Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Nisan 2016 Cuma - 17:44

MD9 ElectriCITY ile “Şehrin Havası Değişiyor”

Otobüs ve midibüs segmentinde üretim ve ihracat yapan Türkiye'nin önde gelen otomotiv şirketlerinden TEMSA, yeni elektrikli otobüsü MD9 electriCITY’yi Adana’da düzenlediği basın toplantısıyla tanıttı.

MD9 ElectriCITY ile “Şehrin Havası Değişiyor”

Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun ve Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik’in katılımıyla gerçekleşen törende, Adana Büyükşehir Belediyesi’nde bir süre hizmet verecek örnek elektrikli otobüs Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü’ye teslim edildi.
 
Otobüs ve midibüs segmentinde Türkiye’nin önde gelen otomotiv şirketlerinden Temsa, elektrikli otobüsü MD9 electriCITY’i 6 Nisan Çarşamba günü Adana fabrikada düzenlediği basın toplantısıyla tanıttı.
 
Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul, Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun ve Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik’in katılımıyla gerçekleşen toplantıda, çevreci yönüyle dikkat çeken MD9 electriCITY büyük beğeni topladı.
 
Temsa’nın taşımacılık sektörünün ihtiyaçlarına göre geliştirdiği yenilikçi otobüsü MD9 electriCITY, fosil yakıt yerine sürdürülebilir bir enerji kaynağı olan elektrikle çalışıyor. Enerji tüketimi, çevreye duyarlılık ve verimlilik özellikleriyle öne çıkan MD9 electriCITY, duraklarda veya son duraklarda kısa şarjlar yapılarak güzergâhını tamamlayabiliyor. Daha az parça sayısıyla, yağ gibi yan ürünler ya da bakım gerektirmeden, daha kısa sürede üretilebilen bu çevreci otobüs, Temsa mühendisleri tarafından yerli olarak geliştirildi.
 
MD9 electriCITY; üç kapısı sayesinde hızlı yolcu indirme-bindirme olanağı sağlayan, 63 yolcu kapasiteli, çevreci, sessiz, ekonomik ve verimli bir şehir içi otobüsü.
 
 
 
 
Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul: “Türk mühendisler tarafından geliştirilen bu yenilikçi otobüsün ilk yolculuğunun Adana’da, Adana halkı için yapılması çok önemli”
 
Sabancı Holding CEO’su Zafer Kurtul; taşımacılık sektörüne yeni bir soluk getiren MD9 electriCITY’nin enerji tüketimi, çevreye duyarlılık ve verimlilik özellikleriyle öne çıktığını söyleyerek, Türk mühendisler tarafından geliştirilen otobüsün ilk yolculuğunun Adana’da, Adana halkı için yapılmasının çok önemli olduğunu söyledi.

Kurtul sözlerine şöyle devam etti: “Temsa Otobüs, 2015 yılında sekiz yeni ürün lansmanına ek olarak, rekor üretim ve ihracat ile satışlarını 30%, operasyonel karlılığını ise %39 artırdı. Bugün Avrupa’daki güçlü konumuna ek olarak ABD’deki pozisyonunu daha da güçlendirdi. Adana’da Türk mühendislerimiz tarafından geliştirilen yenilikçi ve konforlu Temsa marka araçlarımız dünya pazarlarına sunuluyor. Bugün araçlarımızı 66 farklı ülkeye ihraç ediyoruz.”

Zafer Kurtul, Temsa’nın başarısında pazarı doğru okumanın, ihtiyaçları doğru şekilde belirlemenin ve teknolojiyi üretim gücü ve bilgi birikimiyle harmanlamanın payına dikkat çekti.
 
Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun: “Yenilikçi ve çevreci ürün geliştirme hızımızı hiç kesmeden üretim ve satış rekorları kırmaya devam ediyoruz”
 
İnovasyon ve sürdürülebilirlik değerlerinin buluştuğu MD9 electriCITY’yi sundukları için gurur duyduğunu vurgulayan Sabancı Holding Sanayi Grubu Başkanı Mehmet Pekarun, Temsa’nın başarılı Ar-Ge çalışmalarına, yenilikçi ve yaratıcı yönüne dikkat çekti.

Pekarun, Temsa’nın önümüzdeki dönem hedeflerine ilişkin de şunları söyledi: “Sanayi Grubumuzun köklü şirketlerinden biri olan Temsa, özellikle son yıllardaki rekor üretim ve satış rakamlarıyla gururlandırıyor. 2016 yılına pazarın ihtiyaç duyduğu yepyeni ürünleri sunarak başladık. Geçtiğimiz günlerde müşterileri dinleyen, ihtiyaçları önceden tespit edip uygulamaları hızlıca devreye alan ve tüm süreçleri paydaşların katılımı ile yürüten TEMSA ARGE Merkezi 243 merkez içerisinde ‘En İyi Uygulama Örnekleri’ arasında seçildi. Ayrıca ASELSAN ile çalışmalarını yürüttüğümüz yüzde yüz yerli elektrikli otobüsümüzü de haziran ayında sizlere tanıtmayı planlıyoruz. 2016’da otobüs pazarında tüm segmentlerde pazar lideri olacağımıza inanıyoruz ve yılsonunda tam 25 ürünümüz pazarda olacak. Yeni ürün geliştirme hızımızı hiç kesmeden üretim ve satış rekorlarını kırmaya, dünya pazarlarında büyümeye devam edeceğiz.”

Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik: “Bütün çabalarımız gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmak için ve bugün MD9 electriCITY ile şehrin havasını değiştirmeye başlıyoruz”

Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, şehirlerin giderek büyürken ulaşım ihtiyaçlarının da değiştiğini ve daha ekonomik, çevreci ve sessiz ulaşım araçların önem kazandığını vurguladı. Çelik, elektrikli otobüslerin dizel otobüslerin alternatifi değil, yolcu ve çevre konforu açısından yepyeni bir toplu ulaşım sistemi olduğunu söyledi.

Çelik, ürünün özellikleriyle ilgili şunları söyledi: “Değişen teknoloji ve Ar-Ge çalışmaları; ekonomik, çevreci ve daha sessiz otobüslerin üretimini mümkün kılıyor. Uzun süredir üzerinde titizlikle çalıştığımız, bileşen yerleşimi, araç dinamiği ve tüm yazılımı Temsa tarafından yapılan MD9 electriCITY sektörde fark yaratacak bir ürün… Ürünümüzü farklılaştıracak en önemli özellikleri paylaşmak isterim. Dizel bir yakıt tüketen araçta hareketli 300 parça varken, elektrikli araçta bu sayı 5’e düşüyor Elektrikli otobüs; basit tasarımı, düşük bakım gereksinimi ve yağ ile benzeri ürünleri içermemesiyle dikkat çekiyor. Fosil yakıt yerine sürdürülebilir bir enerji kaynağı olan elektrikle çalışması nedeniyle çevre dostu olan elektrikli otobüs, sessiz olmasıyla şehirlerdeki gürültü kirliliğinin azaltılmasına da büyük katkı sağlayacak.

200kwh batarya ile 230 km menzil özelliğine sahip olan bu otobüs, 6 saatte şarj edilebiliyor. Bir dizel aracın günlük yakıt maliyeti 365 TL iken, elektrikli otobüste bu maliyet 100 TL’ye düşüyor. Yine dizel üründe yıllık masraf, yakıt-yağ-vergilerle birlikte 137 bin TL olurken elektrikli otobüste bu maliyet 36 bin TL seviyesine geriliyor. Daha ucuz maliyet olan gece elektriği kullanırsa bu rakam 21 bin TL’ye kadar da geriliyor. Araç maliyetleri elbette çok önemli ama elektrikli otobüslerin çevreye parayla ölçülemeyecek oranda katkılar sağlayacağını söyleyebiliriz.”

Şehir içi trafiğin yoğun olduğu kentlerde filo olarak güzergâhın tamamen elektrikli otobüse dönüştürülmesinin çevre açısından toplumsal farkındalığını söyleyen Dinçer Çelik, sözlerini şöyle tamamladı: “Bu farkındalığın ilk adımını Adana Büyükşehir Belediyesi ile birlikte atıyoruz. Bugün Belediye Başkanımız Sayın Hüseyin Sözlü’ye ilk MD9 electriCITY aracımızı teslim edeceğiz. Belli bir süre Adana’da hizmet verecek otobüsümüz ile Adanalı hemşerilerimize kent içi ulaşımda daha sessiz ve çevreci bir ulaşım deneyimi yaşatacağız. Temsa olarak elektrikli otobüs konusunda çalışmalarımız MD9 electriCITY ile sınırlı değil. Yüzde yüz yerli elektrikli otobüsle ilgili çalışmamız Aselsan iş birliğiyle devam ediyor ve bu ürünümüzü de haziran ayında tanıtmayı planlıyoruz. Bütün çabalarımız gelecek nesillere daha temiz bir dünya bırakmak için ve bugün MD9 electriCITY ile şehrin havasını değiştirmeye başlıyoruz.”

Basın toplantısının ardından düzenlenen törene 1.600 Temsa çalışanı katıldı. Törene katılan Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü, Adana’dan doğmuş bir markanın başarılarından duyduğu gururu dile getirerek Temsa çalışanlarına teşekkür etti.
 

 
Automechanica'da Tayvan Teknolojileri
 
Seyahat İlk 3 Ayda Hız Kesmedi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Automechanica'da Tayvan Teknolojileri
7 Nisan’da Tüyap Kongre ve Fuar Merkezi’nde başlayan Türkiye’nin en büyük ...
UN Ro-Ro ve Türk Hava Yolları'dan İşbirliği
Türkiye-Avrupa arasındaki Ro-Ro hatlarında sunulan intermodal taşımacılığın ...
Yeni Karınca I-Shift ile 325 Ton Ağırlıkta Mükemmel Çekiş
Volvo Trucks, I-Shift ailesinin yeni üyesini tanıtıyor: karınca vitesli ...
 
Anadolu Isuzu, En Başarılı Gönüllüler Arasında
Özel Sektör Gönüllüler Derneği (ÖSGD) tarafından başarılı program ve projelere ...
Yaz Lastiklerine Geçmenin Tam Zamanı
Pirelli, güneşin kendini göstermeye başladığı şu günlerde, performans, ...
DHL Express’ten 125 Milyon Euroluk Yatırım
DHL Express, operasyonel kapasitesini arttırmak üzere, Paris ve Lyon havalimanlarına ...
 
GEFCO Macaristan’a Türkiye'den Müdür
Küresel lojistik devi GEFCO Türkiye’ye 10 yıl önce katılan Zafer Özkök, ...
Isuzu D-Max Tutkunlarıyla Buluştu
Bursalı D- Max tutkunları, Anadolu Isuzu Bursa Yetkili 3S Bayisi Bursa ...
ALFA ROMEO 4C SPIDER BİRMOT’TA SATIŞTA
Alfa Romeo’nun sınırlı sayıda üretilen süper spor modeli Alfa Romeo 4C ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonculkwkamyonumnewstreylerşoförKamyonfahrerdikkat