"BTK, TÜRKİYE’NİN GURURU, BİR DÜNYA PROJESİ"
AK Parti Kars milletvekilleri Ahmet Arslan ve Prof. Dr. Yunus Kılıç, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ya da diğer adıyla İpekyolu Projesi'nin inşaat alanında incelemelerde bulundu.
Çalışmalar hakkında Proje Müdürü Yaşar Ünlü'den bilgiler alan milletvekilleri, tünellere inerek işçilerle tokalaştı, birlikte yemek yedi.
Arslan ve Elçi, tünellerin önünde gazetecilere açıklamalarda bulundu. Milletvekilleri projenin sadece 76 kilometrelik bir demiryolu projesi olmadığını, Londra’dan Orta Asya’ya demir yolunu kesintisiz hale getiren Türkiye’nin gururu olacak bir dünya projesi olduğunu vurguladı.
Milletvekili Ahmet Arslan, Türkiye’nin ulaştırma altyapı yatırımları ile çok şeyler yapıldığını belirtti. Arslan, “Bugün dünya Türkiye’de yapılan çalışmaları gıpta ile izliyor. Biz Karslılar olarak şanslıyız ki, bu dünyanın gıpta ile izlediği projelerden bir tanesi, Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Projesi. Proje ile ilimizden, ülkemizden, Gürcistan’a Azerbaycan’a ve oradan Orta Asya’ya kadar gidiyor. Proje isim olarak çok kolay gelebilir, işin büyüklüğünü cesametini insanlar gözleri ile gördüğü zaman çok daha iyi tahayyül edebiliyorlar, çok daha iyi anlayabiliyorlar.” dedi.
Milletvekili Prof. Dr. Yunus Kılıç ise bugün BTK’ nın cesametini ve büyüklüğünü gördüklerini belirtti. Kılıç, “Şöyle bir hissiyat oluştu bende, belki bir gün gelecek sadece bu trene binip buradan geçip gideceğiz ama bunun altında ne büyük yatırımların ve ne büyük emeklerin olduğunu da bilmek açısından buraları gezmek görmek önemliydi. Buralar gezildiği zaman büyük bir devlet olma onurunu insan yaşıyor. Bu bir dünya projesi, Pekin’i Londra’ya bağlayacak bu demir İpekyolu'nun kavşağında olan Kars’ta lojistik merkezin kurulması ile oluşturacağı istihdam bizler için önemliydi. Bunun heyecanı içerisinde bu çalışmaları inceledik, beklenen katkıları insanımızın tasavvur ettiğinden çok çok daha büyük olacaktır.” diye konuştu.
Milletvekilleri ziyaretin ardından birlikte yemek yedikleri işçilerle tünellerin önünde hatıra fotoğrafı çektirdikten sonra inşaat alanından ayrıldı.
PROJENİN YÜZDE 60'I TAMAMLANDI
Öte yandan BTK’ demir yolu hattında, toplam bin 200 personel çalışırken, bunlardan 750’sinin aç kapalar da, 300’ünün delme tünellerinde, 100’ünün taş kırmada ve 50'sinin ise idari personel olarak görev yaptığı öğrenildi. Projenin yüzde 60’ının inşa edildiği, şu ana kadar 250 milyon TL harcandığı ve toplam bedelinin ise tahmini 600 milyon TL'yi bulacağı tahmin ediliyor.