Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Eylül 2024 Perşembe - 15:43

Kamyonlarda Kaç Çeşit Ayna Var?

Ağır vasıtalar, sürücünün etrafındaki trafik ve engeller hakkında mümkün olan en geniş görüş açısını elde etmesini sağlamak için çeşitli ayna türleri kullanır. Bu aynalar, hem güvenliği artırmak hem de manevra kabiliyetini geliştirmek amacıyla farklı açılardan geniş bir görüş sağlar. İşte ağır vasıtaların kullandığı temel ayna çeşitleri:

Kamyonlarda Kaç Çeşit Ayna Var?

1. Ana Dikiz Aynaları (Ana Yan Aynalar)

Bu aynalar, ağır vasıtaların her iki tarafında yer alır ve sürücünün arka ve yan taraftaki trafikte olan biteni görebilmesini sağlar. Ana dikiz aynaları, araç boyunca geniş bir görüş açısı sunar ve özellikle şerit değiştirme ve sollama manevraları sırasında kritik öneme sahiptir.

2. Geniş Açı (Konveks) Aynalar

Geniş açı aynaları, ana dikiz aynalarının altına veya yanına yerleştirilmiş, dışbükey yapısıyla daha geniş bir alanı gösteren aynalardır. Bu aynalar, sürücünün kör noktaları daha iyi görmesini ve aracın yanındaki alanı geniş bir perspektiften izlemesini sağlar. Geniş açı aynaları, dar alanlarda manevra yaparken ve şerit değiştirme sırasında özellikle yararlıdır.

3. Ön Ayna (Yakın Görüş Aynası)

Bu ayna genellikle ön camın üst kısmına yerleştirilir ve sürücüye aracın ön kısmındaki kör nokta alanını görme imkanı tanır. Ön aynalar, yayalar, bisikletler veya küçük engeller gibi doğrudan ön camın altındaki alanları kapsar ve kaza riskini azaltmaya yardımcı olur.

4. Alt Ayna (Kör Nokta Aynası)

Ağır vasıtalarda kullanılan alt aynalar, aracın sağ ve sol alt kısımlarında yer alır ve tekerlek çevresindeki kör noktaları izler. Alt aynalar, özellikle park etme, dönüş yapma ve dar alanlarda manevra yaparken sürücüye araç çevresindeki engelleri görme olanağı sağlar.

5. Arka Ayna (Uzak Görüş Aynası)

Bu aynalar, araçların arka tarafında yer alır ve sürücünün yük alanını veya aracın arkasındaki trafiği görmesine yardımcı olur. Arka aynalar, özellikle uzun veya geniş yük taşıyan araçlarda yükün durumunu ve arka trafiği kontrol etmek için önemlidir.

6. Çatı Ayna (Kaldırım Aynası veya Eğim Aynası)

Çatı aynaları veya eğim aynaları, ağır vasıtaların daha yüksek kısımlarına yerleştirilen ve aracın çevresindeki yüksek engelleri veya araç üstündeki yükleri görmeye yardımcı olan aynalardır. Bu aynalar, özellikle tır veya yüksek kamyon gibi araçların üst alan kontrolünü sağlar.

Ağır vasıtalar, sürücünün etrafındaki tüm alanları kapsayan bir görüş sağlayabilmesi için çeşitli ayna türlerini bir arada kullanır. Ana dikiz aynaları, geniş açı aynaları, ön aynalar, alt aynalar, arka aynalar ve çatı aynaları gibi farklı ayna tipleri, güvenli sürüş ve etkili manevra kabiliyeti için kritik öneme sahiptir. Bu aynaların her biri, sürücüye farklı bir perspektiften bakış açısı kazandırarak aracın etrafında güvenli bir şekilde hareket etmeye yardımcı olur.

Etiketler:
 
Türkiye’deki En Büyük Taşıma İşi Veren Fabrikalar: Sektörün Devleri
 
Lojistik sektörünün geleceğinde yapay zeka
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
PTO (Power Take-Off) ve Kamyonlar İçin Kullanım Alanları: Geniş Bir Bakış
PTO (Power Take-Off), Türkçe’de “Güç Çıkışı” olarak adlandırılan ve özellikle ...
Dünyanın En Büyük Kamyonu Hangisi?
Dünyanın En Büyük Kamyonu: BelAZ 75710
İlk Treylerin Üretimi: Taşımacılıkta Bir Devrim
Taşımacılık ve lojistik dünyasında vazgeçilmez bir yere sahip olan treylerler, ...
 
Dünyanın En Eski Kamyon Fabrikası: Daimler-Benz
Otomotiv sektörünün en önemli oyuncularından biri olan kamyonlar, 19. ...
Araçları sürüş sırasında şarj eden 'elektrikli yol' testine başlandı
Amerika Birleşik Devletleri'nde elektrikli araçları yol boyunca ilerlerken ...
Otomatik Şanzıman Araç Kullanırken Bunları Yapma!
Otomatik şanzımanlı ağır vasıtalar, sürücülere konfor ve kullanım kolaylığı ...
 
Şoförler En çok Hangi Sağlık Problemlerini Yaşıyor?
Kamyon şoförleri, uzun saatler boyunca direksiyon başında kalarak büyük ...
Elektrikli Kamyonlarda En Sık Karşılaşılan Arızalar
Elektrikli kamyonlar, çevre dostu ve enerji verimli taşıma çözümleri sunarak ...
Ağır Vasıtalarda En Önemli Motor Parçası: Piston ve Segmanlar
Ağır vasıtalar, taşımacılık sektörünün bel kemiğini oluşturur ve uzun ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwtreylerkamyonumfahrertürkiyesrc haberler busşoför