MAN otobüs pazarında 2016’da %17 pazar payına ulaştı. Yeni nesil Lion’s Coach EfficientLine 2+1 VIP ve küresel podyuma çıkan NEOPLAN Tourliner başta olmak üzere, segmentlerinde üst sınıfı oluşturan modelleri ile Türkiye otobüs pazarında fark yaratacak.
MAN’ın yüzde 100 elektrikli ilk şehir otobüsü, 2018’de teste çıkacak, 2020’den önce üretilecek.
Türkiye kamyon pazarında payını en çok yükselten marka konumundaki MAN’ın müşteri memnuniyeti alanındaki liderliği TUV Ticari Araçlar Arıza Raporu çalışmasında yine tescillendi.
MAN, 2016’da kalitenin öne çıktığı kamu pazarında ise ‘altın yılı’nı geçirdi; % 40-50 oranında daralan pazarda %100 artış kaydederek yılı 340 araçla kapattı.
MAN, TopUsed ile de Türkiye’de 2. el pazarına da öncülük ediyor. Türkiye’de 550 araç satan TopUsed, 10 ülkeye 80 araç satarak 2. elde de ihracat gerçekleştirdi.
Türkiye’de 6 merkezi bulunan TopUsed, 2017’de 8, daha sonraki yıllarda ise 10 merkezde, 2. elde de MAN kalitesi ve güvencesini yaygınlaştıracak.
MAN Satış Sonrası Hizmetler, ‘müşteri’ odaklı yaklaşımı ile sektörün en rekabetçi performansını sergiliyor. Ağır ticari araçların arenası olan zorlu koşulların hüküm sürdüğü şantiyelerde, MAN araçları fark yaratıyor.
MAN Satış Sonrası Hizmetler, her alanda sunduğu avantajlarla müşteri memnuniyetini her geçen gün geliştiriyor, açtığı yetkili servislerle hizmet kalitesini tüm Türkiye’de yaygınlaştırıyor.
Ağır ticari araçların öncü markası MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. yönetimi, geleneksel buluşmada basın temsilcileri ile bir araya gelerek, 2016 yılını değerlendirdiler, 2017 yılı öngörülerini paylaştılar. Bu yıl İstanbul’da The Marmara Otel’de gerçekleşen basın toplantısına, MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. adına Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal ve Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu ev sahipliği yaptılar.
MAN SEYAHAT OTOBÜSÜ PAZARINDA % 17’LIK PAYA ULAŞACAK
2016 yılını değerlendiren ve 2017 yılı beklentilerini paylaşan MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Otobüs Satış Direktörü Can Cansu, 2016 yılında seyahat otobüsü pazarının, 1.000 adetlik beklentilerin de üzerinde yaklaşık 1.150 adetlik toplam satış rakamı ile biteceği öngörüsünü paylaşarak şöyle konuştu:
“2016 yılında otobüs pazarı, beklentilerin üzerine çıktı”
“Otobüs pazarı, yaşanan sosyo-ekonomik hareketliliğe karşın 2016’da bir önceki yılki büyüklüğünü korudu. MAN olarak, pazarda %17 civarında bir pay bekliyoruz. Sektör artık neredeyse tamamen 2+1 VIP otobüse dönüyor. Bu alanda tüm rakipler, globalde çok daha az pazar bulabilen 2 aks 13 metrelik otobüs çözümleriyle ürünler sunuyor. Ancat sadece MAN olarak biz, hem standart 2 aks 12 metrelik otobüsümüzle 38 yolcu koltuklu olarak, hem de daha rahat koltuk arası mesafeleri ile işletmeci açısından önemli ve rakipsiz avantajlara sahip bir ürün sunabiliyoruz. Standart koridorsuz yapısı, yolcu bölümündeki tavan yüksekliği ve ileri teknoloji, ultra ince ve ergonomik yolcu koltukları ile kendi segmentinin en ferah araçlarından olan MAN Lion’s Coach EfficientLine, sunduğu tüm bu benzersiz avantajlarla en çok talep model konumunda. İlk 2 yılında 250 adedin üzerinde satarak, sektörün ilgi ve takdirini rakamsal olarak da teyit etti. Hem MAN hem de NEOPLAN markalarında sunduğumuz EfficientLine tipi otobüslerimiz, ciddi yakıt tasarrufu ile de sektörün tam da ihtiyaç duyduğu kârlılık sorununa getirdiği güçlü çözüm ile yeni bir dönem başlatmış oldu. EfficientLine serisi otobüsler, her 100 km’de, muadil araçlara kıyasla, 2 – 3,5 litre civarında yakıt tasarrufu sağlıyor”.
Yeni nesil NEOPLAN Tourliner’ın dünya lansmanı yapıldı: Premium otobüste Ailenin yeni üyesi ve bir dizi yeni özellik…
MAN, dünyanın en büyük ticari araç fuarı Hannover IAA Commercial Vehicles’da yeni ve geleceğe yönelik portföyünü sergilediğini de hatırlatan Can Cansu, “MAN’ın güçlü markası; premium yolcu otobüsü ailesi NEOPLAN Tourliner’ın en son üyesinin tanıtımının yanı sıra MAN’ın, Lion’s markasına odaklanan yeni iç ve dış tasarımı, yeni güç seviyelerine erişen motorlar ve ince ayarlı transmisyonlar ile tamamlanıyor.
NEOPLAN Tourliner, üst sınıf yolcu otobüsleri alanında yeni bir model ile küresel otobüs pazarında görücüye çıktı. Esnek kullanım alternatifleri, çok sayıdaki yardım sistemleri ve mükemmel verimi, NEOPLAN Tourliner’ı alanında gerçekten dört dörtlük yapıyor. NEOPLAN’ın tüm yeni otobüs modelleri de aynı düşük tüketim seviyelerini korurken daha fazla tork ve optimize edilmiş aktarma organları sayesinde daha fazla verim sağlayan geliştirilmiş motor ve şanzıman fonksiyonlarından yararlanıyor. MAN otobüslerinin bazı modellerinin yanı sıra tüm NEOPLAN modelleri, sadece Türkiye’de üretiliyor.
Yeni nesil inovasyon: MAN EfficientCruise da IAA’da tanıtıldı
Tüm MAN yolcu otobüsü ve şehirlerarası otobüs şasisi, aynı zamanda, güvenliğe, konfor ve randımana katkı sağlayan en son yardım sistemlerini de içeriyor. IAA’da bu alanda sunulan bir diğer inovasyon da en son nesil önleyici seyir kontrol sistemleri alanında. Artık MAN ve NEOPLAN otobüslerinin yakıt tüketiminin daha da optimize edilmesini sağlayan EfficientRoll serbest tekerlek özelliğini de ilk kez içeren MAN EfficientCruise da IAA’da tanıtıldı. MAN ve NEOPLAN otobüsleri, her segmentde uzun mesafe ulaştırma hizmetleri için şart koşulan erişilebilirlik gereksinimlerini de tamamıyla karşılıyor.
Frenlerken oluşan kinetik enerjiyi geri kazanıyor
MAN olarak geniş otobüs portföyümüz ile şehirlerarası, şehiriçi ve yolcu otobüsü alanlarında her ihtiyaç için mükemmel çözümler sunuyoruz. Bir dizi kullanılabilir tahrik sistemi kavramıyla MAN şehiriçi otobüsleri, (örneğin biyogaz kullanımı sayesinde CO2 salınımı olmaksızın çalışan MAN Lion’s City GNC gibi) modern toplu taşımacılık sistemi çözümleri sunuyor. MAN Lion’s City Hybrid, fren yaparken ve yavaşlarken oluşan kinetik enerjiyi geri kazanarak yakıt tüketimini azaltıyor.
MAN’ın yüzde 100 elektrikli şehir otobüsü, 2018’de teste çıkacak, 2020’den önce üretilecek
MAN, Elektrik Mobilite (e-Mobilite) ile ilgili olarak da IAA 2016’da bir dizi inovasyon sundu. Konsept araç olarak tamamıyla elektrikli MAN Lion’s City körüklü otobüsü ve farklı şarj altyapı kavramlarını sergileyen MAN Truck & Bus, ayrıca gece şehiriçi tedarik uygulamalarında kullanılabilecek elektrikli bir TGS yarı-römork çekiciyi de fuarda sergiledi. Yarı-römorku şehiriçi kullanımı için optimize edilmiş bu konsept araç, düşük dara ağırlığı ile yüksek hacimli yük kapasitesi sunuyor ve emisyonu (CO2, NOx, gürültü) ise bulunmuyor. MAN Lion’s City Hybrid de; elektrikli güç aktırama organları ve diğer bileşenlerin elektrikle çalıştırılmasıyla gelen yılların tecrübesi sayesinde MAN Truck & Bus, elektrikli otobüs segmentinde ulaştırma şirketlerine pratik ve verimli çözümler sunuyor. MAN, şarj teknolojisinin depolama modülü sayısının gerekli mesafe ve taşıma kapasitesine bağlı olarak ihtiyaç duyulduğu kadar seçilip birleştirildiği ‘modüler’ yaklaşımı temel alıyor. MAN, e-Mobilite yol haritası çerçevesinde elektrik bataryalı bir aracın (BEV) ön-seri otobüs versiyonunu 2018’de saha testine çıkaracak. Yüzde 100 elektrikli şehir otobüsünün seri üretimine ise 2020’den önce başlayacak”.
“MAN araçları, segmentlerinin premium sınıfını oluşturuyor”
MAN modellerinin, ileri teknolojileri, yüksek kaliteleri, dayanıklı yapıları, üstün performansları, yüksek tasarruf sağlamaları gibi birçok özellikleri ile alanlarında üst sınıf araçları oluşturduğunu belirten Can Cansu, MAN araçlarının her noktasında, yüksek teknoloji ve birinci sınıf işçilikle, yanma dahil tüm zor şartlara dayanıklı, kaliteli malzemeler kullanılır. İşte tüm bu ve benzer üstün özelliklerinden dolayı MAN araçları, aslında segmentlerinin uygun fiyatlı premium sınıfını oluşturuyorlar. 250 yılı aşkın köklü geçmişi ve tecrübesi ile MAN’ın Türkiye dahil tüm dünyadaki Ar-Ge merkezlerinde, başta motor teknolojileri olmak üzere tüm aksamları, tasarımları, aerodinamik yapısı; daha düşük yakıt sarfiyatı, daha yüksek dayanıklılık, daha yüksek ekolojik hassasiyetler ve daha ekonomik işletme maliyetleri için sürekli geliştiriliyor. MAN kamyon ve otobüsleri, işte bu yüzden alanlarında dünyanın en çok tercih edilen araçları arasında yer alıyor, segmentlerinde standartları belirliyor. Sektörünün kalite ve teknoloji öncüsü MAN’ın getirdiği son yenilik olan EfficientLine sistemi de ticari araçlar pazarında yeni bir dönem başlattı. EfficientLine’ın tasarruf, ekonomik ve ekolojik avantajları, bu dönemin tercihlerini etkiliyor. EfficientLine araçlar, her açıdan o kadar yüksek bir memnuniyet yaratıyor ki kullananlar, çok kısa sürede yeni siparişler veriyorlar” şeklinde konuştu.
“2016 Kamu satışlarında MAN’ın altın yılı”
Kamu kuruluşlarının bu yıl özellikle özel amaçlı kullanım ve özel üst yapılı araçlarda kaliteye yönelmelerinin doğal olarak MAN’ı öne çıkardığını belirten Can Cansu, “Örneğin Karayolları Genel Müdürlüğü 2008 yılından sonra ilk kez Kar Küreyici araç alımı yaptı. Burada ihale sonucu TGS 33.440 6x6 araçları tercih ettiler. Bu kış itibari ile karayollarındaki turuncu araçlarımızı, en zorlu koşullarda karla mücadele ederken göreceğiz.
Yine büyük ve önemli projelerden Orman Genel Müdürlüğü, artan orman yangınları ve ihtiyaçları doğrultusunda 30 adet arazöz alımı gerçekleştirdi. İzmir itfaiyesi Tüm araçlarını MAN ile yenileyerek bu sene 66 adet aracı filosuna kattı. Yine yurdun dört bir yanında çoğu büyükşehir itfaiye ve ağır hafriyat işlerinde çalışan araçlarında MAN tercih etti. Kamyon pazarının geçen yıla nazaran %40-50 daralmasına karşın, kamuda %100 artış kaydederek, yılı yaklaşık 340 araçla kapatıyoruz. Özel kapsamlı ve özel amaçlı üst yapılı araçlarda, hem kalitesi, performansı ve dayanıklılığı, hem de sunduğu geniş ürün ve aksesuar yelpazesi ile kamuda bu yıl MAN en çok tercih edilen marka oldu” dedi.
MAN, DARALAN KAMYON PAZARINDA PAYINI EN ÇOK YÜKSELTEN MARKA
Çeşitli sıkıntılarla mücadele edilen 2016 yılında, Kasım ayı sonu itibari ile 12 ton üstü kamyon pazarında, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık %30 luk bir daralma gözlendiğini belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Kamyon Satış Direktörü Serkan Sara, “MAN Kamyon ise 2016 yılında plaka tescil rakamlarına bakıldığında pazar payını en çok yükselten marka konumunda” dedi.
Rekabetin çok yoğun yaşandığı pazarda MAN’ın, yüksek kalitesi, müşteri odaklı çözüm önerileri ve müşteri memnuniyetine verdiği önem ile bir adım öne çıktığını vurgulayan Serkan Sara, “MAN, müşteri odaklı üretim anlayışıyla her alanda fark yaratıyor. Bu yaklaşımla geliştirilen Efficientline serisi çekilerimiz de, üstün özellikleri ile sektörü adeta şekillendirmektedir. Yaşamboyu maliyetlere bakıldığında ise MAN; yakıt ekonomisi, uzun ömürlü olması ve daha az yıpranması ile fark yaratmıştır. Bu nedenle halihazırda çok yüksek olan memnuniyet sonuçlarımız, her geçen yıl daha da artmaktadır. Almanya da her sene yapılan TUV Ticari Araçlar Arıza Raporu çalışmasına göre MAN, Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da bu alanda lider konumunu korumaktadır” açıklamasında bulundu.
MAN, EURO 6 ve EURO 6C ile iddiasını daha da geliştirecek
2017’nın ilk yarısında EURO 6 araçların satışlarının devam edeceğini, yılın ikinci yarısında ise tüketicilerin EURO 6C araçlar ile tanışacağına da dikkat çeken Serkan Sara, “MAN’ın teknoloji alanındaki öncülüğü, EURO 6 ve EURO 6C ile bir kez daha tescil ve tecrübe edilecek. Euro 6’da kullanılan Commonrail motor teknolojisi, bizim uzun yıllardır kullandığımız, bu konuda çok ciddi bir tecrübe ve bilgi birikimimizin olduğu bir teknoloji.
MAN’ın üstün özelliklerinin yanı sıra rakiplerine göre en büyük avantajlarından biri de; geniş ürün yelpazesidir. Sektörün ihtiyaç duyduğu tüm araç tipi ve versiyonlarına, araçlarda herhangi bir tadilat veya adaptasyona gerek kalmadan cevap verebiliyoruz. Önümüzdeki 10 yılda da yeni teknolojiler, yeni ürünler, kapsamlı hizmetler ile yeni lokasyonlarda müşterilerimiz ile iç içe olmayı planlıyoruz. EURO 6 ile daha geniş ürün gamı ile müşterilerimizin taleplerini karşılıyor olacağız” şeklinde konuştu.
MAN, müşteri memnuniyetinde de liderliğini koruyor
MAN, araçlarında yaptığı geliştirmelerin yanı sıra ‘Yaşamboyu iş ortağı’ olarak gördüğü müşterilerinin işletme maliyetlerini en aza indirmek üzere özel eğitimler verdiğini, sistemler geliştirdiğini de belirten Serkan Sara, “Bunun son örneği de bu yıl Türkiye’de ilk kez kullanılan ‘MAN Telematics’ sistemidir. Özel geliştirilmiş filo yönetim sistemi ‘MAN Telematics’, alışılagelmişin dışında kullanıcı, araç ve güzergah ile ilgili tespitlerde bulunuyor ve net sonuçlar sunan raporlamalar yapıyor. Örneğin araç kullanıcısının eksik olduğu ya da hatalı olduğu noktaları belirliyor ve bu konuda verilecek eğitimlerle en ideal sürüş şartlarına ulaşılması sağlanıyor. Ya da güzergaha ilişkin detaylı bilgiler ile kat edilen her kilometre başına tüketilen yakıt ya da maliyet tespit edilebiliyor” diyerek, “MAN, Türkiye pazarına olan inancı ve tüketicilere en doğru aracı sunma azmi ile ‘yeni teknolojileri Türkiye ye getirme’de lider marka olmaya devam edecektir“ açıklamasında bulundu.
MAN KALİTE VE GÜVENCESİ, TOPUSED İLE 2. EL PAZARINDA DA FARK YARATTI
Ağır ticari araçların küresel devi MAN Truck & BUS’un 2. el pazarında da öncülük ettiğini vurgulayan İkinci El Satış Direktörü Aydın Yumrukçal, dünyanın birçok ülkesinde TopUsed merkezi bulunduğunu belirterek şöyle konuştu:
“Türkiye’de Ankara ve İstanbul Asya yakasında iki merkez lokasyonumuzla birlikte İstanbul İkitelli, Ankara Kayaş, İzmir ve Konya’daki ilave satış noktalarımız ile toplam 6 merkezde müşterilerimize hizmet vermekteyiz. Gelecek 2017’de içerisinde 8 ve daha sonraki yıllarda ise 10 merkeze ulaşmayı hedefliyoruz. Mevcut merkezlerimiz, bayilerimizle entegreli olarak tüm Türkiye’yi kapsıyor, tüm TopUsed araçlarına MAN Yetkili Servis güvencesi de sunuyor. MAN TopUsed, tüm markalarda alım – satım yapıyor. Bize gelen araçlar, yapılan bağımsız ekspertiz raporları araçlar elden geçirilerek, bazı 2. fel araçlarımız da, sıfır araçlarımızda olduğu gibi komple garantili ve bakım paketli satışa sunuluyor. Müşterilerimize, uzatılmış araç garantileri, özel finansman çözümleri, uygun onarım ve bakım sözleşmeleri ile araç modifikasyonları gibi kişiye özel hizmetler sunup istediği araca sahip olmalarını sağlıyoruz. Hem 2. el araçlar, hem finansal açıdan sunduğumuz avantajlarla, aracını yenilemek isteyen bireysel müşterilerimiz ve filosunu yenilemek isteyen kurumsal müşterilerimize de çok önemli takas imkanları sağlıyoruz.
Türkiye, ağır ticari araçlarda dünyanın en önemli 2. el pazarları arasında
Türkiye ağır ticari araçlar 2. el pazarı, 80.000 adet olarak ifade edilen büyüklüğü ile dünyanın en önemli pazarlarından biri. Dolayısıyla 2. el pazarı, ilgili sektörler için de çok önemli bir unsur. Türkiye ağır ticari araçlar 2. el pazarında, kurumsal bir yapı içerisinde dürüst, şeffaf ve güvene dayalı ticari faaliyet göstermek, sektörün en çok ihtiyacı olan unsurlardan biridir. Biz bu güveni sağlarken müşterimizin beklenti ve ihtiyaçlarını da ön planda tutmaktayız. Bu bağlamda kurumsal markalara duyulan güven ve talep her geçen gün daha da artmakta ve sektörde faaliyet gösteren diğer marka temsilcilerini de kendi 2. el organizasyonlarını kurmaya zorlamaktadır. Bir anlamda mevcut 2. el organizasyonlarını da, rekabet ortamında disipline eden bir gelişmeye öncülük ediyoruz.
Kurumsal güvence ile 2. elde bakımlı ve garantili araçlar
Yapılan bağımsız ekspertiz raporları araçlar elden geçirilerek, bazı 2. el araçlarımız da, sıfır araçlarımızda olduğu gibi komple garantili ve bakım paketli satışa sunuluyor. Müşterilerimize, uzatılmış araç garantileri, özel finansman çözümleri, uygun onarım ve bakım sözleşmeleri ile araç modifikasyonları gibi kişiye özel hizmetler sunup istediği araca sahip olmalarını sağlıyoruz. Türkiye’de 2016 yılını 550 araçla kapatacağımızı öngörüyoruz. Sektör beklentilerinin zorlu bir yıl olarak tanımladığı 2017 için biz daha iyimser bir bakış açısına sahibiz. 2017’de EURO 6 araçlarının gelmesi ile, sürprizsiz bir ortamda EURO 5 araçlarda pozitif bir ivme beklemekteyiz.
MAN TopUsed ile 2. el pazarında dünyaya ihracat yaptık
Dünyanın bir çok ülkesindeki MAN TopUsed merkezlerimizde tüm kamyon, otobüs tüm marka ve modellerin 2. el ticari araçların alım ve satış işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Satışa sunulan araçlar ve araçlara ait özellikler, MAN TopUsed organizasyonuna dâhil olan tüm ülkelerde ortak olarak görüntülenebilmekte ve satışa sunulmaktadır. Her ne kadar Türkiye, uluslararası 2. el pazarına kapalı da olsa biz, MAN TopUsed organizasyonunun bu ağı sayesinde araçlarımızı başka pazarlara da satma imkânını sahibiz. Geçen yıl Suudi Arabistan ve Mısır’a satış yaptık. Bu yıl da Bulgaristan, Yunanistan, Arnavutluk, Bosna, Makedonya, Kosova, Sırbistan, Almanya, Polonya ve İtalya’ya 80 araç sattık. MAN TopUsed olarak bu alanda da Türkiye’de öncülük yapıyoruz”.
Otomotiv sektörünün geleceğinde önemli rol oynayacak olan elektrikli ve hybrid araçlar ile doğal gaz ve LNG gibi alternatif yakıtların 2. el pazarına da yansımalarını zaman içerisinde görüleceğine değinen Aydın Yumrukçal, “Elbette bu çerçevede araçların bu alternatif yakıtlar ile kat edebilecekleri menzil ve ilgili yakıtların satış noktalarının yaygınlaştırılması en önemli unsurlardan biri olacaktır. Alternatif yakıt ve satış noktalarının yaygınlaşması mevcut araçlarda da dönüşümü destekleyen unsurlardan biri olacaktır. Gelecekte TopUsed’in bünyesinde bu araçlar da yerini alacaktır” dedi
MAN, SATIŞ SONRASI HİZMETLER’İN ODAĞINDA ‘MÜŞTERİ’ VAR
‘Yaşam Boyu İş Ortağı’ olarak kabul ettikleri müşterilerine işletme giderleri ve yaşam boyu maliyetlerde avantajlar sunmaya odaklandıklarını belirten MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Şinasi Ekincioğlu, yüksek kaliteli hizmet anlayışının yanı sıra garanti ve bakım paketleriyle, düzenledikleri kampanyalarla önemli avantajlar sağladıklarını belirtti. MAN’ın hem üretimde hem de satış sonrası hizmetler alanında ‘müşteri’ye odaklandığını vurgulayan Şinasi Ekincioğlu, “Bu yaklaşımımız, yapılan bağımsız araştırmalarla da tescilleniyor. MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Yetkili Servisleri, bağımsız İPSOS firması tarafından yapılan müşteri memnuniyet ölçümlerinde yine oldukça başarılı sonuçlar yakaladı. Servislerimizin aldıkları ortalama memnuniyet notu; 100 üzerinden 86 puan olarak oldukça yüksek bir düzeyde gerçekleşti” şeklinde konuştu.
MAN Satış Sonrası Hizmetler kalitesi Türkiye’yi kaplıyor
MAN’ın üstün nitelikli araçlarıyla olduğu gibi yüksek hizmet kalitesi ve benzersiz avantajlarıyla Satış Sonrası Hizmetler alanında da rekabetçi bir yaklaşım sergilediğini belirten Şinasi Ekincioğlu, “Geliştirdiğimiz teknolojiler ve lojistik sistemlerinden elde ettiğimiz fiyat avantajlarını, müşterilerimize yansıtıyoruz. Satış Sonrası Hizmetler’de MAN avantaj ve ayrıcalıklarını, yeni açtığımız yetkili servislerimizle her geçen gün daha da yaygınlaştırıyoruz. Kısa süre önce aramıza katılan Ankara’da Antoto, Şensan Ostim, Şensan Kayaş’dan sonra Kasım ayında açtığımız Eskişehir ile Balıkesir Koçaslan Yetkili Servislerimiz ile MAN’ın Satış Sonrası Hizmetler kalite ve avantajlarını Türkiye genelinde 33 noktaya taşıdık” açıklamasında bulundu.
Kilometre sınırsız MAN güvencesi
MAN araçlarındaki garantisinde kilometre sınırı olmadığını vurgulayan Şinasi Ekincioğlu, “MAN araçların üstün nitelikleri, garantide kilometre sınırı tanımıyor. Yaşam boyu iş ortağımız olarak gördüğümüz müşterilerimize ayrıca uzatılmış garanti ve bakım paketlerimizle de avantajlar sunuyoruz. Periyodik araç bakımlarını içeren; araç tipine ve kullanımına göre müşterilerin talep ettiği ödeme aralıklarında satışı gerçekleşebilen ‘Comfort’ bakım paketimiz, standart bakım parçalarımızı içeriyor. Bunun yanında aşınan parçaları da kapsayan ‘Comfort Plus’ bakım paketimiz de mevcut. İş ortaklarımıza, uzatılmış garanti ve bakım paketlerini birleştirilerek ortak bir paket olarak kullanılması olanağını sunuyoruz. Akü ve lastik haricinde her şeyin dahil olduğu ‘Comfort Repair’ paketimiz, periyodik bakımların yanında belirlenen aşınan parçalar ile birlikte uzatılmış garantiyi de kapsamaktadır. Birçok müşterimiz bu bakım paketlerimizden yararlanarak, masraflarını azaltarak planlayabilmekte ve rekabet dünyasında öngörülebilir maliyetlerle ‘evdeki hesabın çarşıya uyacağı’ gerçekçi bir bütçe ile çalışabilmektedir” dedi.
“Hedefimiz arızasız ve kayıpsız bir araç kullanımı”
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş. Satış Sonrası Hizmetler’de arttırdığı saha etkinlikleri ile de fark yarattığını belirten Şinasi Ekincioğlu, “Satış Sonrası Teknik Bölge Yöneticilerimiz, mesailerinin ağırlıklı bir bölümünde sahada müşterilerimizin iş ortağı olarak yanında bulunuyorlar. Servis Teknik Yöneticilerimiz de bu etkinliklere çok aktif bir şekilde destek oluyorlar. Sahada öncelikli hedefimiz, müşterimizin henüz bir sorunla karşılaşmadan olası problemleri tespit ederek, önleyici ve iyileştirici önlemleri almak. Bununla birlikte, iş ortaklarımıza araçların doğru ve verimli bir şekilde kullanılması ile ilgili bilgilendirmeler, eğitimler de aralıksız olarak sürdürülüyor. Bu şekilde, bir yandan araçlarımızın kesintisiz olarak hizmet vermeye devam etmesini sağlıyor, diğer yandan da yaşam boyu maliyetlerini en düşük düzeye indirilmesi hedefliyoruz. Bu yaklaşımımızla dünya çapında zor şartlara sahip İstanbul’daki 3. Havalimanı şantiyesinde araçlarımız, rakipsiz bir ‘arızasızlık’ oranı ile çalışmaktadır. Madenler, hafriyat alanlarının yanı sıra ağır ticari araçlar açısından adeta bir arena, bir laboratuvar niteliği taşıyan 3. Havalimanı şantiyesinde de, MAN kamyon ve çekicileri en çok tercih edilenler, en beğenilenler arasında ilk sırada yer alıyor. Öncelikli hedefimiz; ‘arızasız ve kayıpsız bir araç kullanımı’dır” açıklamasında bulundu.
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş.’nin Satış Sonrası Hizmetler’de düzenlediği kampanyalarla birçok avantajlar sunduğunu da belirten Şinasi Ekincioğlu, “MAN – Petrol Ofisi Positive kart sahibi müşterilerimizin, MAN Yetkili Servislerinde yapacakları orijinal yedek parça harcamalarından akaryakıt puanı kazandıkları kampanyamız sürüyor. Ayrıca Yedek Parça Bölümümüzün geçen sene başlattığı ‘Eski enjektörünü getir yenisine yarı fiyatına sahip ol’ kampanyası da tüm hızıyla devam ediyor” dedi.
MAN Yetkili Servisleri, her zaman ‘en iyi’ seviyede
Yetkili Servislerimiz ve onların hizmet kalitesi, bizim için hayati öneme sahiptir. Satış gerçekleştikten sonra müşterilerimiz nezdinde MAN’ı, Yetkili Servislerimiz temsil ediyor. Bu nedenle Yetkili Servislerimizin kalite standartlarının ve teknik yeterliliklerini sürekli denetliyor ve yükseltiyoruz. Yetkili Servislerimizin teknisyenleri, hem Teknik Bölge Koordinatörlerimiz desteği, hem de MAN Eğitim Akademisi’nin planlı eğitimleri sürecinde sürekli olarak teknik açıdan geliştiriliyorlar. Aynı zamanda Servis Ağı ekibimiz de servislerimizin MAN standartlarına uygun olarak geliştirilmesi için düzenli olarak çalışıyor. Önümüzdeki dönemde Teknik Bölge Koordinatörlerimiz ve Yedek Parça Yöneticilerimiz, MAN ve NEOPLAN marka araç sahiplerini, Yetkili Servislerimizin üstün nitelikli ve uygun maliyetli hizmetinden yararlandırmak için ölçülebilir, şeffaf ve koordineli bir hedef birliği içinde çalışmaya devam edecekler. Amacımız, servislerimizin hizmet kalitesini sürekli olarak artırarak mevcut müşteri memnuniyetini kalıcı kılmaktır ki, sektörde oldukça iddialı olduğumuz bu konuda elde ettiğimiz geliştirmeler, bağımsız araştırmalarla da tescil ediliyor” şeklinde konuştu.