Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Nisan 2016 Cuma - 17:06

Yeni Karınca I-Shift ile 325 Ton Ağırlıkta Mükemmel Çekiş

Volvo Trucks, I-Shift ailesinin yeni üyesini tanıtıyor: karınca vitesli I-Shift. Otomatik şanzımana eklenen yeni vitesler, zorlu koşullarda ağır yükler taşıyan kamyonlar için mükemmel bir kalkış sağlıyor. Bu yeni sistem, tamamen seri üretilen ağır yük kamyonları için tasarlandı.

Yeni Karınca I-Shift ile 325 Ton Ağırlıkta Mükemmel Çekiş

Volvo Trucks’ın yeni versiyon I-Shift’i, iki yeni karınca vitesin eklenebilmesini mümkün kılıyor. Bu da, diğer avantajların yanı sıra kamyonun duruş halinde iken toplam brüt ağırlığı 325 tona kadar olan yükü çekebilmesini sağlıyor.
 
Volvo Trucks FM ve FMX Ürün Yöneticisi Peter Hardin konuyla ilgili olarak;
“Karınca vitesli I-Shift çok yavaş hızlarda veya geri geri giderken aracın hızını düzenleyerek, otomatik şanzımanlı ağır yük kamyonları için tamamen yeni bir alan sunuyor. Böylelikle sürücü yüksek maliyetlere neden olabilen yolda kalma risklerini düşünmeden oldukça ağır yükleri taşıyabiliyor” diyor.
 
Yeni karınca vitesler ile araç 0.5-2 km/h gibi düşük hızlarda bile hareket edebiliyor. Bu durum, inşaat veya bakım gibi kesin manevralar gerektiren görevler sırasında oldukça avantaj sağlıyor.
 
Peter Hardin açıklamasında; “Yeni karınca vitesler ile büyük ölçüde iyileştirilmiş sürüş ve kalkış yeteneği, ağır yükler, zorlu coğrafi koşullarda veya kaygan zeminlerde (şantiye alanı, madenler veya ormanlar gibi) çalışırken sürücünün işini oldukça kolaylaştırıyor. Hatta taşınan yük ne kadar ağır, coğrafi koşullar veya zemin ne kadar zorlu olursa, sürücünün karınca vitesli kamyonlardan elde ettiği avantaj da o kadar yüksek oluyor” diye belirtiyor.
 
Ağır taşıma görevlerini gerçekleştiren nakliye şirketlerinin yanı sıra genel otoyol sürüşünde de karınca vitesler oldukça iyi bir esneklik ve gelişmiş yakıt ekonomisi imkanı sağlıyor.
 
Peter Hardin; “Karınca vitesli I-Shift, oldukça zorlu koşullarda bile kalkışı mümkün kılıyor. Yüksek hızlarda motor devrini optimize eden uygun arka aks oranı ile
birleştiğinde, karınca vitesler otoyolda daha düşük yakıt tüketimi sunuyor. Bu tür hizmetleri gerçekleştiren nakliye şirketleri için bu oldukça önemli bir avantaj” diye özetliyor.
 
Uygulama alanına bağlı olarak, I-Shift bir veya iki ileri karınca vites ve iki veya sıfır geri karınca vites ile birlikte sunuluyor. Geri karınca vitesler, oldukça yavaş bir hızda geri geri gelmeyi mümkün kılarak, azami kesinlik gerektiren yanaşma manevralarında büyük bir avantaj sağlıyor.
 
Karınca vitesli I-Shift hakkında bilgiler
- Karınca vitesli I-Shift, Volvo Trucks'ın I-Shift otomatik şanzımanının daha da geliştirilmiş bir versiyonudur.
- I-Shift'in yeni versiyonu, mükemmel kalkış çekişi ve çok düşük hızlarda sürüş imkanı için özel olarak geliştirilmiştir.
- Karınca vitesli I-Shift, otomatik şanzımanlı ve seri üretimli kamyonlarda daha önce görülmemiş bir başarıyla, 0,5-2 km/sa. kadar düşük hızlarda hareket edebilir ve 325 ton taşırken kalkış yapabilir.
- Şanzıman, bir veya iki karınca vitesi oranlı direct drive ve overdrive seçeneklerinden biri şeklinde uygulanabilir. İki adet fazladan geri karınca vitesinin belirlenebilmesi de mümkündür.
- Karınca vitesler, normal I-Shift şanzımanına eklenmiştir. Ağır yükleri kaldırabilmek için bazı bileşenler sağlamlığı yüksek malzemelerden üretilmiştir. Şanzıman, normal I-Shift ünitelerine göre 12 cm daha uzundur.
- Karınca vitesli I-Shift, Volvo Trucks'ın Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH ve Volvo FH16'daki 13 ve 16 litrelik motorlarıyla kullanılabilir.
 
I-Shift karınca vitesleri ile birlikte oranlar

  • Doğrudan tahrikli vites kutusunda tek karınca vites oranı 19:1, direct drive vites kutusunda ise 17:1’dir (Standart I-Shift doğrudan tahrikli vites kutusundaki en düşük vitesin oranı 15:1’dir). Doğrudan tahrikli veya iki karınca vitesli devir çoğaltıcı vites kutusunda  en düşük oran ise 32:1’dir.
  • Doğrudan tahrikli vites kutusunda en düşük geri vitesin oranı 37:1’dir.
 
Karınca vitesli I-Shift'le ilgili filmi buradan izleyebilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=dPjVu2VKoF0
 
Karınca vitesli I-Shift'in işleyişiyle ilgili animasyonu buradan izleyebilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=_rZfo6jc7sA

 
Anadolu Isuzu, En Başarılı Gönüllüler Arasında
 
UN Ro-Ro ve Türk Hava Yolları'dan İşbirliği
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Anadolu Isuzu, En Başarılı Gönüllüler Arasında
Özel Sektör Gönüllüler Derneği (ÖSGD) tarafından başarılı program ve projelere ...
Yaz Lastiklerine Geçmenin Tam Zamanı
Pirelli, güneşin kendini göstermeye başladığı şu günlerde, performans, ...
DHL Express’ten 125 Milyon Euroluk Yatırım
DHL Express, operasyonel kapasitesini arttırmak üzere, Paris ve Lyon havalimanlarına ...
 
GEFCO Macaristan’a Türkiye'den Müdür
Küresel lojistik devi GEFCO Türkiye’ye 10 yıl önce katılan Zafer Özkök, ...
Isuzu D-Max Tutkunlarıyla Buluştu
Bursalı D- Max tutkunları, Anadolu Isuzu Bursa Yetkili 3S Bayisi Bursa ...
ALFA ROMEO 4C SPIDER BİRMOT’TA SATIŞTA
Alfa Romeo’nun sınırlı sayıda üretilen süper spor modeli Alfa Romeo 4C ...
 
Ege Fren, Balata Pazarında Büyüme Hedefliyor
Bayraktar Grubu bünyesinde otomotiv tedarik sanayinin öncü ve yenilikçi ...
OTOKOÇ İNÖNÜ’DEN ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NE ARAÇ TESLİMAT TÖRENİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Otokoç İnönü Ford Trucks Şubesi, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Yol Yapım ...
OTOKAR'IN KÖRÜKLÜSÜNE İLK SİPARİŞ
Türkiye otobüs pazarının lideri Otokar, İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkattrucknewsbussrckamyonumKamyonsondakikatreyler