Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
2 Şubat 2012 Perşembe - 13:45

Kara ve Buza Teslim Olmamak için Kış Lastiği Kullanın!

Son günlerde tüm yurdu etkisi altına alan dondurucu soğuklar ve yoğun kar yağışı, yollarda kayan otomobilleri ve kazaları da beraberinde getirdi. Haber bültenleri kayan otomobilleri ve sürücülerin yaşadığı zorlukları gösterirken kış lastiği kullanımının önemi bir kez daha ortaya çıktı. Peki sürücüler neden kış lastiği kullanmalı, kış sezonunda nelere dikkat edilmeli? İşte, kışın güvenli sürüş için altın değerinde öğütler…

Kara ve Buza Teslim Olmamak için Kış Lastiği Kullanın!

Tüm dünyada trafik kazalarının nedenleri arasında yağmur, kar ve buzlanma üst sıralarda yer alıyor ve istatistiklere göre kazaların yüzde 60’tan fazlasına kış şartları sebep oluyor. Kış mevsiminin daha sert geçtiği dönemlerde ise bu oran daha da yükseliyor.
 
Kış şartlarına uyumlu lastik teknolojisinin bugün ulaştığı nokta sayesinde, dünyanın pek çok ülkesinde karayolları kanunları kış lastiğini takmayı mecburi tutuyor. Kış şartları Türkiye’de de sürücüleri zorluyor. Ülkemizde de kazaların nedenleri arasında yağmur, kar ve buzlanma üst sıralarda yer alıyor.
 
Kış lastiği kullanımının önemine dikkat çeken Continental Türkiye Binek Lastikleri Satış Müdürü Mehmet Akay, yaz lastiklerinin yere temas eden yüzeyinin +7 dereceden itibaren sertleştiğini, bu nedenle ıslak ve soğuk yolda yeterli kavrama sağlamadığını, kış lastiklerinin ise yapılarındaki doğal kauçuk payları sayesinde düşük sıcaklıklarda bile esnekleşip yol tutuşunun önemli ölçüde arttığını ifade ediyor.
 
Niçin Kış Lastiği Kullanmalısınız?
 
§ Yaz lastikleri hamurunun içeriğinden dolayı +7 dereceden itibaren sertleşir. Bu nedenle ıslak ve soğuk yolda yeterli kavrama sağlamaz. Kış lastikleri ise yapılarındaki doğal kauçuk payları ve kış teknolojisi sayesinde düşük ısılarda bile esnekiğini korur ve yol tutuşları artar.
 
§ Kışın, yaz lastikleri ile fren mesafesi uzar, virajda araç, merkezkaç kuvvetinin etkisi ile daha fazla dışarıya doğru savrulur, araçlarda önden veya arkadan kaymalar artar. Bu nedenle kış lastiği kullanılması sürücü ve sürüş güvenliği açısından büyük önem gösterir.
 
§ Kış aylarında kaza yapma riski yaz aylarına göre 6 kat daha fazladır. Sadece atmosferik koşullar ve yol koşulları göz önüne alınarak ortaya çıkan bu rakama hatalı lastik seçimi dahil değildir.
 
§ Karla kaplı bir zeminde 50km/h süratte standart lastik ile fren mesafesi 43m iken kış lastiği ile bu mesafe 35m’ye düşmektedir.
 
§ Buzlu zeminde ise 30km/h süratte standart lastik ile fren mesafesi 68m iken kış lastiği ile bu mesafe 57m’ye düşmektedir.
 
§ Kış lastiklerinin blok desenlerinin üzerinde bulunan derin yivler, lastiğin adeta yere yapışmasını sağlayarak extra bir tutunma sağlamaktadır.
 
Kış Sezonunda Dikkat Edilmesi Gereken Özel Noktalar:
 
§ Kış sezonunda her zaman 4 lastiğinizde kış lastiği olmalıdır. Kış lastikleri ekim ayı ile nisan ayı arasında kullanılabilir.
 
§ Kış Lastiği adı gibi kış lastiğidir, yani kar lastiği değildir. Bu yüzden araca takılması için karın yağmasını beklememek gerekir.
 
§ Kış lastiklerinin üstün tutunma ve kavrama özellikleri, sadece karda buzda değil, ısının +7 dereceye düşmesiyle devreye girecektir.
 
Unutmayın!
 
§ Lastiklerinizin diş derinliklerine dikkat edin. Diş derinliği azalmış lastikler su tahliyesi yapamaz ve oluşan aquaplaning fren mesafesinin uzamasına neden olur.
 
§ Lastiklerdeki 3 mm’lik minimum diş derinliği güvenlik sınırı olarak kabul edilmektedir ancak kışın bu derinliğin 4mm olması gerektiğini unutmayın. Güvenilir bir kavrama, güvenilir durma ve güvenilir hızlanma anlamına gelir.
 
§ Kış lastiklerini seçerken orjinal ebatlara uyun. Geniş tabanlı kış lastiğine yönelmek yanlış bir uygulamadır. Bu tür lastikler özellikle karlı ve buzlu zeminde yola daha az tutunabilirler. Yani geniş tabanlı lastik yerine araç üreticisinin uygun gördüğü lastik seçimine gidilebilir.
 
§ Yağışlar başladığı için yollarda olan veya oluşabilecek çukurlar lastikler için büyük tehlikedir. Çukurlara ani ve hızlı düşüşlerde lastikler jantla zemin arasında sıkışarak özellikle yanaklarında arızalar meydana gelebilecektir.
 
§ Sulu zeminlere aşırı hızla girildiğinde lastikler kızaklamaya (aquaplanning) maruz kalabilir ve direksiyon hakimiyeti yitirilmesi sonucu araç kontrolden çıkabilir.
 
§ Tekrar kullanmak üzere sökülen ve saklanmak istenen lastikler jantlı olarak üst üste, jantsız olarak dik muhafaza edilmelidir.
 
§ Karlı ve buzlu zeminde kalkma, durma ve direksiyon hamleleriniz yavaş olmalıdır.
 
 
 
Aracınızı Nasıl Kullanmalısınız?
 
§ Kış sezonunda trafik ışıklarına, kavşaklara, yokuşlara, ve su birikintilerine yaklaşırken her zaman dikkatli olun ve hızınızı düşürün.
 
§ Karlı zeminde aracınıza yavaş yavaş hız verin, lastiklerin patinaj yapması karın sertleşip daha kaygan bir zemine dönüşmesine neden olabilir.
 
§ Karda ve buzde hareket etmek için aracınız 1.viteste patinaja neden oluyorsa daha yavaş kalkış için 2. vitesle hareket etmeyi deneyin.
 
§ Normal, karlı veya buzlu yollarda hiç bir şekilde lastiklerinizin havasını düşürmeyin. lastiklerin tabanları yola tam olarak oturmalı, aşırı veye düşük hava basıncı uygulanan lastikler yola tam olarak temas etmezler. Dolayısıyla kavrama oranı çok düşecektir.
 
§ Buzlu alana yaklaşırken frene aralıklarla basınız, ABS’li araçlarda ise buna gerek yoktur, frene çok güçlü olarak basmak gerekir.
 

Yokuş inerken motorun frenleme (düşük vites) gücünü kullanın. Vites küçültme hamlesini yokuş başlamadan gerçekleştirin. İnişe geçtikten sonraki ani vites küçültmeleri ve fren hareketiniz aracın kaymasına neden olacaktır

 
Türkiye’de Renault Grubu 2011 sonuçları
 
“Sanayinin en büyük fuarı açıldı"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye’de Renault Grubu 2011 sonuçları
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2011 yılında 140 bin 827 adet araç satışı ...
2011 Yılının En İyi Şikayet Yöneten Otomobil Markaları Belli Oldu
Şikayetvar.com’un yürüttüğü ŞikayetEndex 2011 sonuçları Otomotiv sektöründe ...
THERMO KING 2012'YE HIZLI BAŞLADI
Doğuş Otomotiv distribütörlüğünde satış grafiğini sürekli yükselten Thermo ...
 
KONTEYNIRLAR KONTROL EDİLMİYOR KAÇAKÇILIK ARTIYOR
Merkezi Stockholm'de bulunan barış araştırma enstitüsü Sipri tarafından ...
Egzoza "ücret" geliyor!
Egzoz gazı ölçme cihazları muayene ücreti ödeyecek. Elektrik, su ve doğalgaz ...
Geri vitesi boş geçmeyecek!
Taksimetreler, geriye doğru harekette de çalışacak. Mevcut uygulamada ...
 
TÜVTURK İş Geliştirme ve İletişim Direktörü Koray Özcan, otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan ‘xenon far’lı araçların ağır kusurlu kabul edileceğini açıkladı.
Otomatik far yükseklik ayarlayıcısı bulunmayan ”xenon far”lara sahip araçların ...
SHELL VE MİGROS’UN “TIKLA KAZAN” KAMPANYASINA REKOR İLGİ
Shell ve Migros’un müşterilerine birbirinden cazip fırsatlar yaratan işbirliğinin ...
UÇAĞA BİNİYORSANIZ BU HABERE DİKKAT!
Kış nedeniyle yaşanan uçuş iptallerinde yolcuların birçok hakkı bulunuyor Zorlu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumbuslkwtreylertürkiye haberler fahrernewssrc