Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
23 Ağustos 2024 Cuma - 12:39

Otomatik Şanzıman Araç Kullanırken Bunları Yapma!

Otomatik şanzımanlı ağır vasıtalar, sürücülere konfor ve kullanım kolaylığı sağlarken, doğru kullanılmadığında bazı sorunlara yol açabilir. Bu tür araçlar, manuel şanzımanlı araçlara göre farklı bir sürüş dinamiği gerektirir ve bazı hatalar aracın performansını, verimliliğini ve ömrünü olumsuz etkileyebilir.

Otomatik Şanzıman Araç Kullanırken Bunları Yapma!

Ağır Vasıtalarda Otomatik Şanzımanlı Kamyon ve Çekicilerde Yapılan Yaygın Kullanım Hataları

1. Şanzıman Modlarını Yanlış Kullanmak

Otomatik şanzımanlı araçlarda, çeşitli sürüş modları (örneğin, Drive, Neutral, Park, Reverse) bulunur. Bu modların yanlış kullanımı, şanzımanın aşırı zorlanmasına veya zarar görmesine neden olabilir. Örneğin, araç tamamen durmadan geri vitese almak veya hareket halindeyken “Park” moduna geçmek, şanzıman dişlilerinin zarar görmesine yol açabilir. Sürücüler, şanzıman modlarını doğru ve dikkatli bir şekilde kullanmalı ve araç tam olarak durmadan bu modlar arasında geçiş yapmaktan kaçınmalıdır.

2. Araç Yük Altındayken Ani Vites Değişiklikleri Yapmak

Ağır vasıtalar, genellikle ağır yükler taşır ve bu yükler altında şanzımanın daha dikkatli kullanılması gerekir. Ani vites değişiklikleri veya yüksek devirdeyken vites düşürme, şanzıman üzerinde aşırı strese neden olabilir. Bu durum, şanzımanın aşırı ısınmasına veya dişlilerin zarar görmesine yol açabilir. Otomatik şanzıman, genellikle yük koşullarına göre kendini ayarlasa da, sürücülerin ani manevralardan kaçınması önemlidir.

3. Rölantide Uzun Süre Bekletmek

Otomatik şanzımanlı kamyon ve çekicilerde, uzun süre rölantide beklemek, şanzıman sıvısının aşırı ısınmasına ve verimliliğin düşmesine neden olabilir. Rölantide uzun süre beklemek, özellikle yoğun trafikte veya sıcak hava koşullarında, şanzımanın soğutma sistemine ekstra yük bindirir. Bu durum, şanzımanın performansını olumsuz etkileyebilir. Sürücüler, uzun süre beklemeleri gerektiğinde aracın motorunu durdurmayı tercih etmelidir.

4. Şanzıman Yağının Düzenli Olarak Kontrol Edilmemesi

Otomatik şanzımanlar, doğru çalışabilmek için belirli bir seviyede ve kalitede yağa ihtiyaç duyar. Ancak, bazı sürücüler şanzıman yağı seviyesini düzenli olarak kontrol etmeyi ihmal edebilirler. Şanzıman yağı seviyesinin düşük olması veya yağın kalitesinin bozulması, şanzıman parçalarının yeterince yağlanmamasına ve aşırı ısınmasına neden olur. Bu durum, şanzımanın ömrünü kısaltır ve performansını düşürür. Sürücüler, şanzıman yağını düzenli olarak kontrol etmeli ve gerektiğinde değiştirmelidir.

5. Aracı Nötr Modunda Yokuş Aşağı Sürmek

Bazı sürücüler, yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla aracı yokuş aşağı sürerken “Nötr” moduna alabilirler. Ancak, bu uygulama otomatik şanzımanlı ağır vasıtalar için ciddi riskler taşır. Nötr modda, şanzıman motor frenlemesini devre dışı bırakır ve aracın kontrolü zorlaşabilir. Ayrıca, bu durum şanzımanın aşırı ısınmasına ve ciddi hasarlara neden olabilir. Sürücüler, yokuş aşağı sürüşlerde aracı kontrol altında tutmak için uygun vites modunu kullanmalı ve motor frenlemesinden yararlanmalıdır.

6. Düşük Devirde Aşırı Yüklenme

Otomatik şanzımanlı araçlarda düşük devirde yüksek yük taşımak, şanzımanın aşırı zorlanmasına neden olabilir. Düşük devirdeyken, motor ve şanzıman daha fazla tork üretmek zorunda kalır ve bu da sistem üzerinde aşırı baskı oluşturur. Bu durum, özellikle dik yokuşlarda veya ağır yük taşırken şanzımanın aşırı ısınmasına ve erken aşınmasına yol açabilir. Sürücüler, bu tür durumlarda uygun devir ve vites aralığını seçmelidir.

7. Sürüş Koşullarına Uygun Olmayan Şanzıman Modu Kullanmak

Otomatik şanzımanlı kamyonlar ve çekiciler, genellikle farklı sürüş koşullarına uygun modlara sahiptir (örneğin, ekonomik mod, spor mod, kış modu). Bu modlar, aracın performansını optimize etmek için tasarlanmıştır. Ancak, sürüş koşullarına uygun olmayan bir modu seçmek, yakıt verimliliğini düşürebilir ve şanzımanın gereksiz yere zorlanmasına neden olabilir. Sürücüler, mevcut sürüş koşullarına uygun şanzıman modunu seçmeli ve aracın performansını optimize etmelidir.

Otomatik şanzımanlı ağır vasıtalarda yapılan kullanım hataları, aracın performansını olumsuz etkileyebilir ve uzun vadede ciddi mekanik sorunlara yol açabilir. Sürücülerin, bu hatalardan kaçınmak için aracın kullanım kılavuzunu dikkatlice okumaları ve şanzımanın doğru kullanımına yönelik bilgi sahibi olmaları büyük önem taşır. Ayrıca, düzenli bakım ve kontrollerin yapılması, şanzımanın ömrünü uzatır ve aracın en verimli şekilde çalışmasını sağlar. Bu sayede, hem sürüş güvenliği artırılır hem de işletme maliyetleri azaltılır.

 
Dolardaki Yükseliş Sürüyor!
 
Eskiden Kamyoncu Olan Ünlüler
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Şoförler En çok Hangi Sağlık Problemlerini Yaşıyor?
Kamyon şoförleri, uzun saatler boyunca direksiyon başında kalarak büyük ...
Elektrikli Kamyonlarda En Sık Karşılaşılan Arızalar
Elektrikli kamyonlar, çevre dostu ve enerji verimli taşıma çözümleri sunarak ...
Ağır Vasıtalarda En Önemli Motor Parçası: Piston ve Segmanlar
Ağır vasıtalar, taşımacılık sektörünün bel kemiğini oluşturur ve uzun ...
 
Hatırlanması Gereken 6 Ünlü Kadın Kamyon Şoförü!
Kamyon şoförü olarak kadınların bugünlerde adı daha çok anılmaya başladı. ...
Dünyanın en eski kamyonu
Dünyanın en eski kamyonu, 1896 yılında Almanya’da üretilen Daimler Motor ...
Avrupa’da 16 Ton Altında Bulunan Kamyon Modelleri
Avrupa’da 16 tonun altında sınıflandırılan kamyonlar, hafif ve orta sınıf ...
 
KAMYON ŞOFÖRÜ NE KADAR MAAŞ ALIYOR
Edinilen bilgilere göre 2024 yılı itibari aylık ortalama Kamyon Şoförü ...
LOJİSİTİK SEKTÖRÜNDEKİ EN SON YENİLİKLER
Dünyada lojistik sektöründe öne çıkan teknolojiler, verimliliği artırmak, ...
Lityum: Geleceğin Enerji Kaynağına Dair Yeni Gelişmeler
Lityum, periyodik tablodaki en hafif ve en küçük alkali metal olarak yüksek ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsşoförtruckKamyondikkatlkwkamyonumfahrersondakika