin Challenge Bibendum No:11
Sürdürülebilir yol hareketliliğine yönelik uluslararası bir toplantı olan ...
 
04 Haziran Mesleki Yeterlilik Sınavı
O4 Haziran’ da yapılacak olan sınav için giriş belgeleri Ulaştırma Bakanlığınca ...
Yokohama’dan Çevreci Lastik
Yüksek teknolojisindeki zengin deneyimleriyle dünya çapında tercih edilen ...
PIRELLI F1 PZERO MONAKO’DA
2011-2013 yılları arasında tek resmi lastik tedarikçisi olarak Formula ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikatruckKamyonsrcnewskamyonumşoförfahrerlkw