Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, TCK, 1998'de Tarsus-Adana-Gaziantep yolunda ilk kez ''taş mastik asfalt'' uygulaması yaptı. Bu uygulamadan elde edilen olumlu sonuçlar üzerine TCK, ''taş mastik asfalt'' uygulamasını genişletme kararı aldı.
TCK, Bölge Müdürlüklerine gönderdiği genelde, ağır vasıtaların yoğun kullandığı devlet yolları ile otoyollarda çökmelere karşı daha dayanıklı ve ağır vasıtaların tekerlek izini tutmayan ''taş mastik asfalt'' kullanılmasını istedi.
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, bitüm miktarı diğer kaplama türlerine göre daha fazla olan taş mastik asfaltın çevre ve iklim koşullarına göre daha uzun ömürlü olduğunu belirtti.
Karışımında sert taş kullanılan taş mastik asfaltın yüzey özelliklerinden dolayı çevreye daha az ses yaydığını belirten yetkililer, söz konusu kaplamanın ağır vasıtaların yol açtığı tekerlek izine karşı dayanıklılığının da daha yüksek olduğu bildirdi.
TCK, bu yıldan itibaren, ağır taşıt trafiği olan devlet yolları ile otoyolların yapım ihalesi şartnamelerinde, kullanılacak kaplama türünü ''taş mastik asfalt'' olarak belirleyecek. Ayrıca, bu yıl ihalesi yapılacak yaklaşık 600 kilometre yola ''taş mastik asfalt'' serilecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |