Hibrid kamyonlar, daha sessiz ve daha temiz çalışma prensibi sayesinde yakıt tasarrufunun yüzde 30’lara varan oranlarda düşmesini sağlıyor. Bu araçların daha çok şehir içi dağıtım ve çöp-atık toplama işlerinde kullanılması bekleniyor.
Volvo Kamyon Avrupa Bölümü Başkanı Claes Nilsson konu ile ilgili açıklamasında; “Daha şimdiden büyük ilgi gören yeni Volvo FE Hibrid model kamyonlarımız, ileri teknoloji ürünü olağanüstü araçlardır. Şurası açık ki ağır ticari araçlar segmentinde hibrid modellere büyük bir ilgi var. Biliyoruz ki gelecekte kamyonların birçoğu hibrid teknolojisini kullanıyor olacak. Bizim de bu doğrultuda üretime başlıyor olmamız ileriki dönem üretimleri için son derece ilham verici ve önemli. Hibrid kullanımının, taşımacılıkta daha efektif yakıt tüketimi bulmacasının önemli bir parçası olduğunu söyleyebiliriz” diyor.
Volvo FE Hybrid başlangıçta Avrupa’nın 13 ülkesinde satışa sunulacak ve uzun vadede diğer pazarlarda da hibrid kamyon satışlarına başlanması bekleniyor. Gelişmiş hibrid teknolojilerinin özel üretim çözümleri gerektirmesinden dolayı kamyonların seri üretimi sınırlı sayılarda gerçekleşecek. Akü teknolojileri her geçen gün daha da geliştiriliyor. Bu gelişmelerle aynı paralelde müşterilere en iyi servisi sunabilmek üzere satış sonrası ekibinin eğitimleri de devam ediyor.
Hibrid teknolojisi özellikle dur-kalkların çok sık yaşandığı yoğun şehir içi trafiği için uygun. Doğru servis ve kalite düzeyini yakalayabilmek için 2008 yılının bahar aylarından bu yana Volvo müşterileri ile saha testleri gerçekleştiriliyor. Kullanım yoğunluğuna göre Volvo FE Hibrid kamyonlar yakıt ve karbondioksit emisyonlarında yüzde 15 ila 20 arasında bir düşüş sağlıyor. Ayrıca, hibrid çöp kamyonlarında elektrik motorlu kompaktör kullanımı sayesinde bu oran yüzde 30 seviyelerine kadar çıkabiliyor.
Volvo FE Hibrid kamyonlar, paralel hibrid sistemi kullanıyor. Bunun anlamı, dizel motorun ve elektrik motorunun ister birlikte ister birbirinden bağımsız şekilde kullanılabiliyor olmasıdır. Sistem iki güç kaynağı arasında otomatik geçişe izin veriyor. Birinci viteste hibrid ile sürüş yapılırken, araç gücünü sadece elektrik motorundan alıyor. Bu şekilde kamyon, sürücüye mükemmel bir sürüş ve hızlanma olanağı sunuyor. Hibrid modu devreye girdiğinde ise dizel ve elektrikli motorun paralel çalışma sistemi yakıt tasarrufunu arttırıyor.
Daha da önemlisi, Volvo’nun hibrid teknolojisi frenleme sırasında mümkün olduğunca fazla enerji tasarrufu sağlamak üzere tasarlandı. Bu nedenle dışarıdan bir kaynakta şarj etmeye de gerek yok. Elektrik gücü aynı zamanda genel gürültü seviyesini de düşürüyor.
Claes Nilsson açıklamasında; “Hibrid kamyon adeta fısıldayarak çalışıyor ve bu sayede hem kamyonun geçtiği yerde yaşayan kişileri, hem de aracı her gün kullanan sürücüleri büyük bir gürültü kirliliğinden kurtarıyor. Hızlanma sırasında aracın çıkardığı gürültü klasik bir dizel kamyonun yarısı kadar” diyor.
Volvo’nun hibrid kamyonu 7 litre dizel motorla donatılmış. Atık operasyonlarında 340 Bg güç ve 1300 Nm değerinde tork üretiyor. Dağıtım operasyonları için 1160 Nm tork ve 300 Bg güç sunuyor. Dizel motor 120 kilowatt gücündeki elektrik motoruyla destekleniyor. Elektrik motoru gücünü son teknoloji ürünü olan Lithium ion aküden alıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |