Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2024 Çarşamba - 16:42

Lityum: Geleceğin Enerji Kaynağına Dair Yeni Gelişmeler

Lityum, periyodik tablodaki en hafif ve en küçük alkali metal olarak yüksek elektrokimyasal potansiyeli ile dikkat çekiyor. Bu özellikleri sayesinde lityum, yüksek enerji yoğunluğu sağladığı için bataryalarda tercih edilen bir madde haline geliyor. Lityum, cam seramikler, yağlayıcı gresler, hava arıtma ve ilaçlar gibi çeşitli alanlarda kullanılsa da, bataryalar lityumun en büyük kullanım alanını oluşturuyor.

Lityum: Geleceğin Enerji Kaynağına Dair Yeni Gelişmeler

Özellikle enerji depolama ve elektrikli araçlar için lityum-iyon bataryalara olan talep hızla artıyor. 2030 yılına kadar lityum talebinin üç katına çıkması ve 2035 yılında beş katına ulaşması bekleniyor. Bu hızlı büyüme ve batarya değer zincirinde sürdürülebilirliğe yönelik artan farkındalık, lityum madenciliğinde önemli ilerlemeleri zorunlu kılıyor. Bu gelişmeler, lityum arzının ekonomik ve çevresel olarak sürdürülebilir bir şekilde artan talebi nasıl karşılayacağını belirleyecek.

IDTechEx’in yeni raporu “Direct Lithium Extraction 2025-2035: Technologies, Players, Markets and Forecasts”, lityum madenciliği sektöründe devrim yaratabilecek doğrudan lityum ekstraksiyonu (DLE) teknolojilerindeki son gelişmeleri ele alıyor. Küresel lityum pazarının 2025 ile 2035 yılları arasında yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) olarak %9,7 oranında büyümesi bekleniyor. Bu dönemde en hızlı büyüyen segmentin ise %19,6’lık CAGR ile tuzlu su kaynaklarından elde edilen lityum (DLE) olması öngörülüyor. Bu yüksek büyüme oranı, tuzlu su madenciliği pazarında önemli bir değişim yaratabilir.

Tuzlu Su Kaynaklarının Keşfedilmemiş Potansiyeli

Lityum, şu anda iki ana kaynaktan çıkarılıyor: sert kaya mineralleri ve tuzlu su kaynakları. Küresel lityum rezervlerinin çoğunu tuzlu su kaynakları oluşturmasına rağmen, lityum üretiminin %60’ından fazlası sert kaya madenciliğinden elde ediliyor. 2023 yılında lityum üretiminin yaklaşık %37’si tuzlu sudan sağlandı. Tuzlu su kaynaklarının bol miktarda olmasına rağmen bu alanda yeterli üretim yapılmamasının başlıca sebebi, farklı lityum kaynaklarına uygulanan çıkarma teknikleri. Geleneksel olarak, tuzlu sudan lityum elde etmek için buharlaşma havuzları kullanılıyor. Bu süreç uzun sürüyor (12-24 ay) ve %40-60 verim sağlıyor. Tuzlu sudan lityum çıkarma hızı ve verimi, sert kaya madenciliği ile rekabet edemiyor. Ayrıca, bu yöntem, sadece uygun iklim koşullarına ve yeterli araziye sahip bölgelerde ekonomik ve teknik olarak uygulanabilir.

Tuzlu Su Potansiyelinin Kilidini Açmak: Doğrudan Lityum Ekstraksiyonu

Doğrudan lityum ekstraksiyonu (DLE), tuzlu sulardan lityum çıkarmak için kullanılan ve geleneksel madencilik yöntemlerinin pek çok sınırlamasını aşan bir dizi teknolojiyi ifade ediyor. DLE, daha hızlı lityum üretimine (saatler veya günler içinde) ve daha yüksek verime (genellikle %80-95) olanak tanıyor ve buharlaşma havuzlarına olan ihtiyacı ortadan kaldırıyor. Ayrıca, DLE, coğrafi olarak çeşitli bölgelerdeki jeotermal ve petrol sahası gibi daha geniş bir tuzlu su kaynağı yelpazesinin kullanılmasına olanak tanıyor, bu da batarya tedarik zincirini yerelleştirmeye yardımcı oluyor. Son olarak, lityum madenciliğine yönelik düzenlemeler (örneğin Şili’nin Ulusal Lityum Stratejisi) çevresel etkileri düşük olan çıkarma teknolojilerini teşvik edecek şekilde gelişiyor. Bu faktörler, DLE’yi hızla artan lityum talebi çağında cazip bir yatırım fırsatı haline getiriyor.

DLE’nin sunduğu avantajlara ve tuzlu su madenciliğini dönüştürme potansiyeline rağmen, 2023 yılında DLE, lityum üretiminin %10’undan daha azını oluşturdu. DLE’nin ölçeklenmesi çeşitli zorluklarla karşı karşıya. DLE, buharlaşma havuzları olmadan büyük ölçüde kanıtlanmamış durumda ve jeotermal ve petrol sahası gibi geleneksel olmayan tuzlu su kaynaklarında henüz denenmemiş durumda. Son beş yılda DLE projelerinde yoğun faaliyet görülmesine rağmen, kapasite artışı duyurulan hedeflerin gerisinde kaldı. Bu fark, DLE ile ilgili belirsizlikleri ve riskleri gösteriyor.

Tuzlu su bileşimlerindeki çeşitlilik ve işlem koşulları, her biri kendi avantaj ve sınırlamalarına sahip bir dizi DLE teknolojisinin geliştirilmesini teşvik etti. Her tuzlu su kaynağının kendine özgü yapısı nedeniyle, evrensel olarak en iyi olan tek bir DLE çözümü yok. Bu çeşitlilik, en umut verici yatırım fırsatlarını belirlemek için kapsamlı testler yapılmasını zorunlu kılıyor. Adsorpsiyon, iyon değişimi, çözücü ekstraksiyonu ve membran gibi çeşitli DLE teknolojileri gelişmiş durumda. Adsorpsiyon DLE, ticari olarak kanıtlanmış tek teknolojidir. Çin’de Sunresin ve Arjantin’de Arcadium Lithium gibi köklü oyuncuların yanı sıra International Battery Metals ve Eramet gibi şirketler de teknolojilerini devreye alma aşamasına getirmiş durumda.

IDTechEx’in yeni raporu, DLE teknolojileri ve bunların gelecekteki ticari potansiyelleri hakkında kapsamlı bir inceleme sunuyor. Ayrıca, 25 Eylül 2024 tarihinde DLE’nin potansiyeli üzerine bir webinar düzenlenecek. Bu etkinlikte, lityum madenciliği ve çıkarma yöntemleri ile DLE teknolojileri detaylı olarak ele alınacak.

Bu gelişmeler, lityum sektörünün geleceği hakkında önemli ipuçları sunarken, özellikle batarya üreticileri, elektrikli araç üreticileri ve madencilik sektörü için yeni fırsatlar yaratıyor.

Etiketler:
 
Almanya Başbakanı Scholz: Yarı iletkenler 21. yüzyılın petrolüdür
 
LOJİSİTİK SEKTÖRÜNDEKİ EN SON YENİLİKLER
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
GSR YÖNETMELİĞİ 31 AĞUSTOS'TA YÜRÜRLÜĞE GİRİYOR MU?
Genel Güvenlik Yönetmeliği (General Safety Regulation - GSR), Avrupa Birliği ...
KAMYONCUNUN ÇİLESİ ÖDE ÖDE BİTMİYOR
Türkiye’de kamyoncular, ticari faaliyetlerini sürdürürken çeşitli vergi ...
Kamyonlarda Park Kliması: Sürücüler İçin Konforlu ve Verimli Çözüm
Kamyon şoförleri, uzun yolculuklar sırasında sık sık dinlenme molaları ...
 
Avrupa ve Amerikan Kamyonları Arasındaki Farklar
Avrupa ve Amerikan kamyonları arasındaki farkları hiç merak ettiyseniz, ...
Fren Balatası Ömrü Nasıl Uzar?
Daha kontrollü ve yumuşak frenleme tekniklerinin kullanılması, bu aşınmayı ...
RETARDER / HIZ KESİCİ NEDİR?
Sürtünmeye dayalı fren sistemleri (disk ve kampana) kullanıma bağlı olarak ...
 
2024 Kamyon Ehliyet Ücreti Kaç Lira?
B Sınıfı İçin Harç Ücreti: 3.945,40 TL, Değerli Kağıt Bedeli: 990 TL, ...
Demiryolu Taşımacılığında Faaliyet Göstermek İsteyen Firmalar Hangi Belgelere Sahip Olmalı?
Türkiye’de demiryolu taşımacılığı; blok tren taşımacılığı, vagon taşımacılığı ...
Trafik Kazalarını ‘Görüş Farkı’ ile Önlemek Mümkün
Türkiye’de her gün ortalama 3 bin 368 trafik kazası yaşanıyor. Türkiye ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyebustruck haberler kamyoncufahrersrclkwşoför