Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
16 Şubat 2013 Cumartesi - 12:49

Michelin, rekabet gücünü kullandı

Michelin, lastik pazarındaki küresel daralma ve durgunluğa rağmen 2012 yılında net kârını bir önceki yıla göre artırdı.

Michelin, rekabet gücünü kullandı

170 ülkede faaliyet gösteren lastik sektörünün lider markası Michelin, 2012 yılını başarılı finansal sonuçlarla kapadı. Tüm dünyanın krizle mücadele ettiği 2012’de Michelin, net kârını artırarak 1 milyar 571 milyon Euro’ya çıkarmayı başardı.
 
2012 yılı finansal sonuçlarını açıklayan Michelin, 2012 yılında daralma yaşayan dünya lastik pazarına rağmen, konsolide net satış gelirlerini yüzde 3.6 artışla 21 milyar 474 milyon Euro’ya yükseltmeyi başardı. Önceki yıla oranla faaliyet kârını da yüzde 25 yükselterek 2 milyar 423 milyon Euro’ya ulaştıran Michelin, böylelikle faaliyet kâr marjını 2 puanlık artışla yüzde 11.3’e çıkarmış oldu. Michelin’in 2012 yılı net kârı ise 1 milyar 571 milyon Euro olarak gerçekleşti.
 
Zor yıl, iyi sonuç
Michelin’in finansal sonuçlarına bakıldığında en dikkat çeken noktalardan biri de zor geçen 2012’ye rağmen iyi sonuçlar alabilmesi oldu.
 
Michelin, lastik pazarındaki küresel daralma ve durgunluğa rağmen, verimli fiyatlandırma politikası, yapısal olarak yüksek nakit yaratma becerisi, kamyon lastiklerindeki toparlanma, iş makineleri ve endüstriyel lastik satışlarından sağlanan yüksek kârlılık ile 2012 itibariyle başlatılan yeni rekabet planı sayesinde başarılı finansal sonuçlar açıkladı. Grup, 2012’nin ‘durgun pazarları’ olarak gösterilen ülkelerde bile güçlü kazançlar elde ederek başarısını perçinlemiş oldu.
 
2012 net kârı 1 milyar 571 milyon euro
Michelin’in 2012 yılı konsolide net satışları, 2011’deki 20 milyar 719 milyon Euro’ya göre yüzde 3.6 artışla 21 milyar 474 milyon Euro olarak gerçekleşti. Özellikle Avrupa pazarlarındaki zayıf talep, grubun adet bazında toplam satışlarını yüzde 6.4 azalttı. Buna karşılık Euro’nun ABD doları karşısında değer kazanması, Michelin’in net satış gelirlerine yüzde 4.2 katkı sağladı. 2011’de tekrarlanmayan (bir defaya mahsus) kalemler hariç konsolide faaliyet kârı 1 milyar 945 milyon Euro’yu bulurken, bu rakam net satışların yüzde 9.4’üne karşılık geliyordu. Bu sonuç, Michelin’in 2012’de yaklaşık 2 puan daha yüksek faaliyet kârlılık marjıyla çalıştığı anlamına geliyor.
 
2015’te ‘daha güçlü Michelin’ hedefi
Michelin’in 2012 yılı finansal sonuçlarının açıklandığı toplantıda konuşan Michelin CEO’su Jean-Dominique Senard, 2013 ve 2015 yılı hedeflerinden de bahsetti. Senard,  2013 yılındaki satış hedeflerinin başında, doygun pazarlar yerine, büyümekte olan pazarlarda kalıcı olmak geldiğini belirterek, şunları söyledi: “Michelin olarak 2 milyar Euro olarak belirlediğimiz yatırım programından alacağımız güçle, büyümekte olan pazarlarda üretim kapasitesini artırarak hedeflerimizi destekleyecek adımlar atmayı planlıyoruz. Michelin’in yatırım programının ana hedefinde ise doygun pazarlarda rekabeti artırmak ve teknolojik inovasyona yön vermek var. Rekabetçi yapısı ve diğer güçlü yönleriyle Michelin, yönetim sistemlerini geliştirmeye yönelik başlattığı proje sayesinde 2015 hedeflerini bir kez daha teyit etmiş oldu. 2013 yılında dengeli bir esas faaliyet kârı raporlamayı, yatırım harcamalarından yüzde 10 geri dönüş elde etmeyi ve yine olumlu bir serbest nakit akışına sahip olmayı hedefliyoruz.”
 
Avrupa’da yola çıkan araç sayısı son 17 yılın en düşüğü
2012 yılında Avrupa genelindeki orijinal ekipman anlamında lastik talebi yüzde 5 daraldı. Avrupa Birliği ülkelerinde trafiğe çıkan yeni araç sayısı son 17 yılın en düşük seviyesine geriledi. Buna karşılık Doğu Avrupa’daki pazarlar büyümeye devam ederek yıl içerisinde yüzde 11 artış kaydetti. Yine 2012 yılında, Kuzey Amerika lastik pazarındaki yeni araç satışları sayesinde yüzde 16’lık büyüme yakalanırken, Hindistan haricinde Asya pazarında toplam talep yüzde 11 arttı. Hâlâ hareketli olmasına rağmen Çin ekonomisindeki durgunlaşma dikkat çekerken, Çin lastik pazarı yılı yüzde 6’lık artışla kapadı. Güneydoğu Asya’da önce deprem, ardından tsunami ve sel felaketleri nedeniyle sekteye uğrayan talepte belirgin bir artış gözlendi. Japonya’da yüzde 11, Güneydoğu Asya genelinde ise yüzde 38 gibi ciddi bir talep artışı oluştu. Güney Amerika pazarı yılı dengeli sonuçlarla tamamlarken, Brezilya’daki talep yüzde 3 arttı.
 
Avrupalılar ‘değiştiremedi’
Avrupa’daki belirsiz ekonomik ortam nedeniyle lastik değişim pazarı 2012 yılında yüzde 10 daraldı. Özellikle Batı Avrupa’da rekor seviyede talep düşüşü yaşandı. Beklendiği gibi kış lastiği pazarında da yüzde 16 oranında düşüş oldu.
Bu dönemde, Kuzey Amerika’daki talep ise yüzde 2 oranında geriledi. Çin’in ithalatındaki artıştan önemli ölçüde etkilenen ABD pazarı da yüzde 3 daraldı. Hindistan hariç Asya pazarları yılı toplamda yüzde 2 artışla kaparken, Çin’deki talep yüzde 4 arttı. Japonya’da talep yüzde 1 düşerken, Güney Kore’deki gerileme yüzde 6’yı buldu.
 
Yolcu sayısı arttı, uçak lastikleri ‘uçuşa’ devam etti
Sektörün farklı oyuncuları olan iş makinesi, tarım, iki tekerlekli araçlar ve havacılık lastiklerindeki hareketlilik de dikkat çekiyor.
İş makinesi lastikleri madencilik sektörünün büyümesine paralel olarak gelişimini sürdürürken, tarım lastiklerinde gerileme görüldü. Durgun ekonomiden etkilenen motosiklet segmentleri ise Kuzey Amerika dışında doygun pazarlarda geriledi. Ticari havacılık segmentinde de hem yurtiçi hem de uluslararası rotalarda yolcu sayısındaki artış sürdü. Bu da havacılık için üretilen lastiklerdeki gelişimi devam etmesini sağladı.
 
Kamyoncular da değişimi erteledi
Kamyon ve ağır vasıta pazarına bakıldığında da gerilemenin hakim olduğu görülüyor. Orijinal ekipmanlara bakıldığında Avrupa’da talep yüzde 4 azalırken, Kuzey Amerika pazarı ikinci yarıda yüzde 2 artış gösterdi. Hindistan hariç Asya pazarında yüzde 9 talep gerilemesi yaşanırken, çok dikkat çekici bir artış radyal lastiğe geçen Güneydoğu Asya pazarında oldu. Bu pazar yüzde 42 artışla aktif bir yıl geçirirken, Japonya da yüzde 12 artışla bu yükselişe katıldı.
Kamyon ve ağır vasıta değişim pazarında ise Avrupa’da yüzde 14 gerileme kaydedildi. Kuzey Amerika’da yüzde 2, Asya’da yüzde 6, Çin’de yüzde 7, Japonya’da yüzde 6 talep düşüşü oldu. Güney Amerika pazarı ise bu süreçte yüzde 3 artış kaydetti.
 

 
CHEVROLET’ler GEFCO’ya emanet
 
YENİ RENAULT CLIO R.S. 200 EDC
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
CHEVROLET’ler GEFCO’ya emanet
Otomotiv lojistiği sektörünün deneyimli ismi GEFCO, dünya devi Chevrolet ...
Castrol Sponsorluğundaki VW Polo R WRC, ilk zaferine imza attı!
Motor sporları alanında gerçekleştirdiği hem global hem de ulusal düzeydeki ...
OSD: 2013 Türk Otomotiv Sanayii için Yeni Yatırımların Başladığı Yıl Olacak
Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Kudret Önen teşvik paketinde yapılan ...
 
Volkswagen Caravelle BlueMotion Teknolojisi ile Şimdi Daha Çevreci ve Tasarruflu
Çevreci ve verimli sürüş dinamiklerinin yanısıra, 100 km’de ortalama 6,8 ...
Yeni Audi S3 Sportback
Audi, tamamen yenilenmiş S3 Sportback modelini sundu. 280 hp güce ve 380 ...
Yeni Panamera Diesel Platinum Edition
Porsche’nin hayatımıza “4 kapılı spor otomobil” kavramını getiren modeli ...
 
Aktaş Holding İcra Kurulu’na Yeni Atama
Hava süspansiyon sistemi üretiminde dünyanın en büyük firmaları arasında ...
MAN, Deniz Motorlarındaki Uzmanlığını Avrasya Boat Show 2013’de Ssergiliyor
Geliştirdiği ileri teknoloji ve ürettiği ürünlerle tüm dünyada standartları ...
Yeni A-Serisi Hem Almanların Hem De Türklerin Favorisi!
Almanya'nın en büyük otomobil kulübü - “Allgemeiner Deutscher Automobil-Club ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler srcfahrerlkwtruckKamyontürkiyekamyoncukamyonum